... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Problem Automat E39 530D

Štvrtok, 9. Augusta 2018, 10:43

zdravim chalani viem ze problemov s automatmi je tu za furik sle predsa sa opytam....e39 530D 2003 nasledujuci problem...kolisanie otacok v rychlostiach od 70-110 kmh..pri 120 to iu nerobi..kolisanie cca 200-300 vynimocne 400ot zalezi od zohriatia. cim je prevodovka horucejsia tym horsie. Robi to iba ked je auto zohriate na 5 stupni,pri studenom motore nie.....nejaka rada??? vymena oleja prebehla vcera, ziadna zmena..rozmyslam ci to nemoze robit solenoid na loc up spojku..keby to stalo za skusku vymenil by som vsetky solenoidy, 328€ priamo v BMW len neviem ci to stoji za skusku alebo je to blbost?? ine problemy nie su prevodovka radi krasne hladko...za kazdu info dakujem pekne 👍😊
Naposledy upravil/-a Peto81110 v Štvrtok, 9. Augusta 2018, 10:46, upravené celkom 1 krát.
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: Problem Automat E39 530D

Štvrtok, 9. Augusta 2018, 10:43

popripade ma napada ci bemoze byt pripchaty chladic na olej pre prevodovku ze sa prehreje a robi to potom pikovinky
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: Problem Automat E39 530D

Štvrtok, 9. Augusta 2018, 10:57

to nebude soleinoidom...
to bude buď opotrebovany hydromenič, alebo má prevodovka malý tlak oleja - a to znamená katastrofu. V týchto prevodovkách sa ľúbi pokaziť olejové čerpadlo.
presne toto sa stalo aj mne... najprv to len takto na "lockupe" kolísalo a potom kľakla celá prevodovka. Dôvod? čerpadlo vyzulo z púzdra a prevodovka už nemala tlak na zaradenie hocičoho
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: Problem Automat E39 530D

Štvrtok, 9. Augusta 2018, 13:02

btw nemoze byt vadny ten hlavny solenoid?? ten co ma na starosti regulaciu tlaku?? lebo jeden je tam tusim na ako hlavny regulator tlaku, jeden je na lock up a tri su na ovladanie kvaltov
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: Problem Automat E39 530D

Piatok, 10. Augusta 2018, 10:21

pozri, tak či tak musiš tu prevodvku otvoriť, tak ju rovno zhoď a pozri sa na olejové čerpadlo.
alebo skús vymeniť tie solenoidy, ale podla mňa sú to vyhodené peniaze, kedže stoja skoro 400€ ako hovoríš a k tomu si pripočítaj nový olej, filter, robotu a si na sume čo dáš pomaly za repas prevodovky.
btw: existuje opravárenský manuál na tú prevodovku kde sú rozpísané hodnoty odporu jednotlivých soleinov. Tak sa dajú skontrolovať aj bez toho aby si prevodovku rozoberal - stačí z nej odpojiť šteker a odmerať to tam.
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: Problem Automat E39 530D

Piatok, 10. Augusta 2018, 11:25

dakujem za tip....pohladam a kuknem na to
 
Užívateľov profilový obrázok
esigies
Príspevky: 302
Registrovaný: 14.10.2014
Auto: e39 530d touring
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Kocurany

Re: Problem Automat E39 530D

Piatok, 10. Augusta 2018, 20:25

Pri vymene oleja si mal na magnete piliny??? No neviem ale ze by solenoid blbol ked sa zohreje prevodovka to sa mi tiez nejako nezda....
_________________
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani 4 kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život 2 ľadviny
 
Peto81110
Autor témy
Príspevky: 22
Registrovaný: 4.12.2017
Auto: E39 530D AT Touring
Kraj: Nitriansky

Re: Problem Automat E39 530D

Sobota, 11. Augusta 2018, 04:52

hej piliny boli.....som myslel ze jak sa olej zohreje tak moze prepustat na solenoide su dva gumene O kruzky vies....ci nahodou netesni poriadne alebo moze byt nejaky prdnuty...lenze mechatroniku som dole nemal kedze nemam nadstavce Torx samice, tam su tie opacne torxy...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných