... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 6. Júna 2018, 09:04

Ved ti pisem ze somto montoval na 530d 2003 a chodilo to ok. Akurat nesedeli dobre diery, tie som musel upravit.
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: Volna tema /technicka/

Streda, 6. Júna 2018, 10:16

zaujímavé že na každej čínskej veci nesedia diery... :D
oni tam musia mať svoju čínsku metrickú sústavu
 
Užívateľov profilový obrázok
DaDoAbraham
Príspevky: 1160
Registrovaný: 25.5.2012
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 8. Júna 2018, 16:53

Už keď sa tu rieši tá elektricka vrtula....neviete mi povedať, kde je problém keď za jazdu nechce ísť ? Dnes som zaparkoval auto na parkovisku podľa test menu málo 90°C a bola pustena klima....vrtula sa zapla na 2-3sek potom sa vypla....počas celého státia sa to opakovalo v pravidelných intervaloch.... Ako som začal jazdiť už sa nezapla, či bola klíma zapnutá abo nie ani keď auto malo 98°C
E46 318Ci Cabrio '03 - Vietor vo vlasoch
E39 530dA Sedan '01 - EX Príbeh traktora
E36 316i Compact '95 - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 8. Júna 2018, 20:10

Skús si ju cez Inpu spustiť či ti ide aj na dlhšie ako tie 2 až 3 sekundy. 98 stupňov je veľa, vrtuľa mala jednoznačne ísť, mne v týchto teplotách na mieste v kolóne bežne ide stále na 2. rýchlosť. Počas jazdy sa po chvíľke vypne a už nezapne, prúd vzduchu ochladí chladič. Tuším že sa zapne až vtedy, keď teplota motora presiahne 105 stupňov na M57. Alebo ešte viac, neviem presne.
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 8. Júna 2018, 21:50

To neviem kde ste pozerali ale daval som ten driver do ML kde sa odjebal fakt drahy BLDC vetrak (430€). Za 10€/ks ti ich dorucim tak 5ks, potom treba pockat kym zase nakuchaju. :D A malo by to byt 10Hz, meral som to osciloskopom a riadil narychlo arduinom, slo to. ECU su fundamentalne rovnake takze myslim ze frekvencia bude rovnaka.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 9. Júna 2018, 08:36

DaDoAbraham:
Zalezi aky tlak chladiacej zmesi bol v klime, a akou rychlostou si isiel, nad 80 Km/h sa vetrak vypina.
Ak bol tlak pocas statia na minimalnej hranici tak vrtula iba dochladzovala, ak dosiahne dost nizky tlak v systeme vrtula sa opet vypne.
A aby sa zapla elektricka na dochladzovanie motora tak musis dosiahnut dost vysoku teplotu to bude okolo tych 105°C ako pisal Milosss, pise to niekde vo WDS ale neviem teraz kde presne.
Dalsia vec je ze ak teraz dosahujes 98°C na chladiacej kvapaline tak mas viskospojku na motorovom vetraku po smrti.

starynovy:
Ako som aj poznamenal hladal som len narychlo a na Alegre som ani nehladal, a ani neviem ci to co som nasiel je to co mas na mysli ty.
V kazdom pripade je to upgrade oproti tej BMW kokotine. :thumbup:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 9. Júna 2018, 11:38

Nemam to odfotene ale je to pekne diskretne riesene. Proste spolahlive, velky chladic na fetoch (ta krabicka a dnu riadny kus hliniku). Paralelne bateria low ESR elytov, freewheel diody. Jednoducho povedane PWM regulator ako sa slusi a patri. Myslim, ze prvorady problem tej bmv sracky su prave tie kondiky ktore tam niesu, prud v zavernom smere musi ist az do baterky cez pomerne dlhe droty. Cize parazitna indukcnost, vnutorny odpor baterie ktory moze byt dost velky pred smrtou, na tom sa spravia pekne spicky a jedna casom tie low-voltage trandy odjebe. Pokial teda skor nezhnije to lakovane vinutie v soli. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
DaDoAbraham
Príspevky: 1160
Registrovaný: 25.5.2012
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 16. Júna 2018, 22:14

No cez inpu ju spustiť išlo....teraz ju k dispozícii nemám a ako spoľahlivo otestujem, či je visko spojka fuč ?
E46 318Ci Cabrio '03 - Vietor vo vlasoch
E39 530dA Sedan '01 - EX Príbeh traktora
E36 316i Compact '95 - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
DaDoAbraham
Príspevky: 1160
Registrovaný: 25.5.2012
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 18. Júna 2018, 10:10

ono čo sa týka tej visko spojky tak pri zahriatí hučí a aj cítiť takú záťaž na motore a zas za studena ide ľahko ale je tam počuť niečo ako keby ložisko lebo keď vypnem auto tak sa vrtuľa ešte točí a trochu rapká.... a čo sa týka teploty tak hore Donovalmi pri väčšej záťaži aj keď bolo vonku chladno ( 15°C ) tak to vybehlo na 102°C a to bez AC
E46 318Ci Cabrio '03 - Vietor vo vlasoch
E39 530dA Sedan '01 - EX Príbeh traktora
E36 316i Compact '95 - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 18. Júna 2018, 10:43

Podla toho co pises by viska mohla byt este funkcna.
Skus vycisit chladic, urcite bude zaneseny bordelom.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 18. Júna 2018, 10:44

Možno by stálo za to prečistiť chladič zvonka aj zvnútra. Zvonka stačí vzduchom, zvnútra aspoň preplachom.
Horský prechod medzi LM a a Zubercom, neviem či sa volá Huty či jako, dosť ostrý. Vonku niečo pod 30 stupňov a teplotu som vyhnal na 95°C, potom som už išiel dole kopcom. 102 je už fakt dosť.
Edit: Ondro bol rýchlejší :D
Nur Original ist Legal.
 
viler
Príspevky: 17
Registrovaný: 18.9.2017
Kraj: Košický

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 18. Júna 2018, 11:45

Zdravím , mám problém so svetlami . Minulý majiteľ mal na parabolách diaľkáčov žltú fóliu po odlepení šlo dole aj odrazové pokovovanie ( nie všetko) . Neviete o nejakej firme ktorá to dokáže dať do kopy ? Poprípade ak by som vymenil xenon za bixenon je s tým nejaký problém ? (stk, poprípade pri zastavení PZ). Dík
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 18. Júna 2018, 11:55

Co sa tyka paraboly tak skus napisat/zavolat do https://www.dobresvietime.sk/
Ale neviem ci robia aj pokovanie na kompozitne paraboly, ak nie tak iba druhe svetla.
A bixenon nieje problem, lebo ak mas original xenon z vyroby tak je vsetko v sulade so zakonom, akurat si spravis upgrade.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
bjukemen
Príspevky: 450
Registrovaný: 7.12.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Volna tema /technicka/

Pondelok, 18. Júna 2018, 14:42

caute, neviete cim to moze byt ze po vymene vlozky separatora oleja a tesneni na e39 530D to prestalo fungovat a separator vytlaca olej, resp ide z neho olejovy vypar.? ked otvorim nalievacie viecko oleja tak to prestane :/
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1876
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Utorok, 19. Júna 2018, 11:34

Tu vlozku myslis ako filter? lebo ak ano tak prevdepodobne membrana v separatore je po smrti.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných