... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 13:24

Viete mi poradiť ako funguje toto čidlo? Reguluje to plynule rýchlosť vetráku alebo to má dve polohy slabo/naplno? Či sa zvykne kaziť, prípadne pri akej teplote púšta naplno vetrák.
Prílohy
DSC00353.JPG
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 15:17

vetrák by mal byť 2rýchlostný
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 15:49

ViktorDDD napísal:
vetrák by mal byť 2rýchlostný


Som to pomeral a je to tak... Hneď po zapnutí klímy sa zapne vetrák a ide do neho cca 6 V, po zohriatí cca 12V. Len sa mi nezdá že ten snímač, nieje priamo opretý o chladič a tiež by som potreboval zistiť pri akej teplote spúšťa tých plných 12V.

Chcel by som ten vetrák totiž použiť miesto viskospojkovej vrtule. Mám dva náhradné také vetráky a aj tie plasty okolo. Elektriku tiež použijem čo je k tomu ale spravím to tak že sa vetrák spustí hneď po naštartovaní a púšťať naplno sa bude samozrejme až po zohriatí vodného chladiča. Takže budem mať dve elektro-vrtule.
Zvykne sa kaziť tento spínač?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 16:32

ten vetrák klímy funguje aj ako pomocný el. vetrák chladiča, a mal by sa zapínať pri dosiahnutí 101st.C, teda čidlo v hlave ktoré ho spína je na 101, je to cca 2mm za strednou čiarkou na budíku teploty, a vtedy hučí dosť, tipol by som to na druhý stupeň, takže by si mohol dať do chladiča ešte jedno čidlo na nejakých 90-95st. a napojiť na 1.stupeň
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 16:52

ViktorDDD napísal:
ten vetrák klímy funguje aj ako pomocný el. vetrák chladiča, a mal by sa zapínať pri dosiahnutí 101st.C, teda čidlo v hlave ktoré ho spína je na 101, je to cca 2mm za strednou čiarkou na budíku teploty, a vtedy hučí dosť, tipol by som to na druhý stupeň, takže by si mohol dať do chladiča ešte jedno čidlo na nejakých 90-95st. a napojiť na 1.stupeň


101 stupňov je už strašne veľa, nechcem to riešiť ako niektorý, že vyhodia visku a spoliehajú sa iba na elektrovrtulu... Na e34 a na e39 je to celkovo nahovno s tým ukazovateľom teploty vody. 20 stupňov hore-dole a ručička drží na mieste. Keď som sa vozil s kamarátom na jeho e39 tds, tak na palubáku pri takýchto horúčavách lietala teplota stále (samozrejme podľa jazdy) medzi 80-95 a ručička sa ani nepohne. Zlatá škodovka, kde som vedel presne koľko má motor stupňov :smile:
Budem to riešiť tak že vrtula pôjde stále na polovičnú rýchlosť a po zohratí naplno. Veď všetkým autám na križovatke v týchto teplotách hučia tie vrtule akoby mali vyletieť.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 17:17

U e34 určite budík teplomeru nestojí ako priklincovaný. Kľudne sa môže posunúť za alebo pred strednú čiarku, niekde som videl obrázok, kde bolo zobrazené, koľko stupňov prislúcha jednotlivým dielikom, oproti novším modelom ale teplota drží škôr rovnakú hodnotu a nehýbe sa toľko. U e39 a vlastne všetkých teplomerov, čo nemajú v strede čiarku, u tých ručička je v strede od tých cca 75 až po cca 110°C. Rovnako ako u koncernu.
Takže aj keď baj očkom sledujete teplomer na e34, nemusí sa vám zdať že sa ručička hýbe, no stačia 2mm čo je skoro nepostrehnuteľné a pritom teplota šla hore.
A určite by som tú elektrickú vrtulu nedával tak, aby sa spúšťala s motorom, absolútne zbytočné, dokým sa neotvorí termostat, je zbytočné točiť vrtuľou. Väčšina nových áut a aj novších BMW má len 1 elektrickú vrtuľu a tá sa začne točiť až sú určité hodnoty teploty dosiahnuté a kľudne sa prestane točiť ak je teplota v norme. Zbytočné ju točiť, ak nie je motor na prevádzkovej teplote.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 18:00

Chcem sa vyhnúť dorábaniu čidla do vodného systému. Asi to vyriešim náhradou čidla za iné ktoré bude opreté o chladič a bude spínať vrtuľu rovno na plný výkon.
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 18:02

ten bazmek je len odpor a kazi sa asi tak casto ako odpory na ventilatory kurenia...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 19:12

na niektorých chladičoch na tds (nie všetkých) je na boku skrutka/záslepka pre čidlo keby si chcel dorábať

na tých budíkoch kde v strede nie je čiarka je to tuším tak že v určitom rozmedzí teplôt sa ručička ani nepohne, čo je dosť na p*ču lebo keď zrazu vyskočí teplota z ničoho nič do červeného tak už je neskoro
na starších budíkoch to ukazuje +-presne, akurát že aj malý pohyb ručičky predstavuje dosť veľkú zmenu teploty, napr. 2mm pred stredom je len cca 70st., 2mm za stredom už máš cez 100st., presne v strede 83st. (termostat otvára pri 80)
ale keď je všetko v poriadku a neťaháš napr. 600kilo príves do kopca tak sa to cez 100st. ani nedostane, včera som to odskúšal keď som pri +35 st. asi 20min. dusil auto v meste a potom ešte do fajného kopca , ručička 1mm cez stred ale viac nie, klimavrtula sa nestihla vôbec zapnúť, kde to so starým motorom sa točila dosť často :D
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 21:45

ViktorDDD napísal:
na tých budíkoch kde v strede nie je čiarka je to tuším tak že v určitom rozmedzí teplôt sa ručička ani nepohne, čo je dosť na p*ču lebo keď zrazu vyskočí teplota z ničoho nič do červeného tak už je neskoro
na starších budíkoch to ukazuje +-presne, akurát že aj malý pohyb ručičky predstavuje dosť veľkú zmenu teploty, napr. 2mm pred stredom je len cca 70st., 2mm za stredom už máš cez 100st., presne v strede 83st. (termostat otvára pri 80)


Toto vraj bolo upravené kvôli zákazníkom, aby ručička bola presne v strede a nehýbala sa. To som sa dozvedel priamo v bmw.
Pozriem či mám na chladiči záslepku, ale na starej tdske som nemal určite...

Na koľko by som mal nastaviť vetrák aby začal chladiť? na 75 stupňov?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Štvrtok, 21. Júna 2012, 22:05

na 75 je zbytočne málo, termostat sa otvára pri 80, bežná prevádzková teplota je 83, bohato stačí keď sa zapne nad 90st.
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Piatok, 22. Júna 2012, 03:41

OMG sak mas zaluzie.... a tie maju spinac v hlave, a ten je na 86 C, tak skus ten vyuzit...ale podla mna to neuchladi, resp. bez pridavneho presneho teplomeru by som neriskoval
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Piatok, 22. Júna 2012, 09:54

Milosss napísal:
A určite by som tú elektrickú vrtulu nedával tak, aby sa spúšťala s motorom, absolútne zbytočné, dokým sa neotvorí termostat, je zbytočné točiť vrtuľou. Väčšina nových áut a aj novších BMW má len 1 elektrickú vrtuľu a tá sa začne točiť až sú určité hodnoty teploty dosiahnuté a kľudne sa prestane točiť ak je teplota v norme. Zbytočné ju točiť, ak nie je motor na prevádzkovej teplote.


viskovrtula sa aj tak stále točí aj keď pomaly...


Uchladiť to uchladi. Žalúzie nemám na aute. Neboli tam, ale predprípravu mám a tie čo mam v garáži, majú zlé čidlo.

Predávajú sa komplet sady na prerobenie na elektrickú vrtuľu a uchladí to aj benziňáky ktoré sa viac hrejú ako diesle ktoré preto majú aj menej naklonené lopatky. Tiež elektrovrtula odľahčí komplet remeňový systém.
Ale...

1. robia sady len pre benzinaky
2. buď sú drahé jak sviňa a neposielajú do zahraničia
3. ak sú lacné cca 150,- dolárov tak aj tak neposielajú do zahraničia
 
antonvrabel
Príspevky: 496
Registrovaný: 25.11.2009
Auto: E30ix,E39,
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PUCHov Nemšova Dca

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Piatok, 22. Júna 2012, 12:15

 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Ventilátor klimatizácie e34

Piatok, 22. Júna 2012, 12:24

4dams napísal:

viskovrtula sa aj tak stále točí aj keď pomaly...


To je pekné, ale zámena za elektrickú vrtuľu sa robí aj z dôvodu zmenšenia odporov pre motor, ktoré musí s viskou prekonávať. A tá sa od naštartovania po otvorenie termostatu točí absolútne zbytočne, len to mechanicky nejde ináč spraviť. Preto je zbytočné, aby tá elektrická šla od studeného motora stále, vždy sa začína točiť až po dosiahnutí potrebnej teploty.
Nur Original ist Legal.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných