... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
arco
Autor témy
Príspevky: 57
Registrovaný: 29.9.2010
Auto: E39 528iA Touring
Kraj: Bratislavský

528i po vymene ventilovych gufier nechce poriadne nastartovat

Piatok, 10. Februára 2023, 21:37

Potrebujem pomoc od motorarov, alebo mozno len nieco prehliadam.
Motor je M52B28, r.v. je 1997, 316tis km

Menil som gufera na ventiloch. Z hora, bez demontaze hlavy. Cize vacky boli von, vanos (single) dole, velku rozvodovu retaz som nedemontoval, zostala aj s koleckom vyfukovej vacky pohromade, spojena vr-paskou.
Cele som to nasledne zlozil, podla servisneho manualu.
Mam aj pripravok na aretaciu vaciek a zotrvacnika. Vsetko je kde ma byt.
Ozubene kolieska a retaz medzi vackami som pred demontazou "zafixoval" vr-paskami, takze sa vratili spat na svoje miesto.
Vanos chytil pri montazi na prvy zub (na niekolky pokus).

Ked som vsetko zlozil a skusal motor nastartovat:
- motor na starter toci akoby nepravidelne. Akoby boli slabe tlaky na niektorych valcoch. Ma to svoje roky a kilometre, a tlaky urcite niesu co byvali, ale pred rozobratim to takto kolisavo nestartovalo.
- ked to konecne nastartovalo, islo to ako na 2 valce a bolo strasne citit nespaleny benzin a do par sekund to zdochlo

Pri naslednej kontrole som zistil, ze hadica co ide za vahou, z vlnovca do volnobezneho ventilu sa rozpadla. Zase, ma uz svoje roky a ked som daval von airbox aby som sa dostal pod starter, kvoli aretacii zotrvacnika asi som ju dorazil.

Hadicu som kupil a vymenil, startovanie je stale rovnake.
Pozical som si "dymostroj" a skontroloval ze ziadny dalsi unik v sani nieje.

Ked som vybral sviecky po opakovanom pokuse nastartovat, boli mokre od benzinu.

Podla priznakov by som povedal ze nieje dobre casovanie, ale co moze byt posunute, ked mechanicky, vacky-kluka su na svojom mieste?

bmw_casovanie_04.jpg
bmw_casovanie_04.jpg (53.38 KiB) 3214 zobrazení
bmw_casovanie_03.jpg
bmw_casovanie_03.jpg (61.76 KiB) 3214 zobrazení
bmw_casovanie_02.jpg
bmw_casovanie_02.jpg (67.77 KiB) 3214 zobrazení
bmw_casovanie_01.jpg
bmw_casovanie_01.jpg (70.02 KiB) 3214 zobrazení


Este pre pripadne otazky, ze preco to robim na tak starom motore, alebo preco nespravim komplet generalku s motorom von z auta.
Aj to bude, ale k tomu potrebujem najprv dotiahnut z DE druhe auto z ktoreho si docasne prehodim motor, kym sa ten povodny bude generalkovat.
Zo dna na den to zacalo rano po nastartovani vypustat dymove signaly, tak som si povedal, ze vymenim len tie gufera ventilov, kym sa najde vhodny motor, aby sa s tym dalo chvilu este jazdit.
Nevyzeral to byt az taky komplikovany ukon...
1997 BMW E39 528iA Touring
1997 BMW E36 318iA Touring "Notarztwagen" - RIP
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7481
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 528i po vymene ventilovych gufier nechce poriadne nastartovat

Sobota, 11. Februára 2023, 09:03

Ozubene kolieska a retaz medzi vackami som pred demontazou "zafixoval" vr-paskami, takze sa vratili spat na svoje miesto.

tento krok sa mi nezda, aby si to soravne nacasoval nepotrebujes retaz nijako fixovat

skus znovu nacasovat tie vacky a vanos
 
Užívateľov profilový obrázok
arco
Autor témy
Príspevky: 57
Registrovaný: 29.9.2010
Auto: E39 528iA Touring
Kraj: Bratislavský

Re: 528i po vymene ventilovych gufier nechce poriadne nastartovat

Sobota, 11. Februára 2023, 11:00

Pod tou fixaciou si predstavujes asi viac ako to je. Prakticky som len dvoma paskami prichytil kazde ozubene koliesko k retazi, aby sa neposunula ich vzajomna poloha. Prakticky som spravil to coje v navode, len som namiesto dratu ouzil "vr-pasky".
bmw_casovanie_05.jpg
bmw_casovanie_05.jpg (10.18 KiB) 3177 zobrazení


Pravdepodobne to cele rozoberiem a znovu nacasujem ako pises, ale skor ma zaujima principialna otazka, ze ked to spravim ci skoncim s inym vysledkom.

Nacasovanie je vlastne vzajomna poloha vaciek voci kluke, nie?.
Prakticky je len jedna poloha ako mozu byt spravne otocene vacky a kluka. Tato poloha nastane vtedy ked sedi pripravok naplocho na vackach a je zapichnuty kolik v zotrvaku a znacka OT na remenici.
Cize ked pripravky sedia na mieste, je nastavene casovanie spravne, nie? Ved od toho tie pripravky koniec koncov su. A sedeli na mieste aj predtym nez som zacal rozoberat.

Mimochodom, niesu ziadne chybove hlasky v pamati RJ motora.
1997 BMW E39 528iA Touring
1997 BMW E36 318iA Touring "Notarztwagen" - RIP
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7481
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 528i po vymene ventilovych gufier nechce poriadne nastartovat

Nedeľa, 12. Februára 2023, 11:09

ano treba pozerat na pripravky, retaz mozes dat ako chces pokial pripravky sedia...a dotahoval si to s napnutou retazou ano?
 
Užívateľov profilový obrázok
arco
Autor témy
Príspevky: 57
Registrovaný: 29.9.2010
Auto: E39 528iA Touring
Kraj: Bratislavský

Re: 528i po vymene ventilovych gufier nechce poriadne nastartovat

Nedeľa, 12. Februára 2023, 12:38

Tak uz nastastie vyriesene. Motor uz vrni..!!

Vcera som si uvedomil, ze som neodpajal baterku po tom co som vymenil tu rozpadnutu hadicu. #-o
Cize RJ stale pouzivala tie adaptacie pre "priliz vela vzduchu" a motor nebezal dostatocne dlho aby sa to nanovo adaptovalo.
Ked som to vcera skusil nastartovat este raz, po tom co bola tentokrat baterka cez noc odpojena a na nabijacke, po par sekundach kaslania sa motor ukludnil a bezal ako mal.

Takze casovanie je naozaj spravne, chcelo to len reboot :D

PeqpeK: Dakujem za konzultaciu a ano dotahoval som to s napnutou retazou :)

A ak by to niekoho zaujimalo, motor som vcera zohrial a dnes rano na studeno po starte vobec nedymil. Takze vymena gufer za 12Eur sa oplatila.
Ked odhliadnem od toho ze dalsie tesnenia a pripravky ma stali dalsich 250... :oops:
1997 BMW E39 528iA Touring
1997 BMW E36 318iA Touring "Notarztwagen" - RIP

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných