Utorok, 20. Augusta 2019, 10:35
Zdravím,
Asi pred dvoma týždňami som šiel do práce cez mesto cca 40-50km/h a zrazu mi pri zaradenom D vyskočili otáčky a auto sa tvárilo akoby som mal zaradené N, asi po 10 sekundách vypísalo poruchu prevodovky : ´´ Transmission fault. Possible reduction in acceleration. ...´´, zotrvačnosťou som prešiel ešte asi 100 metrov a vypol som motor. Keď som skúšal znovu naštartovať, tak len vyskočilo toto chybové hlásenie a naštartovať nešlo. Asi po 10 minútach auto naštartovalo ale cez zaradené N. Zaradil som D a až na hlášku displeji všetko fungovalo ako má. Prešiel asi 3km a odparkoval v práci. Večer som naštartoval, žiadna hláška nesvietila, keď som išiel cez I-drive pozrieť posledné chyby tak tam tiež nič, domov som prešiel 30 km bez problémov, ale šiel som dosť opatrne, žiadne dupanie na plyn...
Na druhý deň sa to celé zopakovalo skoro na tom istom mieste ako deň predtým, zastavil som, motor som už ale nevypínal, preradil z D na P a naspäť na D a zase všetko fungovalo ako má.
Večer, cestou domov asi 5 km pred cieľom sa zase to zopakovalo. Auto som odparkoval a radšej jazdím druhým ... :-)
Asi 3 týždne pred prvou poruchou som dal auto do servisu aby mi skontrolovali či je všetko ok a aby zistili odkiaľ mi tečie olej, vtedy dali dole spodný plastový dekel a zospodu technik kontroloval hadice, ktoré stláčal a triasol nimi a zistil, že treba vymeniť hadicu z IC do turba s takou kovovou prírubou, ktorá bola uvolnená a mäkká a ešte podobná hadica tiež s kovovou prírubou čo ide zpredu myslím do EGR.
Hneď ako som zobral auto zo servisu, nezdal sa mi zvuk pri akcelerácii, výkon a všetko ostatné bolo ok ale ten zvuk mi pripadal akoby sa motor pri väčšej záťaži viac namáhal ako predtým ...
Nebolo to nič extrémne, keď som to vravel polovičke, tak tá tam nič nepočula :-).
Vymenili sme obe hadice a nasledovala dovolenka /cca. 1.800 km/. Tam sa to ešte trochu zhoršilo, keď som za studena trochu pridal, tak bolo cítiť také divné trasenie ako keď prejdeš na ceste plnú čiaru ...Toto trasenie sa objavilo aj keď som pridal plyn, a následne plynový pedál pustil. Bolo to však iba za studena a vždy to trvalo tak 3-4 sekundy, keď sa motor zohrial bolo všetko ok.
Nemohol servisák, ako tam hýbal hadicami nechtiac odpojiť dáke čidlo prevodovky alebo narušiť dáky kontakt čo by mohlo spôsobiť tieto problémy ?
Alebo je prevodovka KO ?
Som dohodnutý so Šimíkom, že to napojí na diagnostiku, tak ma len napadlo či sa už niekto s podobným problémom nestretol ...
Vopred ďakujem za pomoc