... všetko o BMW ...
airbone napísal:Neviem ci som to tu uz spominal, ale MID bol zapojeny uz aj v aute a hlasitost nereguluje. A samozrejme, ze aj na stole som mal ibus radia a MID-u prepojeny. Komunikacia tam fungovala, len pri pridavani / uberani hlasitosti nevysielal MID ziaden povel na zbernicu. Ten gateway je ale potrebny len na prepojenie viacero zariadeni, ktore su pripojene na dvoch roznych zberniciach aby mohli medzi sebou komunikovat ak som to spravne pochopil. Ten ale v tom pripade nepotrebujem, lebo neplanujem pripojit napr. jednotku kurenia, ktora je pripojena na K-BUS.Potrebujes tam mat ibus. Ako ma mid kontrolovat hlasitost ak nema cez co? Bud potrebujes mat pripojene budiky, alebo ibus gateway.
Napr.
http://cartools.lv/Shop/product_info.php?cPath=26&products_id=102
PetoK napísal:Vazim si kazdej rady a samozrejme ze to aj vsetko zapojim do auta, len cakam na konektory a piny aby som mohol spravit clean install. No dovtedy sa chcem o tom dozvediet co najviac, lebo ma to zaujima. Ale pokial teda vies viac o IBUS zbernici, velmi rad sa necham poucit a zaroven ta poziadat o vysvetlenie preco tam musia byt budiky? Viem aku ulohu ma master a slave v komunikacii. No podla toho co si napisal, tak by teoreticky nemalo fungovat radio s MID len tak na stole bez budikov, kedze nemaju ziaden master, ktory by ich "nakonfiguroval / sparoval". Vidim, ze su tu ludia, ktorych to tiez zaujalo a chcu pomoct. Tak preco to nevyuzit nenaucit sa nieco nove? A spekulujem preto, lebo sice to bolo vymyslene a fungujuce, ale to je uz minuly cas. Momentalne tam nejaky problem je a uz je to len o tom spravne pochopit funkciu, najst chybu a nasledne opravit, pokial je to mozne. V mojom pripade pokial je nieco opravitelne, oplati sa mi to a mam na to cas, tak to opravim.Nuz ja neviem, asi ti to treba napisat v nejakom inom jazyku... musia tam byt budiky, pretoze su master pre I/K-BUS !!! Z nich si zariadenia beru kadeco. Riesit broadcasty na zbernici je uplne zbytocne. Daj to do auta, pridaj DSP do vybavy a musi to ist. Ak nie, mas vadny DSP, prip. aj ten MID. Naco spekulujes nad niecim, co je davno vymyslene a fungujuce.
airbone napísal:MID panel som kupoval od chalana co mal TopHiFi vybavu uz od vyroby. DSP tlacidlo tam je. Samozrejme neviem zarucit, ci s tym niekto nieco nerobil. Enkoder je vsak pripojeny na hlavnej doske, nie na doske s tlacidlami. Test este dnes vecer vyskusam a dam feedback. Je mi jasne, ze kazdy MID panel v odlisnej konfiguracii musi mat aj iny FW. Predpokladam ale ze je to povodny stav, lebo po stlaceni DSP tlacidla som dokazal ovladat zosik.mozno nie je vadny enkoder, ale cely predny panel. Uz som sa s tym stretol, niektore tlacidla nereagovali a problem bol v tom plosaku co je v prednom paneli MID. Skus ten test co som popisal vyssie. Este som zabudol na jednu velmi podstatnu vec - MID musi byt pre DSP, teda musi mat tlacidlo DSP. Ak ho tam mas, tak dufam ze predny panel si neprehadzoval z ineho MID.... alebo niekto iny. Pretoze ak ano, tak to fungovat nebude. Okrem odlisnych prednych panelov je vzdy odlisny aj software v MID, teda aj ked na hociaky iny pripojis predny panel s DSP tlacidlom, fungovat to nebude, lebo v procaku je verzia sw ktora to nepodporuje.
PetoK napísal:Super, diky za info. Urcite sa na to pozriem a vyskusam. Mozno je to pre teba cudne preco to chcem vediet, ale tiez si sa to predpokladam podobnym sposobom naucil a nasledne vies riesit podobne problemy v aute bez toho aby si sa potreboval niekoho pytat. Nerad niekoho otravujem ked nemusim, preto mi nerobi problem si nieco nastudovat pokial mam ten spravny zdroj.Pozri, ked ta to uz tak strasne zaujima, pozhanaj si napr. stary SW Navcoder, s prislusnym interface, tam sa da jednoducho pozriet ake pakety dat tam chodia, odkial kam sa co posiela... potom to pripoj do auta a z toho pochopis preco tam musia byt budiky. MID panelu staci, ze sa nieco ozve na zbernici a okamzite ozije. To ale neznamena ze posiela to co ma posielat a spravne reaguje na pripojene zariadenia.
homeboy napísal:Este dalsia podstatna otazka - mas v aute budiky HIGH alebo LOW?Super, diky za info. Urcite sa na to pozriem a vyskusam. Mozno je to pre teba cudne preco to chcem vediet, ale tiez si sa to predpokladam podobnym sposobom naucil a nasledne vies riesit podobne problemy v aute bez toho aby si sa potreboval niekoho pytat. Nerad niekoho otravujem ked nemusim, preto mi nerobi problem si nieco nastudovat pokial mam ten spravny zdroj.