... všetko o BMW ...
ViktorDDD napísal:vetrák by mal byť 2rýchlostný
ViktorDDD napísal:ten vetrák klímy funguje aj ako pomocný el. vetrák chladiča, a mal by sa zapínať pri dosiahnutí 101st.C, teda čidlo v hlave ktoré ho spína je na 101, je to cca 2mm za strednou čiarkou na budíku teploty, a vtedy hučí dosť, tipol by som to na druhý stupeň, takže by si mohol dať do chladiča ešte jedno čidlo na nejakých 90-95st. a napojiť na 1.stupeň
ViktorDDD napísal:na tých budíkoch kde v strede nie je čiarka je to tuším tak že v určitom rozmedzí teplôt sa ručička ani nepohne, čo je dosť na p*ču lebo keď zrazu vyskočí teplota z ničoho nič do červeného tak už je neskoro
na starších budíkoch to ukazuje +-presne, akurát že aj malý pohyb ručičky predstavuje dosť veľkú zmenu teploty, napr. 2mm pred stredom je len cca 70st., 2mm za stredom už máš cez 100st., presne v strede 83st. (termostat otvára pri 80)
Milosss napísal:A určite by som tú elektrickú vrtulu nedával tak, aby sa spúšťala s motorom, absolútne zbytočné, dokým sa neotvorí termostat, je zbytočné točiť vrtuľou. Väčšina nových áut a aj novších BMW má len 1 elektrickú vrtuľu a tá sa začne točiť až sú určité hodnoty teploty dosiahnuté a kľudne sa prestane točiť ak je teplota v norme. Zbytočné ju točiť, ak nie je motor na prevádzkovej teplote.
4dams napísal:
viskovrtula sa aj tak stále točí aj keď pomaly...