... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 10. Novembra 2014, 13:48

Asi som dlho neriesil strajkujuce auto, tak to muselo prist. Problem je nasledovny. CCa 500km dozadu zacalo auto robit "vynechanie" v nizkych otackach pri zoslapnuti plynu. Tah ako taky v poriadku iba to obcas "zakoplo". Behom poslednych 500km sa problem radikalne zhorsil, zakopnutie ci uz skorej vynechavanie sa dostavuje pri kazdom prudsom zoslapnuti plynu, jazda chce celkom cvik aby clovek nebol brzdou premavky (paradicka v zapche na pristavnom). Vec sa ma tak, ze pokial pridam plyn jemne a necham roztocim motor do 2000-3000 otacok tak je to v poriadku, preradim a zase na jemny plyn zrychlujem, kein problem. V momente ked prislapnem plyn trochu viac auto zacne vynechavat ako keby bezalo snad na 4-5 valcov, pokial plyn nepovolim tak to neprestane. Na trochu plynu na dvojku sa napr viem rozbehnut do 4000-5000ot bez vynechania, ale staci pridat trochu viac a je zle.

Nedavno som menil cidlo otacok klukovky, to sa ovsem prejavovalo ako nejaky "obmedzovac" - auto vynechavalo od 4000ot (zo zaciatku) az nakoniec pri 2000ot. Diagnostikou som to prebehol, pamat zavad cista. Cidla teploty su OK, snimac polohy skrtiacej klapky sa zda ze funguje bez "trhancov".

Tak ma napada, moze to byt napr palivovy filter alebo cerpadlo? Zaraza ma, ze vynechavat to zacne v klude na 1200ot pri preslapnuti plynu, co by uplne nemalo podla mna.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 10. Novembra 2014, 14:05

a toto sa mne stavalo na m44, ked som mal deravu hadicu sania medzi vahou a klapkou...

a napadlo ma, ze by mohol blbnut potenciometer skrtiacej klapky...
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 10. Novembra 2014, 14:20

Hm, pravda, tu hadicu by som uz mohol vymenit za novu. Snimac polohy klapky ako som uz pisal som kontroloval, neblbne.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 10. Novembra 2014, 20:46

no bráchovi hádzalo motor do núdzaku pri vyšších otáčkach, po štarte a jemnom stlačení plynu motor zadusilo - vadné čidlo polohy kľuky

a to sa bralo z funkčného motora a menilo pri inom probléme, motor s ním najazdil mrte kilometrov a potom konec
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Utorok, 11. Novembra 2014, 12:27

No ale hadam ze cidlo klukovky by motor vyhodil (minule asi tri mesiace dozadu to normalne bolo na diagnostike v zavadach) - tak som kupil nove a auto jazdilo. Aj ked popis sedi, pokial pridam jemne plyn a rozbieham sa ako som zvyknuty od volnobehu tak to okolo 1000ot vynechava, ak necham roztocit motor okolo 1600-2000 a postupne sa rozbieham aby otacky nepadli tak to nevynecha. Ale tukenm do plynu viac a uz to hrka.

K problemu par novych poznatkov. Za studena sa problem VOBEC neprejavuje. Za druhe, nesuvisi so sanim - bez vahy vzduchu za studena OK, za tepla (asi po 10km) to zo zaciatku obcas vynecha, a po par minutach uz hneva stabilne. Kedze sa nejedna o vahu ani netesnost (nova hadica uz sice objednana, ale ta chcela vymenit tak ci tak) tak som rovno vymenil sviecky - tie uz to mali za sebou (56000km), ale problem pretrvava. Menit po dvoch mesiacoch cidlo klukovky, kor ked neni na diagnostike sa mi moc nechce... Uvazujem ci to nemoze robit niektora zapalovacia cievka, pretoze auto sa chova ako keby vypadaval valec. V horsom pripade podpaleny ventil, aj ked myslim ze to by hnevalo snad aj za studena.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
bmwe34
Príspevky: 392
Registrovaný: 1.8.2006
Auto: e34 M50B25
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Utorok, 11. Novembra 2014, 15:05

presne to isté robilo moje a boli tzv. gumené fajky na sviečkach popraskané, ktoré voľným okom skoro nebolo vidieť.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Utorok, 11. Novembra 2014, 15:34

Dnes som menil sviecky, a fajky sa zdali byt OK. Resp stale su rovnake ako boli, prasknuta neni ziadna. Jedna sviecka bola utopena v oleji, ale na jazdu to nemalo vplyv aj ked som ju ocistil od oleja. Skusim niekde zohnat sadu cievok na vymenu, ze co to povie.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Utorok, 11. Novembra 2014, 16:24

jak je utopena v oleji, moze zacat vynechavat... pretesnit veko ventilov...

edit: i ked... na chvilku by sa to malo zlepsit tym padom...
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Utorok, 11. Novembra 2014, 21:23

No to som si tiez myslel, vysusil som , odmastil, poskladal a to iste. Takze tym to nebolo. Po vymene sviecok tiez bezo zmeny. Studene OK, po zahriati blbne. Pretesnovat budem az sa v tom budem rypat viac, pred 50tkm som tam daval nove tesnenie, neviem preco povolilo len na tom jednom mieste...
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Streda, 12. Novembra 2014, 16:17

Takze vyriesene. Mohla za to polomrtva zapalovacia cievka. Samozrejme az ta predposledna ktoru som skusal :twisted: Zaujimave je ze za studena fungovalo vsetko v poriadku, po zahriati nepravidelne vynechavala. Tak mam aspon vymenene sviecky, ktore to uz fakt potrebovali, novu hadicu sania a 5 zaloznych cievok do buducnosti. Inak teda cievka bola este originalna z roku 96, v aute jazdia stale dalsie 3, ktore tam namontoval arab v Dingolfingu.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
Dessirer
Príspevky: 405
Registrovaný: 28.1.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 8. Decembra 2014, 09:16

Ahoj Dark,

nechcem otvarat novu temu kedze mam ten isty problem ale na M20B25 rv. 88.

Mam tento problem prave naopak, za studena zvykne vynechat - ako tebe za tepla. Za tepla v podstate nemam problem pekne ide. Ak pridam plyn citlivo, tak ide pekne motor do otacok, nikde sa nezastavi. Ale mam tiez pocit ze to trosku vynechava aj na volnobehu a aj v zabere pri vyssich otackach, ako keby vynechaval jeden valec. Je to trosku pocut.

Vies nieco konkretne poradit ? Dnes po praci sa do toho pustim, este som nic nekontroloval, a diagnostiku nemam.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 8. Decembra 2014, 14:42

U M20 ti asi diagnostika nepomoze. Tam by som siel osvedcenym postupom - sviecky, kable, palec a viko rozdelovaca. Jedno z toho za tym bude na 99%. Pripadne este pred tym vsetkym by si mohol skontrolovat ventilove vole, pokial nevies kedy to bolo robene naposledy. (Osobne by som tie ventilove vole tipoval asi viac, ked ti to vynechava za studena a za tepla je to nasledne OK)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 8. Decembra 2014, 15:27

v zivote som nezazil aby ventilove vole zapricinili vynechavanie. Teoreticky to mozne je ak by bola nastavena tak mala vola ze nezavrie ventil uplne. Ja osobne by som to videl na ten rozdelovac / cievka/ kable
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Vynechavanie v zatahu, M50B25TU

Pondelok, 8. Decembra 2014, 17:29

No neviem ako su na tom M20 kedze s takymi historickymi motormi do styku neprichadzam, ale uz X kart som zazil auto co napr nestartuje alebo bezi za studena na malo malcov len preto ze sa nezatvara ventil skzr zlu ventilovu volu (zaklepany do sedla, na udrzbu sa sere, atd) - a tento problem je najviac preberany v zimnych mesiacoch, ked sa uz tak mala vola este zmensuje kvoli teplote. Takze kym by som kupoval nove veci, pozrel by som sa v prvom rade na toto.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných