... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Manas
Autor témy
Príspevky: 28
Registrovaný: 2.6.2008
Auto: BMW 530 D
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Slovensko

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Pondelok, 15. Februára 2010, 08:47

Alarm mám napajaný priamo s batérie. Skúšal som ho odstaviť nepomohlo to. Kamarátovi som ho tiež dal namontovať a nemá s tým žiadny problém. Montoval my ho šklolený elektrikár ktorý má na to aj osvedčenie aby bol v záruke. Skúsim to čidlo v náfuku to som zatiaľ nepozeral.
Keby bol problém v zle zapojenom alarme tak by neprešlo auto do sleepmódu ani privytiahnutej poistke č.9 ktorá nemá s rádiom alebo zapalovačom nič spoločné (no včerajšie merania ukázali že po 15 minutách prejde do sleepmódu auto a padne na odber 0,03 ampéra aj pri 2 alarmoch len musí byť vytiahnutá poistka č.9).
Mám to 530D, r.v.10/2000 je to 5 stupnový manuál, rádio tam neni žiadne momentálne a na zapalovači nič nepouživam. Inak ak na zapalovač pripojím napr: nabíjačku na mobil tak keď vypnem klúčik zapaľovania prestane nabíjať a to isté urobí aj rádio keď tam mám vypnem klúčik a rádio do 5 sekúnd zhasne samo.
 
Užívateľov profilový obrázok
Ferinoza
Príspevky: 221
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: E90
Kraj: Žilinský

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Pondelok, 15. Februára 2010, 10:12

StarLM

Moje auto ked prejde do toho mtrveho rezimu zaroven sa samo vypne osvetlenie kastlika pripadne ak zabudnes vypnut bodove svetla atd .. vsetko v interiery

Je to zrejeme napajane cez (A1) kukni ( A1- X18122 - X541(3pin) - svetlo z kastlika napajane z A1 sa vypne CCA po pol hodke) tato A1 ma pod sebou aj klimatronik A11 X610 pin 4 je to vsetko na jednej vetve to znamena ze ak nejde svetlo v kastliku tak napatie nejde ani na ten zmenovany pin 4 na klimatroniku... nevypina ho prave tento signal?

asd.jpg
asd.jpg (41.28 KiB) 2816 zobrazení

no a toto je rele K72 uzavrety obvod resp.
aaa.jpg
aaa.jpg (39.25 KiB) 2816 zobrazení


pise sa pri tom :
Closed-circuit (standby) current cut-out
The electrical closed circuit cut-out function switches off loads which consume closed circuit (standby) current at terminal 30. The closed circuit current cut-out is controlled by the load cut-out relay K72.

A voltage filter is also integrated in the relay K72 to filter the ripple of the electrical system. This filter is necessary for the motors of the steering column and seat memory.

The following systems are connected to the closed circuit current cut-out:

•7 series, E38, up to model year 1996: Seat adjustment, rear head restraint adjustment, steering column adjustment and sun shade.

•7 series, E38, as of model year 1996: Seat/steering column memory

•5 Series, E39: Seat/steering column memory

The relay K72 is driven via terminal 15 and the "load cut-out" signal from the basic module of the ZKE III

Load cut-out signal
The load cut-out signal is switched by the basic module of the ZKE III.

When terminal R is switched on, B+ is switched from the basic module to the relay K72. The basic module switches off the B+ supply 16 minutes after switching off terminal R.

The relay is switched on again together with switching on terminal R or terminal 15 or, when a signal change takes place at an input of the ZKE III; e.g. opening a door, opening the front lid, unlocking a door.

When terminal 15 is switched on (signal at Pin 8 of relay K72) the closed circuit current cut-out relay switches on the B+ supply for the connected loads irrespective of the status of the load cut-out signal.

google translate


Uzavretý-obvod (pohotovostný režim) aktuálne cut-out
Uzavretý elektrický obvod cut-out funkcie vypne zaťaženie, ktoré spotrebúvajú uzavretým okruhom (pohotovostný režim) prúd u terminálu 30. Uzavretý okruh súčasných cut-out je riadený zaťaženie cut-out relé K72.

Napätie filter je tiež integrovaný do relé K72 pre filtrovanie vlna elektrického systému. Tento filter je potrebné pre motory stĺpika riadenia a sídlo pamäte.

Nasledujúce systémy sú napojené na uzavretý okruh aktuálne cut-out:

• 7 séria, E38, až modelový rok 1996: Seat úprava, zadné opierky hlavy, nastavenie, nastavenie stĺpika riadenia a chrániace proti slnku.

• 7 séria, E38, od modelového roku 1996: Seat / volant pamäte

• řady 5, E39: Seat / volant pamäte

Relé K72 je poháňaný pomocou terminálu a 15 "zaťaženie cut-out" signál zo základného modulu zložité III

Load cut-out signál
Zaťaženie cut-out signál sa prepne do základného modulu zložité III.

Ak je terminál R zapnutý, + B je prešiel od základnej modul pre relé K72. Základný modul vypne B + dodanie 16 minút po vypnutí terminálu R.

Relé je zapnutý opäť spolu so zapnutím termináli terminálu alebo R 15, alebo pri zmene signálu prebieha na vstup zložité III, napríklad otváranie dverí, otváranie predné veko, odomykanie dverí.

Ak je terminál 15 zapnutia (signál na pin 8 relé K72) uzavretom okruhu súčasných cut-out relé sa prepne na B + napájanie pripojenej záťaže bez ohľadu na stav zaťaženia cut-out signál.

no zaujalo ma tam to spojenie obvod cut-out funkcie vypne zaťaženie

Neberte to moc do uvahy len ma to zaujma... :^o
_________________________________________________-
EX-
Hyundai accent 1.5i
Peugeot 307cc 2.0i (shit)
:) E46 320d
:) E39 540i (Oo-ooo)
:) E39 530d touring
 
Britt
Príspevky: 69
Registrovaný: 14.2.2010
Auto: BMW 530 i Touring
Kraj: Bratislavský

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Pondelok, 15. Februára 2010, 13:13

Tak fajn priatelia cez vikend mi lahla bateria a po tom co som si tu precital sa moc netesim. Budem postupovat tak ako ste napisali. Neviem co je v tomto pripade lepsie ci ked sa odporuca bateria alebo skonci tzv. ježko. Prepačte ale nikde som si nevšimol čo stojí nový ježko. Viete sem dať cenu. A dalšia otazka je či sa tato porucha ježka objavuje často a na všetkych vozidlach radu 5 alebo len na E39 a diesloch alebo aj benzinoch bez rozdielu.
Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
Ferinoza
Príspevky: 221
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: E90
Kraj: Žilinský

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Pondelok, 15. Februára 2010, 16:40

Britt napísal:
Tak fajn priatelia cez vikend mi lahla bateria a po tom co som si tu precital sa moc netesim. Budem postupovat tak ako ste napisali. Neviem co je v tomto pripade lepsie ci ked sa odporuca bateria alebo skonci tzv. ježko. Prepačte ale nikde som si nevšimol čo stojí nový ježko. Viete sem dať cenu. A dalšia otazka je či sa tato porucha ježka objavuje často a na všetkych vozidlach radu 5 alebo len na E39 a diesloch alebo aj benzinoch bez rozdielu.
Ďakujem



v elite 70 € s DPH http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.as ... &NodeId=-1

ak ti na prvy krat nepojde otvorit link zavri okno a otvor este raz
_________________________________________________-
EX-
Hyundai accent 1.5i
Peugeot 307cc 2.0i (shit)
:) E46 320d
:) E39 540i (Oo-ooo)
:) E39 530d touring
 
Užívateľov profilový obrázok
Manas
Autor témy
Príspevky: 28
Registrovaný: 2.6.2008
Auto: BMW 530 D
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Slovensko

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Pondelok, 15. Februára 2010, 16:46

Start a Ferinoza ďakujem za schémy a info okolo nich skúsim vaše radi a dám vedieť načo som prišiel.
Nakoniec som "jezka" zohnal v BMW Zilina za 73 Eur original BMW. Mali ho na sklade v predajni. Volaju to Regulator kurenia a cislo 64 11 6 923 204. Zaujimave.

Obrázok
 
donie
Príspevky: 55
Registrovaný: 31.1.2008
Bydlisko: Bratislava

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Utorok, 16. Februára 2010, 13:07

Mam presne ten isty problem s tym malym ventilatorikom, ale trosku inak, ked sa auto zohreje a ja odniekial pridem a vypnem motor, ventilatorik sa prestane tocit. Pridem do auta o dve hodiny a toci sa, skusal som dalsi klimatronic a je to to iste, toci sa aj na nom. Nevybija mi baterku, aspom som to nespozoroval, ale môze to byt aj tym, ze najdlhsie, co mi auto stalo v poslednej dobe bolo mozno cca 3 dni. Ale kedze ventilatorik mi trosku sramoti, pocujem ho, vzdy ked nastupujem do auta a je studene, tak si sramoti a ked je zohriate, tak nic. Nevsimol som si, ci ide celu cestu, idem vyskusat, ci sa mi spusta auto do sleep rezimu,ale myslim, ze s tymto problem nemam. Len musim podotknut, ze mam automat, 11/2001 a kontrolka na parkingu mi svieti stale, nikdy sa nevypne a stalo sa mi, ze auto stalo aj mesiac. baterka bola stale v pohode, auto startovalo na jeden tukes....
Este podotikam, nic sa do auta nemontovalo posledne dva roky, mam original radio, nic sa nerobilo a toto mi ten ventilatorik robi tak 2-3 tyzdne. A navyse odkedy to robi, sa mi zacal spustat alarm. Neviem, ci jedno suvisi s druhym, alebo, ci je to len nahoda , tak najskor riesim ten ventilatorik, lebo mam pocit, ze ked je climatronic odpojeny,alarm nehuka. Poslednych par dni to robim tak, ze odpajam climatronik. Ale uz ma to fakt nebavi....
 
Užívateľov profilový obrázok
PreludeH
Príspevky: 238
Registrovaný: 4.1.2008
Auto: z4 e89, x5 e70
Kraj: Košický
Bydlisko: kosice

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Utorok, 16. Februára 2010, 15:12

Ježka majú aj tu:
http://www.norik.sk/cid/320/Koncovy-stupen-ventilatora

A ventilátorik v klíme sa začne točiť stále keď odomkneš auto, preto máš pocit že beží stále. Robí to aj mne, a môže stať auto aj týždeň a baterka drží. Ježka mám vymeneného, je to bežná závada.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12243
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Utorok, 16. Februára 2010, 16:43

EE nieje pravda......dnes som to skušal vytiahol klimu,zamkol a čakal......takže po 14 minutach sa prestal točiť ventilatorik v klime, po 16 minutach auto zahajalo, a ked som odomkol(zobudilo), zamkol(uspalo a tak stale dookola a nemusel som čakať 16min), odomkol, zamkol tak sa neprebudilo, pustil parkovačky, stále nič(nezačal sa točiť).....až ked som stlačil znovu zamknuť tak sa zobudilo, neviem či nahoda,ale druhy krat mi to už tak nešlo sice auto uspalo po 16 min, ale zobudilo sa po odomknutí, neviem ako to je robené,že raz to ide a raz nie, ale neva...hlavne je že ventilator v klime sa vypína....klop klop......a nezapne sa ani keď dám klúč do prvej polohy(radio), až keď zapnem kluč do polohy (kontrolky) potom zase začne bežať.....to k točeniu ventilatora.....)))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Manas
Autor témy
Príspevky: 28
Registrovaný: 2.6.2008
Auto: BMW 530 D
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Slovensko

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Utorok, 16. Februára 2010, 20:56

Chalani dneska som sa ktomu nedostal (bol som na cestách celý deň ) aby som skontroloval čidlo v prednom pravom náfuku a réle ktoré ste odporučili ,ale hneď ako zistím závadu tak to sem na 100 % hodím v čom bola galiba ,lebo vidím že hodne ludí s tím má problém.
Určite treba postupovať ako je napísané v tejto téme keď si pozriete celú tak pochopíte ako treba hladať chybu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Ferinoza
Príspevky: 221
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: E90
Kraj: Žilinský

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Utorok, 16. Februára 2010, 21:57

niesom isty.. mne vypina osvetlenie kastlika a vsetky ostatne po 15 minutach alebo tak niako ... no a kukal som cez co je napojena.. nemusi to byt v tom ale kukol by som to ...

v tych predoslych schemach kukaj tie skratky pre lepsiu orientaciu .. su to farby vodicov...
as.jpg
as.jpg (32.42 KiB) 2778 zobrazení
asf.jpg
asf.jpg (25.86 KiB) 2778 zobrazení
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (32.34 KiB) 2778 zobrazení
_________________________________________________-
EX-
Hyundai accent 1.5i
Peugeot 307cc 2.0i (shit)
:) E46 320d
:) E39 540i (Oo-ooo)
:) E39 530d touring
 
donie
Príspevky: 55
Registrovaný: 31.1.2008
Bydlisko: Bratislava

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Streda, 17. Februára 2010, 00:23

Ja som to dnes pomeral cele, ja mam pravdepodobn ventilatorik v poriadku, chyba bude v poplasnom,alebo baterka nedrzi kapacitu a nejak kolise. Vybral som klimatronik, cely som ho vycistil, bolo to totalne zalepene od prachu, divim sa, ze to vôbec meralo teplotu a ze sa ten ventilatorik tocil, bol uplne zahadzany prachom. Vycistil som ho a namazal, cize uz ho nepocujem, snad sa netoci. Ale odomknes, toci sa, zamknes, pockas 20 minut cca a prestane sa tocit. Asi tak to teraz funguje mne.(aspom tak to islo cez den) Na baterke bol odber pokial sa neuspala riadiaca jednotka 0.83A, ked sa uspala po 20 minutach bol odber 0,03A, cize uplne v poriadku. Poplasne dnes zatial nehukalo, ale zajtra mozem zacat riesit poplasne, preco hukava, ale hlasilo chybovy kod poklesu napetia, bud sa mi nieco spusta v aute....alebo baterka nedrzi kapacitu. Ale baterka ma tak 3/4 roka, nezda sa mi, ze by bola zla, lebo pri startovani toci jak blazniva....
 
Užívateľov profilový obrázok
Ferinoza
Príspevky: 221
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: E90
Kraj: Žilinský

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Streda, 17. Februára 2010, 10:01

hm no napr ten jezko ked odchazda tak sa moze stat ze ti kolisu otacky kurenia za jazdy popripade po jazde vetrak stichne ale toci sa stale.. Mne pocas spanku sam od seba zaplo a vyplo ... to by bola jedna varianta alebo ak spusti len tak kurenie teda prudenie vzduchu tak niaky alarm by teoreticky to prudenie mohol zachytit hm?
_________________________________________________-
EX-
Hyundai accent 1.5i
Peugeot 307cc 2.0i (shit)
:) E46 320d
:) E39 540i (Oo-ooo)
:) E39 530d touring
 
donie
Príspevky: 55
Registrovaný: 31.1.2008
Bydlisko: Bratislava

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Streda, 17. Februára 2010, 10:14

jezko to nebude, kurenie ide v poriadku, jedneho jezka uz sme vymienali u kamosa, jemu sa spustal vetrak a aj otacky na ventilatore mu kolisali. mne to nerobi, ziadny z tychto priznakov. Neviem cim to je, elektrikar ma presviedca, ze baterka nieje dobra, ze ju mam poriadne dobit, ze je zima a jazdim kratke trate, ze asi sa nedokaze poriadne dobit a mozno ma aj nejaky problem. Ale neviem, toto vsetko, co mi povedal je sice pravda, ale neviem. Bolo by to najmenej bolestive riesenie, nakolko je baterka v zaruke este. Ale zas mi nejde do hlavy, ze ked startujem aj po 2-3 dnoch, tak ta baterka sa netrapi, startuje jak nova.....A alarm nesleduje nesleduje slabu baterku,ale nahly vecsi odber prudu a ten sa tam z casu na cas objavy. Lebo nehuka to kazdy den.....To je zahada.....Ved uvidime, ked bude teplejsie, ked to prestane, je to baterka, teraz ked je este dost velka zima, tak je to pre nu dost narocne....
 
Užívateľov profilový obrázok
Ferinoza
Príspevky: 221
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: E90
Kraj: Žilinský

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Streda, 17. Februára 2010, 10:20

no jasne baterka v zadu auta co ju maju pri motore tam sa aspon zohreje a ale vzadu v kufry len mrzne ked je zima ... No neviem skus dat baterku na tester a hned uvidis cci je dobra alebo nie ..
_________________________________________________-
EX-
Hyundai accent 1.5i
Peugeot 307cc 2.0i (shit)
:) E46 320d
:) E39 540i (Oo-ooo)
:) E39 530d touring
 
donie
Príspevky: 55
Registrovaný: 31.1.2008
Bydlisko: Bratislava

Re: Klimatizačná jednotka na E-39 my vybíja baterku

Streda, 17. Februára 2010, 11:54

tester baterky? tak to som este nepocul. ale vyskusam, co sa da....
no,ale ta baterka vzadu, to je vynalez.....

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných