... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Carly - iViNi app parametre

Utorok, 7. Marca 2017, 16:56

Zdravim, nemyslim ze je tu tema zalozena ohladne App Carly
Rad by som ak niekto pouziva tuto app pripadne iny soft zdielal udaje ake su dolezite sledovat aby sa predislo nejakym dalsim neocakavanym vydajom.
Ja osobne uvazujem momentalne nad cistenim DPF ultrazvukom.

ASH mass hodnota - 38,56 - pri akej hodnote treba precistit DPF
Soot mass - regeneracia sa spusti zhruba po 40 hodnote. Pripadne ked ma caka dlhsia cesta tak si ju spustim sam cez appku. Ako uz bolo spominane regeneracia dobehne aj v meste. Idealne podmienky su okolo tej 80-100km/h, samozrejme mat dostatok paliva a v poriadku termostaty okrem ineho - z mojho pozorovania

Ake dalsie hodnoty si viem pozriet na zaklade ktorych by som zistil ze nieco treba vymenit, vycistit, resp. predat auto :)

Vopred dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Carly - iViNi app parametre

Utorok, 7. Marca 2017, 19:20

Prody napísal:
ASH mass hodnota - 38,56 - pri akej hodnote treba precistit DPF
Soot mass - regeneracia sa spusti zhruba po 40 hodnote. Pripadne ked ma caka dlhsia cesta tak si ju spustim sam cez appku. Ako uz bolo spominane regeneracia dobehne aj v meste. Idealne podmienky su okolo tej 80-100km/h, samozrejme mat dostatok paliva a v poriadku termostaty okrem ineho - z mojho pozorovania

Zdravim ta,
som rad ze si zalozil tuto temu. Pokial viem, tak carly si tie hodnoty len nejak prepocita. Kazdopadne poznatok, ze regen spusti po Soot mass 40 je u mna vitany, vdaka. Co sa tyka Ash, niekto mi tu na fore pisal, ze uz realne nad 40g (ak si dobre pamatam) zacinaju problemy. No podla carly app by sa do DPFka malo vliezt 100g, uprimne neviem ci tomu mozem verit. Inak dalej by ma zaujimal parameter Regeneration requested. Netusim absolutne na co je. V dokumentacii som sa docital, ze sluzi pre ucel vyvoja a nic realne nevyhodnocuje. Mne to skace medzi 5 a 7 co som si zatial vsimol. Vies o tom nieco?

Edit: tak som to zaplnenie dohladal, uz som sa na to pytal: post1283763.html#p1283763
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Re: Carly - iViNi app parametre

Utorok, 7. Marca 2017, 19:54

Regeneration requested - myslis tym hodnotu pri monitorovani DPF filtra? - tuto nesledujem
Skor pozeram teplotu chladiacej a hodnotu regeneration action. Ked sa requestne regen. tak je tam 1 a ked prebieha tak tam je 6tka. Aspon ja to tak vidim, myslim si.
Tiez pri regen. klesa soor mass az na 0.
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Carly - iViNi app parametre

Streda, 8. Marca 2017, 07:21

ano, klesá až na nulu, dokonca aj po vypnutí motora to veselo klesá ďalej, teda aspoň mne to tak niekoľko krát urobilo, čo dosť podstatne znížilo dôveryhodnosť tejto apky v mojich očiach...
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Carly - iViNi app parametre

Štvrtok, 9. Marca 2017, 11:09

Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Re: Carly - iViNi app parametre

Štvrtok, 9. Marca 2017, 13:46

sipkam napísal:
http://forum.bmw5.co.uk/topic/119889-530d-lci-dpf-regenerations-very-frequent-now/

zaujimave citanie k teme :)
Toto som uz cital. Avsak este stale som nezistil ze pri akej hodnote ash mass treba dpf vycistit. Carly vravi pri 100g of ash mass
 
Užívateľov profilový obrázok
imhotep73
Príspevky: 62
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: E60 530D / r.v.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: Carly - iViNi app parametre

Štvrtok, 9. Marca 2017, 19:42

Ja mam ash mass 57,xx a už sa mi v carly objavujú chyby - Code 480a, tá sa dá vymazať počas jazdy. 452a mi už ale zostáva a nedá sa vymazať. Takže sa vymena blíži. Ista mi ukazuje životnosť cca 20.000k m.
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Re: Carly - iViNi app parametre

Štvrtok, 9. Marca 2017, 21:53

Nerozmýšľal si iba vyčistiť najprv dpf skôr ako kúpis nový?
Podľa jedného pána treba dpf keď snimač rozdielu tlakov ukazuje pri plnom plyne viac ako 200milibarov.
Ale toto som ešte nezistil ako to pozrieť na carly
Koľko km mas pri danej hodnote ash mass?
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1040
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Carly - iViNi app parametre

Štvrtok, 9. Marca 2017, 22:24

Prody napísal:
Nerozmýšľal si iba vyčistiť najprv dpf skôr ako kúpis nový?
Podľa jedného pána treba dpf keď snimač rozdielu tlakov ukazuje pri plnom plyne viac ako 200milibarov.
Ale toto som ešte nezistil ako to pozrieť na carly
Koľko km mas pri danej hodnote ash mass?

Hodnotu v Carly najdes v Parametroch pod Differential pressure across particulate filter. Pekne si sledujes hodnoty v roznych stadiach zaplnenia a otackach. Novy filter ma 0 mbar, pouzivany ma tesne po regeneracii na volnobeh cca 5-9 mbar, so zaplnenim moze stupat az do nejakych 15-25 mbar. V otackach samozrejme ovela vyssie hodnoty. Kod 480a hadze tusim po prekroceni 500 mbar (alebo 400?) v otackach - uz si nepamatam presne - u E70 to zodpoveda vypocitanym cca 70g castic.
Oplati sa sledovat aj teploty za katom pred filtrom na posudenie kondicie katu - funguje pri regeneracii v podstate ako horak. Ak hravo stupne teplota na cca 620 stupnov, tak je dobry. Ak sa napr. ledva taha ku 600 a zostane na 595 apod, tak je kat uz slabsi... To uz potom aj po cisteni nebude velke terno.
V Carly je toho na sledovanie neurekom. Ja v suvislosti s filtrom sledujem najcastejsie teploty, tlaky, vzdialenost medzi regeneraciami, hodnoty castic (aj aktualne produkovane - generated particle mass) a popolceka a samozrejme aktualnu "aktivitu" DPF.

O DPF je tu snad v kazdej sekcii o jednotlivych modeloch uz tema, kde sa opakuju informacie. Chalani hladajte.

Ked uz hadze kod 480a a podmienky na spustenie su vsetky ok (zhavice, teploty,...atd), tak zostava okrem terminalneho zaplnenia popolom uz velmi malo veci, co by to mohli sposobovat...
Ak plne musi regenerovat kazdych 30km (co je napr. v meste takmer neuskutocnitelne), tak to je uz total konecna filtra.
452a je len informacia/upozornenie pre servis o vypocitanom zostatku zivotnosti pod 60t.km,. Ak nic neurobis (fyzicky s filtrom+zapis v diag.) tak logicky nie je dovod aby kod zmizol.

Ked cistit, tak nedavajte cistit v ziadnom roztoku! Napr. ultrazvuk je roztok. Lahko vam moze zabetonovat zvysky, ktore praveze ste chceli dostat von. Doporucujem skusit radsej protismerne cistenie, napr. advanpure.cz
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1040
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Carly - iViNi app parametre

Štvrtok, 9. Marca 2017, 22:42

Prody napísal:
Pripadne ked ma caka dlhsia cesta tak si ju spustim sam cez appku.

Ked si ja spustim vynutenu regen., aj tak u mojho auta nezacne ihned ani po dosiahnuti dobrych podmienok, ale az pri vyssom zaplneni - tlakoch. Tebe zacne hned po zadani pokynu (trebars aj pri 25g castic)???
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Carly - iViNi app parametre

Piatok, 10. Marca 2017, 11:28

Chlapi ked si chcete dat cistit DPF roznymi metodami, ani jedna z nich nie je 100%. Ak mate zaujem, skuste fy. RLS CHIPTUNING v PO, maju nato poriadnu masinu, myslim ze jedinu svojho druhu na SK a osobne som sa bol na nu mrknut u Kamila a ten mi aj vysvetloval kopu veci a aj to, v com je rozdiel a vyhoda oproti inym druhom cisteni, ktore stoja vacsinou za prd... Nechcem tu nikomu robit reklamu, aby to tak nevyzeralo, lebo ja sa v tychto veciach nevyznam a ani ma to vobec netrapi a nezaujima, len chcem poukazat ze je rozdiel ci niekto cisti DPF filter zaveseny na strome nejakou rucnou wapkou, alebo nato pouzije masinu ktora stoji viac ako stvorizbovy byt, a da vam nato aj relevantnu zaruku... Informacie su na ich stranke ak by si niekto chcel precitat: http://dpf-renovacia.sk/
 
Užívateľov profilový obrázok
imhotep73
Príspevky: 62
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: E60 530D / r.v.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: Carly - iViNi app parametre

Piatok, 10. Marca 2017, 19:11

Prody. Ash mass 57,xx = momentálne mám cca 210.000 km. Nový DPF uz mám pripravený. Čistiť starý nedávam.
Differential pressure across particulate filter mam okolo 33,xx hpa. To je dosť ďaleko od hodnoty 500 a kód 480a vyskakuje.
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1040
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Carly - iViNi app parametre

Piatok, 10. Marca 2017, 22:17

500 je pri plnom plyne. 33 mas snad na volnobeh a to uz si cez limit.... ;-)
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Re: Carly - iViNi app parametre

Sobota, 11. Marca 2017, 12:36

Tak moj stav na volnobeh pri hodnote soot mass okolo 38, cize regeneracia sa spusti do 100 km podla mna.
Takze na zaklade toho co uz bolo spominane pri hodnote ash mass 40-50 uz treba zvazovat cistenie alebo sa zmierit s kupo noveho filtra(stary este potiahne do hodnoty cca 65).
A) cistenie-napr. Dpf-regeneracia €300 (vraj lepsie ako ultrazvukom)
B) novy DPF- cena €??? podla modelu
Nejake ine nazory?
Este by ma zaujimalo kolko mas imhotep pri 210k neuspesnych regeneracii.
Prílohy
Screenshot_2017-03-11-10-40-46.jpeg
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Carly - iViNi app parametre

Pondelok, 13. Marca 2017, 20:50

Tak som si dnes odsledoval DPF a mam tieto hodnoty
SOOT MASS 7,460000 g
ASH MASS 34,649998 g
Differential pressure across Particulate Filter (raw value) 15,875254 hPa = volnobeh - 3000 ot. = 17,875286 hPa
Differential pressure across particulate filter 4,875078 hPa
Absolute pressure in the particle filter 1006,891113 hPa = volnobeh - 3000 ot. = 1057,891846 hPa
Distance traveled since the last regeneration 44288 m

Musim pohladat hodnoty pri parametroch, ktore dokaze Carly merat.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných