... všetko o BMW ...
pkvpu87 napísal:caute chalani.chcem sa spytat ci dana hlaska moze vyskocit aj len pri zlej baterke alebo je to vzdy sprevadzane nejakou vadou.diag nepise ani ibs ani nic podobne.auto nemam dlho a netusim vek ani stav baterky
pkvpu87 napísal:zatial odpojena zaslepena, ale samozrejme vymenaMne to tiez asi robi pz lebo ked otvorim dvere je klud. Ale ked su zavrete cvakaju zamky odomyka zamyka. Ako si to poriesil? Vymenou klucky?hlaska sa po vybrati poistky zatial nezobrazila
palci540 napísal:Obrazok nevidno ziadny. V ISTE mas k chybam jednotlive testovacie procedury ktore treba prejst krok po kroku.Ahojte, oživím trochu tému. Mám podobný problém s vybíjaním batérie, resp. skôr s takmer pravidelným vypisovaním hlášky "High rate of battery discharge". Nemám problém so štartovaním, že by ju až tak vyšťavilo, ale nechcem to nechávať, až kým by došlo k tomuto problému. Túto hlášku vypíše aj kľudne po odparkovaní auta niekde v meste na hodinu a opätovnom naštartovaní, bez ohľadu na to, že auto išlo napr. hodinu jazdy. Tento víkend som sa pustil pre istotu do opravu káblov v kufrových dverách (bolo to už opravované, ale nie mnou). Pozrel som všetky zväzky, vľavo, vpravo, poopravoval som chybne urobené káble a jediné čo som našiel, bola preseknutá hadička ostrekovača (stierač mi nejde) a tiež preseknutý hrubý hnedý kábel v tom istom zväzku, ktorý ide do skla (tipujem podľa hrúbky, že je to na ohrev skla, lebo ani to nešlo. Bohužiaľ stierač mi z nejakého dôvodu stále nejde, pritom oska a samotný motorček nie sú zadreté a ani prevodovka v motorčeku (mal som ho otvorený a akurát som ho nastavil, aby bol stierač aspoň odparkovaný v normálnej pozícii dole vodorovne na okne).
Skúšal som aj merať, či ide aspoň impulz do stierača, ale jediné čo som nameral bolo nejakých cca 6,3V medzi stredným pinom a krajnými (samostatne streda-ľavý, stred-pravý). 12V som tam nikde nevedel namerať (samozrejme, páčka pod volantom bola zacvaknutá na polohu stierania).
Následne som robil diagnostiku (mám ISTU-D): mám tam 3 chyby:
1. 93CC chyba ovládania roletky kufra - je to nefuknčné, resp. odtiahne ju, ale sama už nezíde dole (ešte som to nepozeral, kde bude chyba)
2. A559 Terminál 30g_f_shutdown (alebo origo preklad: Klemme 30g_f_Abschaltung) - myslím, že toto je príčina, lebo na viacerých fórach som sa dočítal, že budíky môžu mať problém s neuspaním elektriky, alebo prebúdzaním, a viem, že sa prebúdza, lebo keď som bol v garáži pri aute, tak to počuť ako cvakne relé turba. Viete mi prosím poradiť niekto, ako to zistím/premeriam, či je problém tu?
3. E714 Message (battery voltage, 0x3BE) faulty, receiver IHKA, transmitter DME-DDE: niekto tu písal, že je to asi slabou baterkou, o čom som počas diagnostiky vedel, auto bolo pripojené na nabíjačku, ale nestačilo to, nestíhalo ju dobíjať. Je to teda pravda, že je to tou baterkou?
Problém, ktorý tu na diag. nevidím je chyba SOS tlačidla, ktoré mi vyhadzuje palubovka, ale to problém určite nerobí. A taktiež mi blbne pamäť pravého spätného zrkadla, tiež nie vždy.
Viete mi prosím poradiť, či hlavne tá druhá chyba môže spôsobovať túto hlášku?
Vďaka vopred za rady.
Ešte prikladám výpis z ISTY:
palci540 napísal:Pouzity TCU modul z ineho auta nenakodujes. Teda nakodujes, ale SOS uz fungovat nebude, treba to odkodovat prec, aby to zbytocne nehadzalo chybu. V TCU module je SIM karta ktora je viazana na VIN. Telefon fungovat bude (ak ho auto ma), ale SOS uz nie.To je zvláštne, na počítači je ten obrázok vidieť, ale na mobile už nie, prípadne obrázok mám len na google účte a to môže byť problém. Je nejaký dobrý web, kde sa dajú bezplatne nahrať obrázky, aby som ho sem vložil potom?
Čo sa týka ISTY, tak som skúšal aj tie procedúry spraviť, ale nejako to nepomohlo. Čo sa týka SOS tlačidla, tak keď som kúpil auto, tak TCU modul bol KO. Potom som zohnal druhý funkčný a len som ho zapojil. Doposial som ho nenakódoval do výbavy podľa VIN. Už som to raz riešil tuším s Jararakom, že ako odstrániť tú chybu, ale nepodarilo sa mi to urobiť. Lebo som si chcel prekódovať zvuk zvonenia na bluetooth. Ak by mi to niekto vedel prekódovať a odstrániť túto chybu aj na diaľku, tak som ochotný za to samozrejme zaplatiť. Prípadne ak je niekto schopný v okolí TN, tak nemám problém prísť. Ináč čo sa týka TCU, tak je plne funkčný. Keď bol nefunkčný, tak mi pri diagnostike cez ISTU vždy resetlo MOST. Teraz to už nerobí.
Stále ale nechápem, prečo mi nejde zadný stierač. Vie niekto poradiť aké volty majú ísť do konektora motora stierača a na ktorých pinoch to merať?