Štvrtok, 30. Januára 2020, 08:42
V takomto prípade treba ako prvé zistiť či ide čerpadlo pod sedačkou za spolujazdcom. Nespoliehal by som sa toto diagnostikovať sluchom, pretože sa karosériou prenáša zvuk od čerpadla pod vodičom a môže to mýliť. Ideálne je odkrytovať víčko nad čerpadlom, odkrútiť tú veľkú maticu, ktorou je uchytené teleso plaváku, plavák vytiahnuť a čerpadlo chytiť rukou. Samozrejme treba zapnúť zapalovanie. Ak nejde, je logické že ho treba vymeniť. Pokiaľ čerpadlo počuť a cítiť že je funkčné, stále to nič neznamená. Čerpadlo musí vyvíjať dostatočný tlak, aby plnilo svoju funkciu. Pri slabom tlaku sice dokáže prečerpávať palivo do ľavej polovice nádrže, ale už nedokáže splniť zároveň funkciu prečerpávania aj späť. Palivo sa prečerpáva do nádrže za vodičom, ale tým pádom zostane pravá strana prázdna a tadiaľ si natiahne sústava vzduch a je hotovo. Motor zhasne. Väčšinou ukazuje budík stav v nádrži cca 15L paliva. Lenže všetko palivo je v ľavej nádrži. Nádrže sú vnútrom prepojené plastovou dvojitou hadicou. Hadice majú na koncoch rýchlospojky a dajú sa jednoducho vytiahnuť z nádrže a skontrolovať. Ideálne je aj vymeniť O-krúžky na spojoch. Bežne sa dajú kúpiť. Ale základom je funkčné črpadlo v nádrži. Veľa ľudí písalo že vymenili obidve čerpadlá a pod. a auto stále nejde. Ja som mal ten istý prípad a zistil som že čerpadlo ktoré som namontoval sice fungovalo, ale jeho tlak bol tak nízky, že to nestačilo na plnenie jeho funkcie. Ideálne je ho pred montážou vyskúšať ponorením do nádoby s palivom a porovnať prietok starého a nového. Musí s neho palivo striekať, nie len tak voľne tiecť.. Je to častý problém a ťažko sa identifikuje.