... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
PawelBMW
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 16.4.2015
Auto: E39 Tour. 2.0i 125kw
Kraj: Žilinský

Re: Po výmene baterie nejde naštartovať

Sobota, 6. Februára 2016, 11:49

No páni a dámy

Takže autíčko konečne fičí. Problém bol ale o niečo vážnejší, ako som si myslel a prial.
Neboli to žiadne poistky, ani čerpadlo či sviečky ani nič podobné... Motor musel podstúpiť GO :-({|=
Zistilo sa, že boli v prdeli krúžky a motor nemal kompresiu. Po tomto ozname keď mi volal mechanik mi ostala v krku taka menšia futbalka. Nuž ale čo spravím. Keďže som auto nechcel pochovať, tak sme sa pustili do opravy. Motor prekrúžkovaný, repas hlavy, nové všetky tesnenia, taktiež pretesnený Vanos, nové ložiská, zdvihátka... a všetko čo k tomu patrí. Trvalo to cca 2 týždne ale stálo to zato. Motor ide krásne ticho, takmer ho ani nepočuť. Ešte to pomaly zabieham tak dúfam, že všetko bude OK. Zatiaľ paráda. No a bývalemu majiteľovi by som odkázal, že tá vec čo ide do motora sa volá olej a že nieje to doživotná náplň ](*,) Motor bol zakarbónovaný jak prasa. No poviem vám nebol to príjemný pohľad. Ale hlavne, že už je všetko OK a aspoň viem na čom sa vozím. Takže vám ďakujem za ochotu poradiť a prajem veľa šťastných kilometrov. A starajte sa o tie svoje tátoše :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Po výmene baterie nejde naštartovať

Pondelok, 15. Februára 2016, 09:50

Podľa mňa sa jednalo o jav známy ako "bore-wash", t.j. "vypláchnutý valec." Vyskytuje sa to najmä pri krátkych štartoch pri nízkych teplotách, kedy sa do studeného valca vstrekne benzín, ktorý sa ale nestihne odpariť a zapáliť a namiesto toho opláchne steny valca od oleja - čo má za následok dočasný pokles kompresie.

Recovery procedúra je veľmi jednoduchá. Treba vybrať sviečky, tieto vysušiť a očistiť. Ďalej je treba motor pretočiť bez paliva, t.j. odstaviť vstreky alebo pumpu, napr. vybratím poistky #22 v kastlíku spolujazdca. Pár krát pretočiť motorom bez paliva aby sa vyvetral. Do otvorov pre sviečky vstreknúť injekčnou striekačkou a krátkou hadičkou do valcov olej (normálny motorový), množstvo asi ako 2 čajové lyžičky (takých 15-20ml, nie zbytočne veľa aby ste si zase nespôsobili hydro-lock)). Je to dobré robiť s hadičkou a vstrekovať to až dole do valca, inak polovica ostane v závitoch sviečky. S olejom pár krát pretočiť motorom (sviečky sú stále vybraté a palivo odstavené). Založíme sviečky, všetko poskladáme, pustíme palivo a môžme štartovať.
Pri štartovaní treba mať dobre nabitú batériu, inak si môžte celý proces znova zopakovať. Pár krát pretočíme kľúč do II. polohy aby pumpa natlačila potrebný tlak a štartujeme. Pri štartovaní treba motorom točiť trochu dlhšie kým sa chytí, trošku stlačiť plyn a štartér vypneme až keď motor reaguje na plyn zvýšením otáčok. Motor stále držíme v otáčkach (2-3 tisíc) kým sa neukľudní a nevypľuje cez výfuk väčšinu oleja. Pri tomto je veľmi vhodné mať to napichnuté na INPA a priebežne vymazávať pamäť chýb DME (pri bežiacom motore) ak by sa objavil nejaký problém. Keď už máme pocit, že motor beží dobre, necháme ho opatrne klesnúť na voľnobeh a na voľnobehu zohriať. Pár minút to bude pekne dymiť a smrdieť, tak si radšej ešte pred štartovaním vypnite ventilátor nech to neťahá do interiéru. So zohriatym motorom spravíme skúšobnú jazdu a máme hotovo. Ak chcete tak po vychladnutí motora môžte ešte raz vytiahnuť sviečky a vyčistiť ich od spáleného oleja.

To je celé, žiadna veľká záhada. Majitelia wankelov (Mazda RX-8) by o tom vedeli rozprávať, tam je to bežný jav pri krátkych štartoch studeného motora. Ešte je tu teoreticky možnosť, že by auto išlo roztiahnuť, pri vyšších otáčkach by kompresia podľa môjho názoru na nábeh motora stačila.

PawelBMW:
Som rád, že auto Ti už štartuje. Dovolím si ale tvrdiť, že GO potrebná nebola. To, že motor mal nízku kompresiu bolo spôsobené tým, čo som písal vyššie. Motor nestratí kompresiu zo dňa na deň, to je totálna hlúposť. Maximálne tak na 1 valci, napr. ak by sa zlomil niektorý krúžok alebo niečo vletelo do valca a to by sa prejavovalo už pred posledným vypnutím motora. A tieto 6-valce bez problémov na 5 valcov naštartujú. Celý motor len tak zo dňa na deň nemá šancu stratiť kompresiu na všetkých valcoch z dôvodu ako píšeš, že "boli v prdeli krúžky." Vychádza mi z toho len, že v servise ťa:
- buď chceli ojebať a pekne ojebali
- nevyznajú sa v tom
- alebo si im nepovedal ako sa motor správal predtým, ako štartoval a čo predchádzalo tomuto problému

Hlavné ale je, že Ti to už štartuje. Len sa obávam, aby si si tou GO nenarobil ešte väčšie problémy, ak nebola spravená naozaj poriadne. Každopádne prajem veľa bezproblémových km.
Naposledy upravil/-a pelo v Streda, 23. Marca 2016, 03:28, upravené celkom 1 krát.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
goso
Príspevky: 89
Registrovaný: 19.11.2014
Kraj: Košický

Re: Po výmene baterie nejde naštartovať

Utorok, 23. Februára 2016, 12:02

tak fajn, ze to uz ide..
 
PawelBMW
Autor témy
Príspevky: 9
Registrovaný: 16.4.2015
Auto: E39 Tour. 2.0i 125kw
Kraj: Žilinský

Re: Po výmene baterie nejde naštartovať

Streda, 24. Februára 2016, 21:15

No neviem to takto posúdiť. Nie som až tak technicky zdatný... Pravdou ale je, že teraz ide auto podstatne lepšie ako predtým. Ťahá pekne od spodných otáčok, ide ticho, nič nebúcha ani neklepe.
Či ma ojebabrali to neviem. Môžem len dúfať, že nie. Bolo to riešené cez kamaráta. Čo si spomínam tak mi hovoril mechanik, že robil nejakú olejovú skúšku na valcoch a keď tam vstrekol olej, tak sa kompresie zdvihli. Aj mi ukazoval tie krúžky keď ich vytiahol. Vraj tam boli úplne prilepené. A znútra bol motor total zasraný. Každopádne tým už teraz nič nevyriešim. Pre mňa je podstatné, že auto ide a hlavne že ide citeľne lepšie ako predtým. Snáď urobil všetko ako sa má... Chlapík robí bežne takéto opravy. Mal tam rozobraté autá podstatne drahšej cenovej skupiny ako to moje a to do šróbika. Snáď vie čo robí. Ale každopádne ti ďakujem za info Pelo. Zase som o niečo múdrejší. Skúsim sa ho nato spýtať, keď tam niekedy zavítam. :smile:
 
Trilla22
Príspevky: 9
Registrovaný: 28.7.2019
Auto: BMW e60 530d
Kraj: Košický

Re: Po výmene baterie nejde naštartovať

Utorok, 10. Augusta 2021, 13:49

Jao napísal:
PawelBMW
Ak je rozhodené párovanie v EWS (záleží aj na verzii), tak motor nemá snahu sa ani akoby chytiť. Elektronika nepustí šťavu do systému štartovania. Rozhodenie kódu, alebo hesla v EWS sa pri vybitej baterke občas stane. Ale ak si po výmene novej baterky naštartoval, tak párovanie máš určite v poriadku, ak si potom neodpájal baterku pri zapnutom zapaľovaní.

M5port
skontroluj stav štartéru. Mne vadný štartér skratoval baterku pri zapnutí žhavenia a stiahol ju na 7V.
Ahoj,chcem sa ta spytat ohladom tohto prispevku. Baterka sa mi vybila po dlhsom odstaveni auta( uz bola ajtak slaba). Po nabiti nechce naskocit motor. Startuje startuje ale nechyta vobec. Mohlo to rozhodit parovanie? Diagnostika delphi mi neukazuje nic okrem toho ze bateria bola vybita celkom. Neskor som ju aj vybral a tak nabil. Cez delphi je mozne znovu sparovat? Prosim ak vies pomoz. Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
boborjelotor
Príspevky: 4538
Registrovaný: 24.4.2019
Kraj: Trenčiansky

Re: Po výmene baterie nejde naštartovať

Utorok, 10. Augusta 2021, 14:06

a tu baterku si aspon odmeral ci drzi napatie?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných