... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Simon92
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2019
Kraj: Košický

Bmw 540i - prevodovka

Piatok, 16. Augusta 2019, 22:25

Zdravim pani, dnes som kupil 540i '98 rok vyroby. Celu cestu domov nebol ziaden problem ale potom prevodovka spadla do nudzoveho rezimu. Rad by som pocul Vase nazory, co s tym.
 
Hanz95
Príspevky: 23
Registrovaný: 25.2.2018
Auto: BMW E39 540iA 1996
Kraj: Zahraničie

Re: Bmw 540i - prevodovka

Sobota, 17. Augusta 2019, 04:01

Jaké bylo počasí? Já vypozorovat, že občas nouzák při mokru (zřejmě vlhkost v konektoru) a nebo při slabé baterce. Jinak já mám převodovku 5hp30, ty bys podle roku měl mít už 5hp24, pokud se nepletu. Ještě se zeptám, vyskočí chyba i když to vychladne? Určitě bych se být tebou připravil na výměnu oleje, tím nic nezku**íš.
 
Simon92
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2019
Kraj: Košický

Re: Bmw 540i - prevodovka

Sobota, 17. Augusta 2019, 08:57

Asi po troch hodinach som nastartoval a nudzovy rezim tam uz nebol ale motor vobec nevychladol stale mal prevadzkovu teplotu
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Bmw 540i - prevodovka

Streda, 21. Augusta 2019, 23:53

Simon92 napísal:
Asi po troch hodinach som nastartoval a nudzovy rezim tam uz nebol ale motor vobec nevychladol stale mal prevadzkovu teplotu

Budik musi pri vypnuti zapalovania spadnut na nulu. Je to elektronicky robene. Ak zostal visiet niekde v strede, je poskodeny servomotor ukazovatela. V tom pripade pozri teplotu chladiacej kvapaliny cez servisne menu budikov. ak to nebude sediet, mas nejake hardwarove poskodenie v budikoch. Najcastejsie k tomu dojde bud pri amaterskych pokusoch o opravu vypadaneho displeja (co je notoricka chyba e39), alebo pri pokusoch o stacanie kilometrov (co je dalsi notoricky fakt u e39). Ukazovatel teploty ma urcity druh hysterezie, nefunguje linearne. Tzn. rucicka bude stat v strede v urcitom teplotnom rozmedzi, povedzme priklad od 78 do 93stupnov celzia. Kym teplota neklesne alebo neprekroci tieto hranicne hodnoty, rucka sa ani nepohne. Plynuly chod ukazovatelvo taktiez skontrolujes v servisnom menu budikov, TEST02.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Bmw 540i - prevodovka

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 06:27

u 540 bude horna hranica este vyssie, aj okolo 110 sa to este drzi v strede, a kedze je tam prevadzkova teplota okolo 103-108 tak kludne sa moze v lete stat ze aj po 3-4hodinach sa to drzi nad 70 tym padom po nastartovani stale rucicka v strede
inak taka otazka na rok vyroby, nemas auto vyrobene po 09/98, cize M62TU? ta nema normalny chladic prevodovky iba vymennik tepla s vodnym okruhom, ked sa tam upcha vodna cast teplota oleja v prevodovke zacne stupat a moze to padnut do nudzaku, ja som ten vymennik kedysi menil prave kvoli tomu, v lete v meste mi stupala teplota prevodovky, ale tu teplotu odsledujes iba cez diag.
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Simon92
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 16.8.2019
Kraj: Košický

Re: Bmw 540i - prevodovka

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 08:10

Je to maj 98 cize este pred TU. Sobotu som auto nastartoval poobede asi po 14 hodinach a budik stale nebol na minime, auto trochu pobezalo na volnobehu a behom par sekund rucicka bola v strede a motor zacal mierne dymit. Odvtedy som sa auta nedotkol. Je to cerstvo po kupe, auto chcem vratit ale majitel odmieta vratit peniaze

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných