Nedeľa, 17. Júna 2018, 19:10
Zhrnutie + update.
Auto má vymenené sviečky a nový VDO snímač otáčok kľuky.
Snímač vačky je odpojený.
Tlak paliva a iskra je OK.
Po 20s dohovárania nakoniec na 2s chytilo - a zdochlo opäť.
Na ďalší deň - diagnostika ukazuje len odpojený snímač vačky.
Pri zapnutom zapaľovaní klepe ventil odvetrávania nádrže - raz za sekundu.
Tak sme skúsili otvoriť nádrž. A zo zúfalstva aj kryt na nalievanie oleja - počas štartovania bolo cítiť pulzáciu vzduchu. Kryt som potom zavrel. Auto po 10-15s chytilo. Nechali sme ho zohriať.
Studený štart na ďalší deň (stále odpojená vačka) - na brnk, bezproblémový!
1. Odvetrávanie nádrže - prečo klepe (jemne to počuť, cítiť to rukou)? Našiel som buletin, kde sa spomína výmena uloženia solenoidu - vloženie gumového valčeka na "odhlučnenie".
2. Live data - záťaž motora na voľnobehu je 86,48 - interval je od 0 do 7 [mg/stroke]
3. Live data - na voľnobehu dáva váha vzduchu 11,75[kg/h], ventil voľnobehu dáva takisto 11,75[kg/h] - s výkričníkom (interval od 0 po 10), je to OK?
4. Live data - lambda údaje pre prvé 3 valce a druhé tri valce sú dosť odlišné.
V DME zapísaná chyba lambdy banky 2 - (203 - lambdaregelgrenze, lambda rules limit).
otáčky - 765/min
teplota - 67 st.C
vyhrievanie lambdy - 67,25%
napätie lambdy - 4,68V
Vtipné je, že pri pohľadne na zvody (kde sa zvody 3 valcov spájajú do jedného zvodu) lambdy vidieť nebolo. To ešte preskúmam pri studenom motore.
5. Live data - hrubosť behu motora - engine roughness - na voľnobehu boli všetky valce pekne v ideálnom strede, ale reálne bolo cítiť, že niektoré sa flákajú.
6. Regulátor tlaku paliva, vzadu pod rampou.
Kde má byť zapojená podtlaková hadička? Predpokladám, že niekam do sania, ale žiaden voľný port tam nevidím.
P.