... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Streda, 7. Februára 2018, 20:51

Marexxx napísal:
Váha vzduchu je Ok nahodil som starú a ta už dáva okolo 20kg/h čo je v norme na voľnobeh aspoň dufam.
Dolu prikladám ešte foto núdzového režimu valvetronic čo skutočne netuším čo moze spúštať plus DISA klapka ktorá nejaví viac ako 0.01V-0.75V po pridaní plynu. Mám pocit že cca nad 3-4tis ot by ju malo plných 12V začať zatvárať. Nejaké rady?
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Piatok, 9. Februára 2018, 15:37

A valvetronic jednotky nehadzu chyby? Ak je v nudzaku, tak to musi byt zapisane. A motor neide zdaleka na plny vykon a funguje len v rezime klapky. Skus spravit kalibraciu motorov vvt a skontroluj nastavenie minimalnej vole, ma byt 0.8mm ale prestavuje sa na 0.3 v pripade problemobeho chodu na volnobeh. Skontroluj odvetravacie membrany. Volnobeh musi po nastartovani po kratkom case drzat pekne 550ot/min. Mozu byt spatne aj snimace vvt hriadelov.
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Piatok, 9. Februára 2018, 16:35

Takže:
Valvetronic písal iba chybu komunikácie CAN čo musim pozrieť....ale! Dnes som ešte vyskúšal vybrať snímače vačiek a dolu prikladám fotku, problematická strana mala v jednom 3diery.
Vyskúšal som ich prehodit či vyhodí valce na druhej strane, no bohužiaľ nie, každopádne idem objednať dva nové.
Keď ich oba odpojim auto okamžite chytí na brnk drží pekne voľnobeh. Jedna vec mi ale vŕta v hlave, keď povytiahnem mierku tak sa cez ňu auto nadýchne. Mal by tam byt pretlak nie podtlak či?!
Membrány sú Ok, plastové trúbky odvetrania vek ventilov+ten Ypsilon sú plne priechodné.
Uvidím čo povedia nové snímače snáď ho osvieti a rozbehne sa.....
Naposledy upravil/-a Marexxx v Streda, 14. Februára 2018, 02:56, upravené celkom 1 krát.
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Piatok, 9. Februára 2018, 16:36

Snímače
Prílohy
3E36F7D5-3E8D-411F-96D4-CD7AC65DC86B.jpeg
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Piatok, 9. Februára 2018, 18:11

Ma tam byt podtlak. Aj olejove viecko ked das dolu tak bude sa to nadychne a bude sosat.
Ta chyba komunikacie vvt je staticka? Napis presne znenie. Totizto tie jednotky vvt casto odchadzaju a to roznymi chybami.... hlavne ak to pise nejaku ich internu chybu. ja som menil tiez. Odislo v nej teplotne cidlo, a vvt hadzalo casto do nudzaku. Tak som splasil dalsiu, ta vsak mala odvaleny cely jeden bank a az zasa dalsia bola ok, tak som ju naprogramoval, nakodoval a nastavil a uz bol pokoj. Ta jednotka ma vlastnu zbernicu can, s ktorou komunikuje s DME. Samostatne myslim nie je pripojena na ziadnu inu can zbernicu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Peped
Príspevky: 1303
Registrovaný: 3.9.2006
Auto: g31 530d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Piatok, 9. Februára 2018, 23:06

Pripojím sa k téme.

Ako nastavujete tie vôle ?

Pozeral som to v inpe a mal som tam nulu, ale za studena. Potom za tepla tam bolo 0,49 a stiahol som to veľkým mínusom na 0,29. Urobil som dobre? Tie je trochu nekludny voľnobeh a má pri rudsom ubratí až príliš veľkú agresívnu deceleraciu. Dosť kope, mám manuál. Nemôže to mat s tým súvis?
g31 530d
e61 550i LCI
e60 545i ex
e46 320d touring ex
e36 328i coupe ex
e36 325tds touring ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Sobota, 10. Februára 2018, 11:05

airbone napísal:
Ma tam byt podtlak. Aj olejove viecko ked das dolu tak bude sa to nadychne a bude sosat.
Ta chyba komunikacie vvt je staticka? Napis presne znenie. Totizto tie jednotky vvt casto odchadzaju a to roznymi chybami.... hlavne ak to pise nejaku ich internu chybu. ja som menil tiez. Odislo v nej teplotne cidlo, a vvt hadzalo casto do nudzaku. Tak som splasil dalsiu, ta vsak mala odvaleny cely jeden bank a az zasa dalsia bola ok, tak som ju naprogramoval, nakodoval a nastavil a uz bol pokoj. Ta jednotka ma vlastnu zbernicu can, s ktorou komunikuje s DME. Samostatne myslim nie je pripojena na ziadnu inu can zbernicu.
Hej hej vicko robí to iste.... Musím to napichnúť znova pretože momentálne mám uložené len toto:
002820 DME: Variabilný sací system- vierohodnosť
00285C DME: Variabilný ventilový rozvod- komunikácia u rady valcov 1
00285D DME: Variabilný ventilový rozvod- komunikácia u rady valcov 2
Ale aj tak... môže toto všetko spôsobiť to, že motor vypne palivo na jednej strane a tým vyhodnotí misfire?
Prílohy
DDCF7337-51CA-4D20-A9A7-43BB60EA3F46.jpeg
Takto dopadol test kódu 002820... vôbec tomu nerozumiem.. Hlavne to sania ovláda tá disa ak ju tak môžem nazvať. Skôr motorcek, no naňho do konektoru prúd ide, ale diag mi ukazuje že ma 0,01V bez ohľadu na otáčky... alebo to môže súvisieť s núdzovým režimom VVT?
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Sobota, 10. Februára 2018, 12:22

boha ta ista s tou cestinou to je riadny "zazrak" . Ten co to prekladal bol namakany, len ze sa mu nepodarilo zachytit vzdy to co tym autor myslel. Nechces si to prepnut naspat do zrozumitelnej reci ?

No ak ti nekomunikuje DME s VVT jednotkou, co od toho vsetkeho akoze ocakavas? Ak odpojis vahu, motor ide v nudzaku a riadi sa cisto len klapkou, valvetronik je vypnuty, preto ide vtedy ok. Lenze to nie je chod aky ma byt.

Ta chyba na obrazku nesuvisi s VVT ale to je so sanim. To totizto meni svoju dlzku.... (variable intake system)
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Nedeľa, 11. Februára 2018, 22:33

airbone napísal:
boha ta ista s tou cestinou to je riadny "zazrak" . Ten co to prekladal bol namakany, len ze sa mu nepodarilo zachytit vzdy to co tym autor myslel. Nechces si to prepnut naspat do zrozumitelnej reci ?

....v angl jazyku to sú tie iste slova nijak viac to nenapovedá...

No ak ti nekomunikuje DME s VVT jednotkou, co od toho vsetkeho akoze ocakavas? Ak odpojis vahu, motor ide v nudzaku a riadi sa cisto len klapkou, valvetronik je vypnuty, preto ide vtedy ok. Lenze to nie je chod aky ma byt.

-takze čo navrhujes? Vytiahnuť VVT ecu a pozrieť ju či tam nie je nejaký oxid alebo dačo? Ak aj mám pripojenú váhu tak VVT vyhodí chybu a stále ho píše v núdzovom režime... viem že nejde na 100% výkonu keď toto všetko nefunguje ako ma

Ta chyba na obrazku nesuvisi s VVT ale to je so sanim. To totizto meni svoju dlzku.... (variable intake system)

takze tato chyba môže naznačovať že v riti aj DISA motorcek ovládania variabilného sania?
V iste nikde neviem najst ako mu spustiť test či sa vôbec hýbe..
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Pondelok, 12. Februára 2018, 00:28

Skus tu DISA pozriet cez INPA, alebo skus pohladat v ista testovaci modul nato. Alebo ak rozklikas tie chyby ohladne sania, neponukne ti ziadne testovacie moduly ???
Co sa tyka tej VVT jednotky, tak sotva s nou nieco poriesis, neuvidis tam nic a zaoxidovana urcite nebude, pretoze je v e-boxe, vodotesne uzavrete (vedla DME). Mozes skusit pozriet tak piny, ci niesu zaoxidovane ale pochybujem. Ja som menil taku jednotku, mal by som tu staru mat este doma. V podstate je funkcna, akurat ked bolo velmi horuco, vyhadzovala internu chybu senzoru teploty (ktory je vnutri jednotky pre monitorovanie jej teploty) a ked sa nahriala, tak hodilo VVT do nudzaku. To sa stavalo len v lete, v zime skoro vobec, tak na skusku by stacila. Ked sa polozi do auta (samozrejme treba odpojit bateriu), tak staci potom spravit kalibraciu oboch vvt motorcekov a pripadne spravit codierung (mozno ani nie, kedze motor som mal rovnaky). Pripadne nastavit minimalnu volu, skusit 0.3mm (cez inpa). Ak chces, poslem ti ju a mozes ju na skusku vymenit, potom budes mudrejsi... Mam ju kdesi v pivnici, dufam ze najdem...
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Pondelok, 12. Februára 2018, 00:35

Peped napísal:
Pripojím sa k téme.

Ako nastavujete tie vôle ?

Pozeral som to v inpe a mal som tam nulu, ale za studena. Potom za tepla tam bolo 0,49 a stiahol som to veľkým mínusom na 0,29. Urobil som dobre? Tie je trochu nekludny voľnobeh a má pri rudsom ubratí až príliš veľkú agresívnu deceleraciu. Dosť kope, mám manuál. Nemôže to mat s tým súvis?
V inpa.... nieviem z hlavy presne ako to tam je, ale minimal hub a tam to nastavuje do plusu/do minusu, mozes pri beziacom motore, ale potom treba ulozit tu hodnotu.
Za studena neviem ci je nula, ale prvych par sekund ak motor bezi na skrtiacu klapku, tak moze byt ze tam ukazuje nulu.
Defaultne to je 0.8mm (resp to moze byt nejaka velmi blizka hodnota napr 0.79mm atd). 0.5 (0.49) je blbost, to nemoze fungovat. Bud ma byt 0.3 alebo 0.8.
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Pondelok, 12. Februára 2018, 13:47

V ISTA som testovací modul na to vôbec nenašiel a v INPA viem len pozrieť aktuálne hodnoty no tam sa toho veľa nehýbe a napätie píše tých 0,01V
No keď dám vypočítať plán kontrol s otvorím tu chybu ohľadom sania tak sa nikam nedostanem viď posledné fotky ktoré som pridal, píše napätie priliž nízke a ostatne hlásky veď hod na to oko ešte raz...
Viem že tam určite nie je nejaký trvalý problem pretože tie chyby sa vymazať vždy dajú a tak ma napadá... nemôže byt zle relé? (Schéma dolu)
A za tu riadiacu jednotku by som ti bol veľmi vďačný na odskúšanie by bola ideálna... vyskúšal by som ako sa to chová a ak by to bolo v tom mohol by som po takej začať pátrať

Včera mi vyhodilo ešte chybu Local CAN bus a dal som to odtestovat a pozri obrázok nižšie, vypísalo tu riadiacu jednotku
Prílohy
C6E430FF-9B93-4022-9C8F-8462B665A223.png
D190CC3B-2A49-4A7C-8C45-3445785652DD.jpeg
VVT
288BF6F4-6CE1-453E-BE3D-316B1023DD7C.jpeg
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Pondelok, 12. Februára 2018, 15:57

Ked ju pise na vymenu, bude bud vadna, alebo nema napajanie alebo nekomunikuje po tej lokalnej CAN zbernici. Zbytocne riesit veci okolo. Najprv to musi komunikovat.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Pondelok, 12. Februára 2018, 17:26

Presne tak. Ked replace, tak replace.... Popozeral by som podla schemy na vsetky tie prepojenia.
Ta LOCAN zbernica je lokalna, len medzi DME a VVT. Mozes este preskumat vsetky tie prepojenia medzi VVT a DME a medzi DME a tym modulom DISA zo je na scheme, tak isto napajanie. Nechce sa mi tearz hrabat v schmach, ale pozri si co a odkial je napajane. Lebo je tam este jeden modul zvany ISM (integrated supply module) a tie vraj zvyknu tiez zlyhavat. Posli mi adresu do ss a tel. cislo, poslem ti tu jednotku zajtra ak ju najdem dnes vecer.... Na skusku staci, pretoze je v podstate funkca (az v lete robi problem).
Tak hned budes vediet co a ako. Pokial to bude rovnake, chybu budes hladat inde. Ci to suvisi s chybou DISA, to netusim, ale skor nie. Bud to bude dalsi problem, alebo je tam nieco s napajanim cez ten ISM okolo DME/VVT. Najhorsi scenar este moze byt, to hadam nie, ale vsetko je mozne - vadna DME.
 
Užívateľov profilový obrázok
Marexxx
Príspevky: 286
Registrovaný: 22.11.2016
Auto: 335i e90 LCI
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: BMW 545i (e60) problém so zapalovaním

Pondelok, 12. Februára 2018, 20:21

Problem je že ten chybový kód ktorý písal o CAN nenaskočí iba tak... naskočil po 60km čo som nič nepremazával....

Takže:
DME modul už niekto otváral... Skontroloval som ho na jednom integraci bola korózia ktorá ale nemala na nič vplyv pretože po prepajkovani žiadna zmena...
VVT modul- ten ešte neotváral nikto... na oko vyzerá nedotknutý.. Dnešný pokus nastavenia vole dopadol pre mna z neznámych príčin neúspešne
Ak vás napadne nejaký další postup čo ešte by sa dalo skúsiť povedzte mi....
Pripadne nepoznáte niekoho ochotného kto nebude pýtať 150€ za diagnostiku z okolia PN?
Zatiaľ veľmi pekne ďakujem za snahu o pomoc!
BMW E36 328Ci BOSTON GRÜN
BMW E46 330Cd BLACK SAPPHIRE METALLIC
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E90 330i MONACO BLAU
BMW E60 545i SILBER GRAU
BMW E87 130i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E90 LCI 335i BLACK SAPHIRE METALLIC
BMW E92 335i stage2+ M/T ALPINE WHITE
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných