... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Jakub Sentivan
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 28.2.2018
Auto: BMW e39
Kraj: Prešovský

Budíky bmw e39 530D

Štvrtok, 1. Marca 2018, 17:34

Ahojte,
Jedna sa O bmw e39 530D 135kw
A mám taký to problém.
Auto stálo približne 2 týždne. Po dvoch týždňoch som na aute začal jazdiť A budíky mi začali robiť nasledovné. Počas jazdy spadne otackomer úplne dole, teplotu dvihne na maximum, zasvieti zavenie, A naskočí inspection servise. Taktiež počas jazdy vie to skočiť aj späť do normálu. Zavenie vypne, otáčky naskočía A teplota sa vráti späť ako má. Pravde podobné to bude elektronická chýba. Stretol sa Z tým už niekto? Poprípade ako to riešil?
Ďakujem
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Budíky bmw e39 530D

Štvrtok, 1. Marca 2018, 17:41

Budíky KO, vymenit+coding
 
PeterL
Príspevky: 87
Registrovaný: 28.9.2014
Kraj: Zahraničie

Re: Budíky bmw e39 530D

Štvrtok, 1. Marca 2018, 21:28

Nie je to opraviteľné? javí sa to ako studený spoj, keď mu to aj nabehne naspäť.... a prejav to má ako budíky keď nemajú spojenie s autom, iba napájania...
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Budíky bmw e39 530D

Štvrtok, 1. Marca 2018, 21:37

Skontroluj este riadne napajanie, kostry... ale toto bude tak na 98% vadny MCU v budikoch... na studaky, resp. zle spoje tieto budiky netrpia...
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Budíky bmw e39 530D

Piatok, 2. Marca 2018, 00:15

PeterL napísal:
Nie je to opraviteľné? javí sa to ako studený spoj, keď mu to aj nabehne naspäť.... a prejav to má ako budíky keď nemajú spojenie s autom, iba napájania...
Neviem odkial mate vsetci tuto naturu si stale mysliet, ze kazdu chybu elektroniky sposobuje studeny spoj...To nie je televizor color oravan z roku 1985..... Rad by som videl, ako by si postupoval pri hladani studeneho spoja na doske, kde 70% povrchu je pokryteho specialnym izolacnym lakom, takmer neodstranitelnym. Ak by si aj zvolil system ze budes pajkovat 3 hodiny kazdu suciastku po suciastke (su tam dva procesory a kopa inych veci), s tym odstranenim laku by si zabil asi dalsi den. Raz som menil obvod ovladania krokovych motorov lebo vypadaval otackomer, co je len jedna z mnohych sucasti a kym som okolo neho pracne nahrieval ten lak a kus po kusku ho daval dolu, tak som sa skoro priotravil.......

Ako pise Peto - najskor vadny procesor, alebo nejaka ina suciastka ako can transceiver atd.... Hladat v tom chybu by stalo asi viac penazi, ako kupa novych budikov a aj to s nejasnym koncom....
Tieto budiky naozaj netrpia podobnymi zavadami, cez moje ruky ich preslo hadam nie menej ako 250 kusov a presne trikratv zivote som sa stretol, ze bola podobna vada. Raz bola chyba priamo v medzivrstve dosky (to vypadavali cele sporadicky, neopravitelne), raz v LCD drivery (takze nebolo mozne rozbehat displej) a do tretice bol vadny jeden z procesorov (a to na uplne novych budikoch, ktore prisli z bmw zabalene v krabici...)....

Jakub Sentivan : ak ziadnu inu chybu ohladne napajania atd nenajdes, a bude to teda chyba v budikoch, neradim ti kupovat pouzite z bazaru (lebo az potom budes mat okolo toho tu spravnu ostaru). Niekedy sa mi potom ozvi do ss a mozme nato pozriet. Viem poriesit aj nahradny pristroj a nakodovat ho v aute tak ako ma byt. Ale zatial neviem ci mas budiky LOW alebo HIGH. Lebo to je dost rozdiel...
 
Jakub Sentivan
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 28.2.2018
Auto: BMW e39
Kraj: Prešovský

Re: Budíky bmw e39 530D

Sobota, 3. Marca 2018, 07:20

Tak chalani už som to vyriešil. Nejde mi aj tachometer, tak som išiel hľadať chybu. A na zadnom ľavom kolese nejaký expert odrezal koncovky (napichovacky) čo ide na ABS a pospajal to iba tak amatérsky, A oblepil izolackou. Tak som to odizoloval, a porozpajal, a chyby ktoré som popísal zmysly, až na ten tachometer. Teraz potrebujem tu napichovacku čo ide od kufrovej podlahy do ABS snímača. Ak viete čo myslím. A aj tak veľmi pekne ďakujem za rady.

Ps: ak sa to niekomu veľa doma alebo má bmw na nd prosím ozvite sa.
 
PeterL
Príspevky: 87
Registrovaný: 28.9.2014
Kraj: Zahraničie

Re: Budíky bmw e39 530D

Sobota, 3. Marca 2018, 09:55

airbone napísal:
Neviem odkial mate vsetci tuto naturu si stale mysliet, ze kazdu chybu elektroniky sposobuje studeny spoj...To nie je televizor color oravan z roku 1985..... Rad by som videl, ako by si postupoval pri hladani studeneho spoja na doske, kde 70% povrchu je pokryteho specialnym izolacnym lakom, takmer neodstranitelnym. Ak by si aj zvolil system ze budes pajkovat 3 hodiny kazdu suciastku po suciastke (su tam dva procesory a kopa inych veci), s tym odstranenim laku by si zabil asi dalsi den. Raz som menil obvod ovladania krokovych motorov lebo vypadaval otackomer, co je len jedna z mnohych sucasti a kym som okolo neho pracne nahrieval ten lak a kus po kusku ho daval dolu, tak som sa skoro priotravil.......
Neviem aky mas problem, normalne som sa spytal tak ako sa ludia na forach pytat zvyknu..... a PetoK mi odpovedal a uplne to stacilo... nikdo nespochybnuje tvoje znalosti a skusenosti a neviem kto su vsetci kedze som sa na to pytal iba ja...

Viem ako vyzera pcb budikov ale dakujem za osvetu
Dost casto sa stava ze sa vytvori studeny spoj napr na konektore dosky a pod... nehovorim o BMW, hovorim napr o Forde
a preto som sa LEN spytal
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6544
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Budíky bmw e39 530D

Sobota, 3. Marca 2018, 11:20

Vsak si sa pytal a normalne som ti odpovedal. To je vsetko... nic za tym nehladaj.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní