... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

BMW 530d LCI - zname choroby

Pondelok, 6. Novembra 2017, 13:18

Mozno uz tu bolo spominane, ak to niekde je dajte mi vediet link na danu temu nech to nie je duplikovane.
Takze co som uz cital na viacerych forach tak toto su hlavne choroby 530D motorizacie (vo videunajdete to detailnejsie vysvetlene):

1-odlucovac oleja - do najnovsich sa dava bezudrzbovy. Pri predchadzajucich modeloch sa daval udrzbovy a potom cyklicky.
Odporuca sa aj podla BMW udrzbovy s flisovym filtrom. Vymena do 30 000 km (menit pri kazdej 2nd vymene oleja)
2- interval vymeny oleja - 10-15 000 km max. Nie je ani dolezite pouzit najlepsi (najdrahsi) olej na trhu ale menit pravidelne.
3 - tesnenia sacieho potrubia - zvykne prepustat olej na zhavice
4 - virive klapky - podla modelu a stavu (zanesenie, ...) vybrat a zaslepit
5 - 2 termostaty (hlavny + EGR)- odchadzaju, motor sa nezahrieva na prevadzkovu teplotu a okrem ineho potom neprebieha regeneracia DPF
6 - E61 - kable v 5-tych dverach sa lamu - opravit alebo vymenit kompletnu kabelaz
7 - E61 - diversity antena - zateka do nej - pretesnit DIY
8 - E61 - kompresor Niva - odporuca sa vyviest nasavanie do interieru do kabiny ku baterii. Alebo pravidelna kontrola aby kompresor nenasaval vzduch mimo filtra
Dufam ze niekomu posluzi
 
vladoslavo
Príspevky: 747
Registrovaný: 8.11.2012
Auto: E61, 525 d, LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: BMW 530d LCI - zname choroby

Piatok, 10. Novembra 2017, 23:33

Mna zaujalo to, ze sa odporuca odlucovac oleja s vlozkou. Myslis, ze pri lci modeloh nahradit bezudrzbovy udrzbovym? Ak ano, aka je to vyhoda?
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Autor témy
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Re: BMW 530d LCI - zname choroby

Sobota, 11. Novembra 2017, 22:50

Je to vysvetlene vo videu v mojom prispevku. Mal som aj niekde PDF, vyjadrenie BMW ""PuMa"", ze preco to odporucaju.
TU je detailne vysvetlenie, dufam ze vies nemecky :).
Ale strucne vyhodou udrzboveho separatora je ze naozaj zachytava olej a ten sa potom nedostava do sania okrem ineho. Nezachyteny olej potom cez netesnosti sania vyteka v malom mnozstve, co moze napr znehodnotit riad. jednotku zhavenia a neviem co este. Uz si nepamat presne co to sposobilo, je tam vela citania.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných