... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Utorok, 3. Júla 2012, 08:12

Ahojte,

po nastartovani mi pri prvych kilometroch jemne vibruje volant - skace cca 0.5cm. Deje sa to v rychlostiach okolo 100-110 km/h. Tieto vibracie casom ustanu. V com by mohol byt problem?

Neviem, ci to suvisi s tymto problemom, alebo je to na zvlast temu (ak ano, rozdelim), ale tiez sa niekedy ozve buchot od motora:
- pri zhasnuti motora (pokusim sa este nahrat ten zvuk a postnem neskor)
- pri stlaceni spojky - napriklad pri pohynani v zapche = rozbeh na jednotke, spojka este nie je uplne pustena (nie je v uplnom zabere), ale musim ju znovu vytlacit, lebo auto predo mnou nahle zastavi. Toto sa deje iba ked dam trochu viac plynu.
Uchyty, silentbloky motora/prevodovky?

PS: Jedna sa o manualnu prevodovku.

Vdaka za pomoc.
Naposledy upravil/-a acid v Štvrtok, 5. Júla 2012, 21:44, upravené celkom 1 krát.
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: Vibracia na volante - za studena, prve km, okolo 100km/h

Štvrtok, 5. Júla 2012, 08:42

Pripajam spominany zvuk.
Mikrofon som mal pri nahravani umiestneny pri pohlade na motor vpravo (na opacnej strane ako su sviecky) vedla motora.
Prílohy
buchot_motora.zip
(106.47 KiB) 107 stiahnutí
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: Vibracia na volante - za studena, prve km, okolo 100km/h

Štvrtok, 5. Júla 2012, 08:59

Je dobré že si sem pridal nahrávku, avšak môžme len hádať o aký motor ide, resp. o aký model bmw ide.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11631
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Vibracia na volante - za studena, prve km, okolo 100km/h

Štvrtok, 5. Júla 2012, 09:24

uprav si nazov temy podla pravidiel!

2. Nazov temy uvadzat v tvare "oznacenie modelu" "motorizacia" " popis problemu"; napr E60 530d - nestartuje
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Štvrtok, 5. Júla 2012, 21:46

Upravil som nazov temy + pridal som popis auta do profilu. Diky.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Štvrtok, 5. Júla 2012, 21:59

tipol by som: zotrvačník, silentblok motora
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Piatok, 6. Júla 2012, 10:47

MateX3 napísal:
tipol by som: zotrvačník, silentblok motora


Tento benzinak ma jednohmotny zotrvacnik, ze?! S tym by nemal byt problem, nie?
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Piatok, 6. Júla 2012, 10:55

acid napísal:

Tento benzinak ma jednohmotny zotrvacnik, ze?! S tym by nemal byt problem, nie?


Dvojhmota, viď ETK v hornom menu.
Do takýchto áut s takými to výkonmi sa jednoduchý zotrvačník asi už nedáva. Možno do 1.8čky.
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Piatok, 13. Júla 2012, 09:16

Tak to je v prdeli, naivne som si myslel, ze som sa kupou benzinu zbavil jedneho z tych kurvitok, co davaju do dieslov :) Celkom zaujimave, ze to tam davaju, nema to zase az taky krutiak, aj ked maly tiez nie je.

Ako zistim, ktora z tych dvoch moznosti robi problemy - silentblok / zotrvacnik?
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Piatok, 13. Júla 2012, 15:40

acid napísal:
Tak to je v prdeli, naivne som si myslel, ze som sa kupou benzinu zbavil jedneho z tych kurvitok, co davaju do dieslov :) Celkom zaujimave, ze to tam davaju, nema to zase az taky krutiak, aj ked maly tiez nie je.

Ako zistim, ktora z tych dvoch moznosti robi problemy - silentblok / zotrvacnik?



Silent blok motora, naštartujem motor a z boku ním poriadne zakývem, zatlačím, opriem sa. Malo by sa niečo ozvať a mala by tam byť väčšia vôľa.
Keď je to pevné tuhe a motor sa rýchlo vráti do pôvodnej polohy, treba zhodiť zotrvačník a otestovať. Je to pomerne jednoduchý test. V podstate sa skladá z dvoch tanierov a ov vnútri sú pružiny, jedna strana sa podrží a druhá rukou ponamáha. Keď je tam vôľa 2cm a viac, je tam problém.

Samozrejme to popisujem ako by som to ja riešil na svojom bawore keby som mal tento problém (riešil som aj silentbloky aj dvojhmotu, hlavne auta z vw).

Ale ako pristupovať je nie veľmi vhodné že si človek myslí, že si kúpi auto ktoré sa nepokazí. Dvojhmota je tam na to, lebo pre jednoduchý zotrvačník by museli veľa do vývoja motora investovať.
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Nedeľa, 15. Júla 2012, 09:52

OK, vdaka, vyskusam ten silentblok motora.

Co sa tyka tej kazovosti. Samozrejme, pocital som s tym, ze pri ojazdenom aute sa veci mozu kazit (aj pri novom, ale tam to riesi zaruka). To je v poriadku. Myslim si vsak, ze je uplne prirodzene pozerat pri vybere auta aj s ohladom na co najmensiu chybovost. Mam pred tymto BMW skusenost s dieslovym Fordom a nie vzdy bola prijemna (okrem inych aj rozpadnuta dvojhmota - zotrvacnik). Viem, co obnasaju moderne diesle a preto som sa rozhodol ist do jednoducheho atmosferickeho benzinu.
Z konstrukcnych vlastnosti diesloveho motora jednoducho vyplyvaju mnohe problemy, ktorych som sa chcel zbavit. Bol som kvoli tomu dokonca ochotny obetovat vyssiu cenu pohonnych hmot.
Aby som to zhrnul, nie je to tak, ze ocakavam bezchybne auto, ktore prejde 200 000 km bez zavad/vymen dielov. Chcel som vsak tieto zavady eliminovat na minimum. Bohuzial nemam v sucasnosti tolko financnych prostriedkov, aby som si mohol vybrat auto iba podla toho, ktore "mi urobi radost" :). Musim pozerat aj na efektivne vyuzitie investovanych penazi.
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Pondelok, 16. Júla 2012, 21:51

Co sa tyka toho trasenia volantu po rannom nastartovani, to by zaujimalo aj mna. Mne sice neskace az 0,5cm, ale citit vybracie ako keby boli nevyvazene kolesa (troska slabsie). Najprv som si myslel ze to robia "zastate" kolesa (resp. este stale si to myslim), ale cez noc sa asi nezastoja, ci? Tak keby niekto vedel pomoct bol by som rad. Auto je 535d, nabehane nieco cez 200tis.
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Utorok, 17. Júla 2012, 06:44

Presne "zastate" pneumatiky napadli aj mna, ale neverim tomu, za tu chvilu (robi to aj po odchode z prace, teda po cca 8 hodinach) sa nemozu tak zdeformovat. Alebo ano?
 
mkassa
Príspevky: 5
Registrovaný: 19.8.2012
Auto: BMW 530D E60
Kraj: Banskobystrický

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Nedeľa, 19. Augusta 2012, 21:56

teraz to riesim aj ja,pred rokom som si kupil E60 na zimnych runflat auto netriaslo.prezul som ho na nove letne pneu nie runflaty ,bolo dobre kym som ho neodstavil v ten vecer ako som ho prezul.rano prve kilometre mi triaslo volantom cca 0,5mm po prejdeni viacerych km to prestavalo.tak som 4x prevazoval kolesa v roznych pneuservisoch nakoniec som isiel pneu reklamovat .zobral ich spat,peniaze vratil.tak som zalozil Run Flaty brigestony rok vyroby 2005 jazdene a stymi to prestalo.rok som na nych behal triafal jamy a nic vobec nezatriaslo.teraz som pneu zodral a prezul na dunlop sport ale uz nie run flaty a problem je tu zas.auto postoji a zacne triast prve km.obe sady boli 225/50 R17 94W a original elektrony spider spoke 138(bola to asi zimna sada) .je to BMW 530D rv.2003 .este som rozmyslal ci na to nema vpliv aktivne riadenie a original sportovy podvozok s dynamic drive.poznam piatych ludi co maju E60 a obuli uz hocico ale takyto problem nemali ale zas nemaju sportovy podvozok s dymanic drive a ani aktivne riadenie.chcem si kupit original podla vybavy R18 spider spoke 123 s novymy pneu(nie runflat)ale mam strasne obavy ze to neprestane kedze su na tom obycajne pneu.zaver-runflat netrasie,dovod ???
 
acid
Autor témy
Príspevky: 199
Registrovaný: 26.2.2012
Auto: E60 530i 2004 MT
Kraj: Bratislavský

Re: E60 530i 2003 - Vibracia na volante-za studena,prve km

Pondelok, 20. Augusta 2012, 15:02

Nemam sice zatial riesenie :) , ale vsimol som si mozno podstatne podobnosti. Mam rovnako aktivne riadenie, znizeny podvozok a asi aj dynamic drive(mensie naklananie v zakrutach). Ako zistim na isto, ci mam dynamic drive (auto som kupoval z druhej ruky)?
Zaujimave je, ako s tym moze suvisiet runflat/non-runflat... Runflaty maju spevnenu bocnu stenu gumy-> mozno sa nedeformuju tak ako bezne gumy...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných