... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
palci540
Autor témy
Príspevky: 122
Registrovaný: 23.2.2014
Auto: BMW E61 530D A/T LCI
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

BMW E61 530D 173kW LCI - nezohrieva sa olej v prevodovke

Pondelok, 7. Marca 2022, 11:57

Ahojte,

Parametre auta:
BMW E61 530D 173kW, zadný náhon, ročník 09.2008 (LCI), športová prevodovka s pádlami pod volantom. Olej menený pred cca 50 tis km (info od bývalého majiteľa)

Moja otázka znie, či ste sa už niekto stretol s tým, že sa olej v prevodovke 6HP26 nechce zohriať na prevádzkovú teplotu? Prelustroval som internet, toto fórum, zahraničné fóra, volal som do ZF Nová baňa, ZF Jihlava a niekoľko ďalších servisov s prevodovkami a všade bola podobná odpoveď: je to zvláštne, nakoľko sa väčšinou olej prehrieva, ale teoreticky by mohol odísť snímač teploty v mechatronike.

Teplotu som meral cez diagnostiku cez ELM wifi a apkou v mobile a tiež aj pomocou INPY, mám aj ISTU, ale myslím, že INPA by neukázala kravinu. Pri aktuálnych teplotách sa olej v prevodovke zohrial na max 40 stupňov (plynulá jazda na tempomate v cca 100ke), v meste na cca 57 stupňov, mimo mesta ale pri ostrej jazde sa zohrial na 55 stupňov max. Počas merania som prešiel približne 40 km. Neviem či to nie je málo, na to aby sa olej zohrial poriadne. Ale logicky mi to príde tak, že kým je olej chladný, tak by ho voda cez výmenník mala dohrievať a potom už len chladiť.

Teplotu oleja som meral aj za studeného motora: INPA ukázala teplotu oleja prevodovky 0 stupňov (von bolo -1,5, alebo -2 stupne), takže tých 0 stupňov by mohol byť pravdivý údaj, tak neviem, či by snímač bol vadný. A keďže snímač dáva info na princípe elektrického odporu, tak pokiaľ pri 0 stupňoch dáva dobrý signál, tak by mal dávať aj pri vyšších teplotách dobrý signál, nie?
No ak by predsa len snímač fungoval chybne, tak by to bolo fakt dosť blbé, nakoľko snímač sa nedá vymeniť samostatne, je v telese mechatroniky.

Približne pred mesiacom som menil hlavný a EGR termostat, lebo voda sa nešla zohriať na viac ako 60 stupňov. Teraz je teplota ukážkovo od 88-93 stupňov a drží. Auto sa zohrieva celkom rýchlo aj v týchto mínusových teplotách. Cca po 7 km začína už kúriť (pri plynulej jazde, na studeno mu nikdy nenakladám).

Diagnostické chyby prevodovka nevykazuje žiadne, rovnako ani žiadny transmission fault v iDrive. Pri slabom rozbiehaní, resp. pri jazde na spotrebu radí prevodovka prvé tri stupne s jemným podvihnutím otáčok (30-50 ot/min) a zaradí, nie je to nič hrozné, ale asi by to robiť nemalo. Trochu to cítiť, keďže to akoby trochu zdvihne ťah auta. Ale pri silnejšom, alebo až kick down rozbiehaní auto radí krásne. Stáva sa mi jeden prípad, keď to dosť kopne pri preraďovaní z 2 do 3 a to vtedy, keď sa rozbieham do kopca, prevodovka vtedy drží otáčky až do cca 2500 ot/min a potom keď zaradí, tak to kopne. Údajne toto môže spôsobovať aj málo oleja v prevodovke. Aby to nekoplo, tak manuálne pádlami zaradím skôr, pri 2000 ot/min a to je v pohode, ale tiež to trochu cítiť.
Rovnako neviem, ako kvalitne boli urobené adaptácie pri poslednej výmene oleja, takže to šklbanie môže spôsobovať aj to. Olej s vaňou a tesneniami mám v pláne vymeniť najbližší týždeň. K tomu nový soft prevodovky a motora.

Motor vykazuje jedinú chybu a to nefunkčnú škrtiacu klapku. Mám odstavené DPF a tým pádom škrtiaca nevadí, že nejde. Teraz pred týždňom mi začalo vykazovať chybu 3EED (power management...) ale je to len v diagnostike, na iDrive nepíše žiadne zvýšenie odberu. Asi baterka končí.
Okrem toho mám zopár chýb, ktoré na 99% súvisia s kabelážou 5tych dverí (nejaká chyba s pravým a ľavým brzdovým svetlom, SOS tlačidlo, a iné). Každopádne tieto chyby by s tým asi nemali súvisieť. Môžem sem hodiť kompletný výpis s ISTY, ak by to niekomu pomohlo.

Dnes poobede idem na diagnostiku do servisu s prevodovkami, nech pomeriame riadne tie teploty, ako sa to správa, či to dáva korektné údaje.

Ďakujem vopred za rady :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných