... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Štvrtok, 31. Mája 2018, 23:00

E39ka neštartuje, večer predtým normálne jazdila. Diagnostika INPA čistá.

Rampa - 3,5 baru.

Všetky sviečky mokré, náhodne 2 vybrané a iskru pri štartovaní dávajú.
Všetky sviečky vymenené za BOSCH BKR6EK.

Prešiel som staršie témy ->
Snímač otáčok kľuky - značka AUTLOG, vymenený za VDO, problém pretrváva.

Snímač otáčok vačky je asi pôvodný. Odpojil som ho, a aj váhu vzduchu - nič sa nezmenilo, stále neštartuje. Baterka OK, poistená štartovacími káblami.

Vie DME fungovať aj bez toho snímača?

Čo by to ešte mohlo byť? (Okrem preskočeného rozvodu, podfúknuteho tesnenia... brrrr)

P.
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Štvrtok, 31. Mája 2018, 23:05

Nenatankoval si omylom naftu ?
 
ales47
Príspevky: 42
Registrovaný: 14.12.2017
Kraj: Nitriansky

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Piatok, 1. Júna 2018, 10:52

Imobilizer? Nie som si isty ci ma za nasledok iskru alebo palivo..sviecky boli mokre?
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Piatok, 1. Júna 2018, 23:03

@PetoK - nie, tankoval sa len benzín.

@ales47 - všetky sviečky boli a sú mokré. Čo som sa dočítal, imobilizér môže byť dvojfázový - povolí čerpadlo, a potom aj vstrekovanie. Na rampe je dobrý tlak, vstrekovače vstrekujú a iskra je takisto. Týmto som imobilizér vylúčil.

Stále netuším, ako veľmi je dôležitý snímač vačky a či vie tento motor núdzovo fungovať aj bez neho. Ak áno, a motor neštartoval ani pri jeho odpojení, je zrada niekde inde.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Sobota, 2. Júna 2018, 09:25

S vadným snímačom vačky naštartuješ, síce mu to dlho trvá, ale mal by chytiť. Keď by si mal vadné čidlo kľuky, tak by to nechytilo...
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Nedeľa, 3. Júna 2018, 23:33

Koľko je to "dlho trvá"? S odpojeným snímačom vačky sme to skúšali štartovať asi 2x po 5-7s.
Btw, je to motor so snímačom otáčok kľuky umiestneným vpredu.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
fafa111
Príspevky: 1093
Registrovaný: 2.5.2011
Auto: E36 320i coupe
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Pondelok, 4. Júna 2018, 11:44

Asi 20s.

Mne sa stalo raz nieco podobne, najprv mi diagnostika napisala snivac vacky, vymenil som a aj tak uz len tocilo a nechcelo odpalit. Chyba sa uz neukazovala a autu sa nechcelo. Roztiahol som ho za inym autom a naskocilo. Neviem doteraz, preco tak vymyslalo, ale vtedy som bol vo vyske 1600 mnm.
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Nedeľa, 17. Júna 2018, 19:10

Zhrnutie + update.

Auto má vymenené sviečky a nový VDO snímač otáčok kľuky.
Snímač vačky je odpojený.
Tlak paliva a iskra je OK.

Po 20s dohovárania nakoniec na 2s chytilo - a zdochlo opäť.

Na ďalší deň - diagnostika ukazuje len odpojený snímač vačky.
Pri zapnutom zapaľovaní klepe ventil odvetrávania nádrže - raz za sekundu.

Tak sme skúsili otvoriť nádrž. A zo zúfalstva aj kryt na nalievanie oleja - počas štartovania bolo cítiť pulzáciu vzduchu. Kryt som potom zavrel. Auto po 10-15s chytilo. Nechali sme ho zohriať.
Studený štart na ďalší deň (stále odpojená vačka) - na brnk, bezproblémový!

1. Odvetrávanie nádrže - prečo klepe (jemne to počuť, cítiť to rukou)? Našiel som buletin, kde sa spomína výmena uloženia solenoidu - vloženie gumového valčeka na "odhlučnenie".

2. Live data - záťaž motora na voľnobehu je 86,48 - interval je od 0 do 7 [mg/stroke]

3. Live data - na voľnobehu dáva váha vzduchu 11,75[kg/h], ventil voľnobehu dáva takisto 11,75[kg/h] - s výkričníkom (interval od 0 po 10), je to OK?

4. Live data - lambda údaje pre prvé 3 valce a druhé tri valce sú dosť odlišné.
V DME zapísaná chyba lambdy banky 2 - (203 - lambdaregelgrenze, lambda rules limit).
otáčky - 765/min
teplota - 67 st.C
vyhrievanie lambdy - 67,25%
napätie lambdy - 4,68V
Vtipné je, že pri pohľadne na zvody (kde sa zvody 3 valcov spájajú do jedného zvodu) lambdy vidieť nebolo. To ešte preskúmam pri studenom motore.

5. Live data - hrubosť behu motora - engine roughness - na voľnobehu boli všetky valce pekne v ideálnom strede, ale reálne bolo cítiť, že niektoré sa flákajú.

6. Regulátor tlaku paliva, vzadu pod rampou.
Kde má byť zapojená podtlaková hadička? Predpokladám, že niekam do sania, ale žiaden voľný port tam nevidím.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
fafa111
Príspevky: 1093
Registrovaný: 2.5.2011
Auto: E36 320i coupe
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Utorok, 19. Júna 2018, 11:31

a nemas niekde upchaty privod vzduchu do motora?
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E39 M52B28i 1996 - neštartuje

Pondelok, 25. Júna 2018, 23:00

Práveže aj sanie je OK, filter čistý, klapky bavia.
A ako som písal, auto nakoniec naštartovalo. A chvíľu jazdilo. Až kým po natankovaní už nenaštartovalo. Na ďalší deň ráno však nabehlo.

1. Odvetrávanie nádrže sa nateraz nerieši.
4. Lambdy tam sú, ale sú poriadne skryté. Aktuálne však diag vypisuje skrat oboch lámbd...
5. Roughness - po zapojení vačkočidla nakoniec nabehla.
6. Podltaková hadička od regulátora ide pravdepodobne do sania, zdola, hneď za škrtiacu klapku.

Nedalo mi to, a trochu som rozobral konektor na čidle vačky - tá gumenná časť sa dá pekne zvliecť.
A čo tam bolo? Tri kompletne !ODIZOLOVANÉ vodiče prepletené cez seba. Izolácia sa za 23 rokov používania vyparila. :o

Tak dúfam, že výmena vačkočidla problém odstráni. DME sa na snímač vačky nesťažovala - len keď som ho odpojil. A dokonca vracal aj hodnoty meniace sa po pridaní plynu.

P.

IMG_20180624_200355.jpg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 12 neregistrovaných