... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6519
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Streda, 12. Septembra 2018, 21:12

bezne sa poloha xenon paraboly nastavuje tak aby dialkove svietili tesne nad luc xenonu, na stred, to dokazes aj na stole otestovat a doladit pred montazou do svetla
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Streda, 12. Septembra 2018, 23:04

no jo, s G4 taký problém nebol, proste som to dal do roviny a bolo to dobre... tuto tie paraboly musia ísť trocha do šikma
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Štvrtok, 13. Septembra 2018, 06:40

Z G5tkou sa treba pohrat, nech je to tak, ako ma. Staci Ti zavitnik M4 a nejake rezne nastroje. Potom nebudes mat dieru medzi cockou a projektor mozes posunut vyssie. Naklonenie projektora sice vyriesi problem s dialkovym ale z estetickeho hladiska to bude stale hrozne.
_DSC0069.png

_DSC0070.png


Napster050 napísal:
chalani dal som do toho nové G5 paraboly, všetko som si pekne pochystal, pomeral, spravil aby boli tie paraboly našrobovane rovno a ked som to nahodil do auta, skoro ma jeblo... dialkové halogeny H7 svietia na 10m asi o meter vyššie, teda až na vrchnú hranu dialkového svetla z xenonu.
vy ste tam tie paraboly schválne našrobovali nejako do šikma, aby svietili vyššie ?
viem... mal som si to vyskúšať najskor nasucho... teraz ich budem musieť zasa rozoberať...ach jaj
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Štvrtok, 13. Septembra 2018, 07:47

aj som rozmyšlal že tam narežem viac závitu, lenže najskor by som musel z toho šrobu trochu stiahnuť na sustruhu a ten bohužial nemam.
časť kde je závit je trochu užšia, neviem či by som to prerezal závitníkom bez toho aby som tomu najskor zmenšil priemer.
a hlavne je tam nalisovaná tá podložka čo nejde dole :D
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Štvrtok, 13. Septembra 2018, 08:49

Ta podlozka ide dole v pohode a ver mi, ockovym zavitnikom to narezes bez problemov, takze sustruh nepotrebujes, staci zverak a rezny olej. To je vsetko. ;)

Napster050 napísal:
aj som rozmyšlal že tam narežem viac závitu, lenže najskor by som musel z toho šrobu trochu stiahnuť na sustruhu a ten bohužial nemam.
časť kde je závit je trochu užšia, neviem či by som to prerezal závitníkom bez toho aby som tomu najskor zmenšil priemer.
a hlavne je tam nalisovaná tá podložka čo nejde dole :D
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Štvrtok, 13. Septembra 2018, 10:05

no dobre, vyskúšam to teda
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Piatok, 14. Septembra 2018, 11:08

Tak som to zrobil... mám z toho teraz takú väčšiu radosť keď to pasuje lepšie :smile:
Tá parabola je teraz tak hlboko, že sa ten kábel na výbojku opiera o tu dieru. Dúfam že to nebude mat nejaký dopad na motorček regulácie sklonu
Prílohy
48E8E8E6-9C64-4E09-A065-EFC60FE655F9.jpeg
E59D0CE2-49B0-40E2-9E7B-118E971E7EEE.jpeg
E9ECECD7-6CEF-4B21-8113-089CFB4E7FE1.jpeg
 
Leky
Príspevky: 47
Registrovaný: 27.9.2018
Auto: BMW 523i
Kraj: Košický

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Sobota, 12. Januára 2019, 07:44

Keďže si neverim je niekto z KE alebo okolia čo by mi to vedel spraviť ? Materiál mám :) samozrejme zaplatím 😃
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Sobota, 12. Januára 2019, 18:53

Pošli to poštou crumarovi ak sa nebojíš zaplatiť :D
 
craZynator
Príspevky: 190
Registrovaný: 3.8.2015
Auto: E39
Kraj: Košický

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Pondelok, 14. Januára 2019, 00:16

xD
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Sobota, 15. Júna 2019, 12:11

Napster050 napísal:
chalani dal som do toho nové G5 paraboly, všetko som si pekne pochystal, pomeral, spravil aby boli tie paraboly našrobovane rovno a ked som to nahodil do auta, skoro ma jeblo... dialkové halogeny H7 svietia na 10m asi o meter vyššie, teda až na vrchnú hranu dialkového svetla z xenonu.
vy ste tam tie paraboly schválne našrobovali nejako do šikma, aby svietili vyššie ?
viem... mal som si to vyskúšať najskor nasucho... teraz ich budem musieť zasa rozoberať...ach jaj

Nech sa páči spracoval som takúto nápovedu, čo sa môže pri inštalácií stať. Problém je, že ak sa stretávacie svetlo nezkalibruje s diaľkovým je možné, že bude stretávacie svetlo mimo nastaviteľný rozsah svetlometu - teda ináč povedané, nebude sa dať nastaviť tak aby si videl na cestu
- viac som to rozpisal tu https://autotechnik.sk/blog/spravne-osadenie-bixenonovej-optiky/m241

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Sobota, 15. Júna 2019, 20:26

Jednu vec si tam ale zabudol dopisat, v akej projekcnej vzdialenosti ma byt dialkove nad stretavacim tak ako si nakreslil?

Lebo su tam velke rozdiely ked to je na 5, 10 alebo 20 metrov, a to hlavne do stran.
Chapem ze dolezita je hlavne vyska koly nastaveniu stretavacich ale i tak...
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Pondelok, 24. Júna 2019, 09:59

Prispievam moj update pre G4 projektory po cca 3,5 roku odkedy som ich instaloval, nenajazdil som s nimi ani 100 000 Km.
Slabsiu svietivost som spozoroval uz po cca 2 rokoch.

Fotka paraboly:
G4 po 3,5 roku.jpg


Dal som teda nanovo pokovit originalne paraboly kedze tie podla mojho nazoru vydrzia dlhsie lebo budu lepsie odvadzat teplo kedze su z kovu a nie z plastoveho kompoziu.
Poskladal som si teda hybrid s cirou sosovkou a bi-xenon clonkou z G4 projektorov.

Foto produktu:
G2 hybrid 1.jpg

G2 hybrid 2.jpg

G2 hybrid 3.jpg


Fotka cut off linie, porovnanie s G5 projektorom:
Projekcna vzdialenost je 2,5 metra, horna fotka je moj hybrid a spodna fotka G5.
cut off orig G2 hybrid .jpg

cur off G5.jpg


Pre tych ktory sa urcite budu pytat ocividnu otazku preco som tam rovno nedal G5-ky ked ich mam.
Koly tomu ze G5 mam pre iny projekt a chcem vyskusat vydrz nanovo pokovenych parabol + prerabka koly tomu ze som nechcel prist o bi-xenon.


A este sa vratim ku prispevku hore o "kalibracii" xenon projektoru k H7 dialkovym svetlam.
Teoria hovori ze hotspot H7 dialkoveho ma byt nad cut off liniou projektoru, to ale znamena ze dialkove svetlo bude na dlhu vzdialenost svietit do stran tzn. lave dialkove do lava a prave do prava.
Preto som aj pisal ze to nastavenie je velmi zavisle od vzdialenosti.

Pre seba som to nastavil tak aby hotspoty xenonu a dialkoveho boli paralelne vedla seba a samozrejme v rovnakej vyske.
To vo vysledku znamena ze v lavom svetlomete bude hotspot dialkoveho napravo od xenon hotspotu a v pravom svetlomete nalavo od xenon hotspotu.
Hotspot xenonu bol dobre viditelny po odklopeni clonky.
Stredy medzi dialkovou parabolou a xenonovou su pre fl. E39 cca 15cm od seba.


Nakres ako to zhruba vyzera.
Nastavenie dialkovych ku xenonom.jpg
Nastavenie dialkovych ku xenonom.jpg (43.04 KiB) 1806 zobrazení



Nazory a krytika su vitane. :wink:
Naposledy upravil/-a ALAS v Pondelok, 24. Júna 2019, 10:54, upravené celkom 1 krát.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Pondelok, 24. Júna 2019, 10:11

Paráda, na toto som čakal. Až mi doslúži G4, toto je asi cesta, keďže pôvodné projektory mám a bi-xenón z G4 tiež.
Koľko ťa vyšlo pokovenie?
A to porovnanie cut off, ktoré z nich je G5 a ktoré tvoja úprava? Kvôli čomu je tam ten prepad v strede na druhom obrázku.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: DIY retrofit hella g4 bixenon

Pondelok, 24. Júna 2019, 11:03

Pokovenie stalo 90€, robia to na vymenny sposob, posles stare, oni ti uz poslu hotove pokial take maju, inak cakanie min. 2 tyzdne.

Horna fotka je moj hybrid a spodna je G5, uz som tam pridal popis, ti ktory poznaju projektory by to vedeli rozlisit. :mrgreen:
Ten "prepad" nieje je ani tak prepad ale skor opet zvyseny cut-off pre lavu stranu.
Je to feature G5 projektorov, ma to vyhodu ze vidis aj lavu stranu a stale neoslepujes oprotiiducich, otazne to ale je na 4 prudovej ceste ked si uplne napravo a niekto oproti uplne nalavo...
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných