Streda, 12. Októbra 2016, 11:33
Sakra, tak na začiatku mi oponuješ, že po odpojení váhy vzduchu a žiadnej zmene to neznamená že je váha zlá, ale potom napíšeš, že ak už motor bežal v núdzovom režime a odpojila sa váha, môže dôjsť k zlepšeniu.
Sám píšeš že RJ berie údaje od váhy aj v núdzovom režime. Teda ak berie od nej údaje a váha je v poriadku, ako vysvetlíš absolútne žiadnu zmenu v spotrebe, výkone, chodu motora a podobne? Ak je predsa v poriadku a odpojíš ju, teda RJ stratí údaje od nej, ale predtým s nimi pracovala, logicky musí dôjsť k zmene niektorých parametrov. Ak nedôjde, načo by tam tá váha bola, ak pri núdzovom režime iného člena by ju RJ nebrala v úvahu?
RJ ju berie v úvahu aj keď motor beží v núdzaku kvôli niečomu inému a na niečom sa tá váha, funkčná, podiela. Ak sa prestane, RJ od nej nedostáva údaje, niečo sa zmeniť musí. Ak sa nezmení, logicky od nej RJ nebrala údaje ani predtým. Alebo načo by od nej nebrala RJ údaje, ak by s nimi nepracovala?
OK zle som sa vyjadril s lambdou, nie je to regulačný ale informačný člen. Prakticky ani váha nie je regulačný člen, čo vlastne je regulačný člen. Pretože všetko reguluje RJ, od váhy len dostáva informácie, tak isto ako aj od lambdy.
A to že v mojom prípade pri výmene vadnej za novú lambdu došlo k zníženiu spotreby a pritom som mal stále vadnú aj váhu vzduchu, tak áno, je to tak. Motor na začiatku nemal údaj ani od váhy, pretrhnutý drôtik, ani od lambdy. Prvá prišla lambda, vymenila sa, skontrolovala osciloskopom, slučka figurovala v tom rozmedzí, a pri jazde klesla spotreba nielen podľa ekonomeru, ale aj podľa dotankovania. Váha vzduchu sa vymenila až keď prišla o pár dní neskôr.
Ja nespochybujem tvoje skúsenosti, dávam len pohľad na reálnu situáciu, akú som mal ja.
Ešte dodám, že predtým, než som menil váhu aj lambdu, teda v momente oboch nefunkčných, som pri odpojení váhy nespozoroval absolútne žiadnu zmenu. Motor za studena mal tendenciu zdochnúť, ťažko šiel do otáčok.
Po výmene váhy s kolegom, aby som zistil, či je vadná aj váha, nebol som dovtedy ešte na diagnostike, som okamžite spozoroval zmenu. Či len pri skúšaní odpojenia a zapojenia váhy vzduchu, alebo na otáčkach motora alebo na ochote ísť do otáčok. A to podotýkam bola stále lambda vadná, bez signálu do RJ, teda motor v núdzovom režime aj kvôli lambde. Viem, bola to M50, ale neverím, žeby voči M52 bola táto situácia ináč poriešená, nakoľko obe využívajú Motronic a teda je pre nich funkcia váhy dôležitá pre beh motora.
Nur Original ist Legal.