Pondelok, 28. Augusta 2023, 18:11
Ahojte,
začal som mať rovnaký problém s dlhým štartovaním, aktuálne asi týždeň dozadu to začalo. Auto mám vyše 1,5 roka a nikdy som nemal problém so štartovaním, či bolo leto alebo zima, chytilo vždy do 1s. Dva týždne dozadu sme boli sme na dovolenke v Chorvátsku. Cesta tam bez problémov. V Chorvátsku som pred odjazdom domov dotankoval plnú nádrž (pumpa Energy - nepoznám, ale bola novo postavená). Mal som ešte 1/4 nádrže slovenskej nafty. Hneď na druhý deň ráno som len potreboval posunúť kus auto a už to štartovalo asi nejaké 2-3 sekundy, ale chytilo. Bolo mi to divné, ale neriešil som. Na ďalší deň, keď sme išli domov chytilo normálne. Po cca 300km jazdy (motor išiel normálne) sme zastali na pumpe a keď sme chceli ísť preč, idem naštartovať a motor točil a nechytil ani po 5-6s. Vypol som štartovanie a skúsil som znova, chytil po cca 3s ale dosť obtiažne. Následne až domov som už nevypínal radšej motor, keď sme stáli, motor išiel ako hodinky, spotreba bola o niečo horšia ako cestou do Chorvátska. Cestou tam 6,1l/100km, cestou späť 6,7l/100km, cestou späť sa ale klímovalo celú cestu, takže žiadna vysoká hodnota. Chybu nevypísalo žiadnu, nenapadlo ma v tej chvíľu urobiť diagnostiku (v aute nosím ELM327 vždy-aspoň niečo).
Na prvý pohľad mi to pripadalo na vodu v nafte. Na Slovensku som dotankoval plnú nádrž (Shell). Ale robí to odvtedy stále, nie ale pri každom štarte. Urobil som diagnostiku a vyskočila tam chyba 4232, takže to vyzerá na RJ žhavenia. Dnes som to rozobral a pozrel. Na kábloch od RJ som nevidel nič poškodené, ale je to celé zašpinené od oleja (z minulosti), a koncovky k alternátoru nemajú roztavené plasty. Chyba sa ale aj po vymazaní stále objaví.
Moja otázka znie: nedáva mi to úplne zmysel, ale môže táto chyba vyskočiť v spojení s nekvalitnou naftou? Alebo je to len sprostá zhoda náhod, že akonáhle som natankoval noname naftu, tak práve vtedy začala blbnúť RJ žhavenia po dlhej jazde (900km)?
Jedná sa o BMW E61 530D 173kw M57N2 09/2008
Vďaka vopred za rady.