... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1875
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Teplota motora

Streda, 14. Septembra 2016, 08:12

To je uz dost vysoka teplota, za normalnych podmienok by mala byt do 95°C.
Ak stojis v zapchah a mas nefunkcnu visco spojku na chladici tak sa na tak vysoku teplotu dostanes, a vonku ani nemusia byt horucavy.
Skontroluj si voscospojku, ale ak mas take teploty za jazdy tak problem bude inde.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Gorgi
Príspevky: 926
Registrovaný: 20.4.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Teplota motora

Streda, 14. Septembra 2016, 08:55

Visko zopina snad stale. Auto huci jak 24 valec z 80tych rokov :D. Niekedy sa aj elektro vrtula prida a klima je vypnuta.
Otazka - moze to sposobovat shitna visko spojka ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Teplota motora

Streda, 14. Septembra 2016, 09:08

Hučanie áno, ale vysokú teplotu nie. Skôr by som sa pozrel na zanesené chladiča, zvonka, alebo vodný aj zvnútra.
Mne viska spína ak je nad nejakých 33°C alebo ak ho ženiem na max výkon. Jazdil som teraz po SK cez rôzne kopce, všade na max výkon, vonku bolo okolo 28°C a visca sa zopínala až tesne pred vrcholom. A samozrejme je ju počuť ako náklaďák. Po nejakekom km a kľudnej jazde sa hneď odpája.
Teplota bežne od 87 do 89°C, pri nakladačke do kopca to vyšlo na max 95°C. Viac nie.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Teplota motora

Streda, 14. Septembra 2016, 09:21

vycistit alebo rovno vymenit chladic (az tak drahy nie je), pritom vycistit aj ten bordel co sa tam nazbieral - listie, spina, hniezda lastoviciek atd.
s funkcnou vodnou pumpou, termostatom a neupchatym chladicom neexistuje aby to pri beznej jazde liezlo cez 100
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Teplota motora

Streda, 14. Septembra 2016, 09:34

Ináč Gorgi, si vymenil za 328mu? Dnes som videl asi novú e39inu pri BMW jak som šiel do roboty, hovoril som si že stála na rovnakom mieste ako niekedy inokedy tá 328ma.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Gorgi
Príspevky: 926
Registrovaný: 20.4.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Teplota motora

Streda, 14. Septembra 2016, 09:50

Ja som mal 323i :) a ano isla dalej smerom na Trnavu.
A potreboval som nieco na presuny do prace a spat, tak som zobral kachle :^o :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Gorgi
Príspevky: 926
Registrovaný: 20.4.2009
Kraj: Bratislavský

Re: Teplota motora

Štvrtok, 15. Septembra 2016, 17:20

Takze vymenena visko a vycistene chadice. Teplota nepresiahne 96 stupnov ;)
 
hagi81
Príspevky: 15
Registrovaný: 14.2.2013
Auto: BMW X3 2.0d
Kraj: Banskobystrický

Re: Teplota motora

Streda, 7. Decembra 2016, 21:34

Zdravim tiez riesim teplotu motora-kurenie na BMW X3 E83....pred 2 r. som menil "klasicky" termostat FEBI
teraz sa auto zohreje-pomalsie....ale rucicka je klasika v strede aj kuri a ako keby otvorilo termostat a na par km ho vychladi tak ze rucicka je na zaciatku-nule :(
bude to podla vas opet termostat alebo nejake cidlo???
DIK
 
Užívateľov profilový obrázok
DaDoAbraham
Príspevky: 1160
Registrovaný: 25.5.2012
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Teplota motora

Sobota, 10. Decembra 2016, 16:51

Treba meniť aj EGR termostat
E46 318Ci Cabrio '03 - Vietor vo vlasoch
E39 530dA Sedan '01 - EX Príbeh traktora
E36 316i Compact '95 - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Grom
Príspevky: 106
Registrovaný: 18.7.2013
Auto: BMW E36 320Ci
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Bánovce nad Bebr

Re: Teplota motora

Nedeľa, 23. Júna 2019, 22:50

Ahojte

Trochu to tu oživím. 2 týždne dozadu mi praskol chladič a začal tiecť. Auto nevyvarilo ani som ho neprehrial. Po výmene mám ale dosť vysokú prevádzkovú teplotu. V skrytom menu je pri ustálenej kľudnej jazde 96 stupňov, pri kopcoch alebo aj razantnejšej akcelerácii po rovine sa rýchlo vyšplhá až na 99-101 a následne postupne klesne na 96. Zdá sa mi to veľa. So starým chladičom som mal bežnú teplotu 91-93 málokedy vybehla na 97. Kde môže byť problém? Hadice sú štandardne natlakované, tak ako vždy bývali. Auto E39 525DA
Maťo
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1875
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Teplota motora

Pondelok, 24. Júna 2019, 07:15

Tipoval by som na zaseknuty termostat, popripade pretacajuce sa lopatky na vodnom cerpadle, alebo mozno aj pripachate kanaliky.

Skus nastavit topenie na maximalnu teplotu a ventilator tiez na max, ked to pomoze tak to asi bude zaseknuty termostat, ked nie tak bud cerpadlo alebo tie kanaliky.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Grom
Príspevky: 106
Registrovaný: 18.7.2013
Auto: BMW E36 320Ci
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Bánovce nad Bebr

Re: Teplota motora

Pondelok, 24. Júna 2019, 14:16

Trik s kúrením som skúšal, len som to zabudol napísať. Auto malo 96-97, po nastavení kúrenia aj ventilátora na max to krásne a behom chvíle kleslo na 88 a potom pomaličky začalo stúpať.

Mechanik mi ešte vravel, že som mal veľa špiny v systéme, vraj to aj nejakým čističom prehnal, no asi to všetko nevyšlo lebo voda v nádobke je stále trochu hnedá.. Je možné, že sa uvoľnil nejaký bordel a "pripchal" termostat? Vypustiť vodu a vyčistiť znova? Poprípade to aj spojiť s výmenou oboch termostatov?

Vďaka
Maťo

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných