... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: tlak v chladiacej v sustave

Nedeľa, 18. Marca 2012, 18:44

ja som sa tiež utešoval keď mi začalo blbnúť chladenie pred rokom a menil som zaradom všetko okolo chladenia a problém bol nakoniec väčší, nemrzka sa len odseba nevyparí a keď nikde netečie tak to ide do valcov, a keď to vyhadzuje cez prepad nádržky tak tiež bude problém asi s tesnením
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: tlak v chladiacej v sustave

Nedeľa, 18. Marca 2012, 20:49

Len v tesnení to nebude, bude to horšie. Tesnenie neodíde po 100 000km. Mne na starej TDS vydržalo pôvodné 500 000km.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: tlak v chladiacej v sustave

Pondelok, 19. Marca 2012, 19:11

4dams napísal:
Len v tesnení to nebude, bude to horšie. Tesnenie neodíde po 100 000km. Mne na starej TDS vydržalo pôvodné 500 000km.

Ak je hlava špatne dotiahnutá tak maš tesnenie podpalené za 5000km.
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: tlak v chladiacej v sustave

Pondelok, 19. Marca 2012, 21:38

[/quote]Ak je hlava špatne dotiahnutá tak maš tesnenie podpalené za 5000km.[/quote]

:( myslíš že takúto chybu spravia vo výrobe? neviem, to auto nejaký čas jazdilo so zlým termostatom ktorý bol stále otvorený. Bývalí majiteľ s tým všeobecne jazdil opatrne, lebo vie čo je TDS zač... Preto mám v aute motor so 100 000 km.
Je zbytočné dedukovať čo to mohlo spôsobiť. Hlavu mám náhradnú (keby dačo) rozvody niesu vôbec ešte na výmenu tak by tá oprava nemala stáť veľa. Len sa mi vôbec nechce rýpať do motora ktorý ide veľmi pekne a som s ním tak spokojný ako ViktorDDD s jeho novým motorom.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: tlak v chladiacej v sustave

Streda, 21. Marca 2012, 13:07

keď už je o tom reč, ako rýchlo sa odvzdušňuje systém u TDS?
lebo nalial som novú zmes (v chladiči mohol ostať max. 1liter, blok bol prázdny a dolial som tam cca 7l - zdalo sa mi to trochu málo), a s autom som jazdil tak "zábehovo" do cca 2500ot cca 200km na krátke trasy 5-10km, hladina vody sa +- držala, v nedeľu som absolvoval dlhšiu cestu cca 100km tam som tomu párkrát prikúril aj ku 4000, vodu som potom nekontroloval, ale dnes som otvoril expanzku a chýbalo tam cca pol litra tak som dolial, po jazde sú hadice mäkké,
možno len robím paniku a všetko je v poriadku ale radšej sa opýtam
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: tlak v chladiacej v sustave

Streda, 21. Marca 2012, 19:57

A pri odvdzušňovaní si mal pustené kúrenie, aby voda prebehla aj tam? 200km je dosť na to, aby sa to začalo odvzdušňovať, možno ti len niekde niektorý spoj dobre netesní, každopádne či TDS či iné, po prvom zohriatí a otvorení termostatu sa musí hneď odvzdušniť, ináč neni šance, aby kúrilo a držalo teplotu. na M50ke mi chýbalo cca 2l z celkových 11l čo tam ide a už sla teplota po zohriatí a otvorení termostatu mierne za polku.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: tlak v chladiacej v sustave

Streda, 21. Marca 2012, 20:17

auto kúrilo aj kúri, aj mi bolo divné že prvých 200km všetko v poriadku aj hladina vody, a potom zrazu pol litra mínus
ale dnes mi ubudlo ďalších 3deci vody na 50 km, po zastavení pod autom mláčka
diagnóza: netesní prvý snímač vody v hlave, keď som pri výmene motora prehadzoval snímače tak som bol nepozorný a neskontroloval som stav podložky :oops: zajtra to poriešim
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: tlak v chladiacej v sustave

Streda, 21. Marca 2012, 20:27

ja som tds-ko nikdy nejak neodvzdušňoval. Nalial som vodu, šiel do roboty a späť a doma niečo dolial. To bolo celé.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: tlak v chladiacej v sustave

Štvrtok, 22. Marca 2012, 18:44

4dams napísal:
Ak je hlava špatne dotiahnutá tak maš tesnenie podpalené za 5000km.[/quote]

:( myslíš že takúto chybu spravia vo výrobe? neviem, to auto nejaký čas jazdilo so zlým termostatom ktorý bol stále otvorený. Bývalí majiteľ s tým všeobecne jazdil opatrne, lebo vie čo je TDS zač... Preto mám v aute motor so 100 000 km.
Je zbytočné dedukovať čo to mohlo spôsobiť. Hlavu mám náhradnú (keby dačo) rozvody niesu vôbec ešte na výmenu tak by tá oprava nemala stáť veľa. Len sa mi vôbec nechce rýpať do motora ktorý ide veľmi pekne a som s ním tak spokojný ako ViktorDDD s jeho novým motorom.[/quote]
Tdsko je tak haklivé že moje som prehrial 1x a tesnenie bolo KO. Kamošovy praskla križovatka na hadiciach čo ide do kurenia ,ked sa ručka prehupla do červeneho tak v momente zastal a už ani neštartoval a tesnenie bolo KO . TDS prehreješ len 1x !!! #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: tlak v chladiacej v sustave

Štvrtok, 22. Marca 2012, 18:59

a aj jazda s otvoreným termostatom TDS-ku moc neprospieva, stačí aby voda nebola ohriatá aspoň na nejakých 75st., podľa budíku to vyzerá už OK ale ešte nie je úplne na prevádzkovej, prikúriš mu tak párkrát a problém je na svete, hliník (hlava) a oceľ (blok) majú inú tepelnú rozťažnosť, a hlavne tds je na to moc citlivé, preto treba pekne pomaly a poriadne zahriať ten motor, čo sa s otvoreným termostatom ani poriadne nedá
takže do TDS odporúčam len kvalitný termostat, a po zahriatí podľa budíku s tým ešte pár km pojazdiť kľudne, aj v lete, kým dostane na krk
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: tlak v chladiacej v sustave

Štvrtok, 22. Marca 2012, 21:33

zatiaľ jazdim s povoleným viečkom expanzky aby niečo neprasklo a čakám na CO2 tester, momentálne nemám čas ani vyrobiť si tlakomer.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: tlak v chladiacej v sustave

Štvrtok, 22. Marca 2012, 21:47

ja som tak najazdil niekoľko tisíc km, že mi tlakovalo, jazdil som s rozumom a vždy po vychladnutí som vypustil tlak, a jazdilo by to tak ešte určite nejakú dobu, len mi to už nedalo a začal som sa v tom vrtať :lol:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: tlak v chladiacej v sustave

Piatok, 23. Marca 2012, 19:35

Z podpálením tesnením som otočil Zadar (Chorvacko) a speť !!! Jediný problém že po 1000km my chybalo asi 1L vody. Tak isto zatka jemne povolená a fičal som po dialnici 130 a nič sa nestalo. To bola prvá a posledná dovolenka čo som tak šiel . Hned potom hlava dole preventývne výmena vodnej pumpy termostatu a remena. Od vtedy idem do chorvacka a zátka dotiahnutá na doraz a po jazde hadice mekučké ako perina a nezmizlo mi ani deci vody :thumbup: Takže takymito špekulacijami čo to asi môže byť len zrobíš to že to budeš odkladať a ked potom daš dole hlavu tak bude prasknutá a budeš odstavený.
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: tlak v chladiacej v sustave

Sobota, 24. Marca 2012, 12:10

viem v čom je chyba, ale nechystám sa to hneď riešit. Hadice tlakuje len ked sa prehreje motor alebo je zlé tesnenie ci prasknutá hlava. Hlavu mam náhradnu. Zlý termostat, vodná pumpa, viečko, viskospojka nemá vplyv na tlakovanie hadíc pokiaľ sa teplota drží v norme. To všetko som vymenil len preto že to bolo zlé a nie preto že mi tlakujú hadice. Potrebujem si pripraviť cca 400,- eur aby som neostal bez auta ak by ma niečo prekvapilo. Sú dôležitejšie priority ako auto. Stačí mi že ma dosť vyšlo auto s dovozom a prihlásením + nejaké prvé opravy na ňom. + mi do garáže po zime cez strechu tečie. Tak mám doma teraz kúpených 11 balíkov ipy. A ani netuším kedy sa do toho pustím. Ak sa to zhorší, budem musieť auto odstaviť.
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Autor témy
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: tlak v chladiacej v sustave

Sobota, 24. Marca 2012, 12:53

Potreboval som hlavne vedieť aký má byť normálny tlak pre TDS, čo ste mi aj poradili a neskôr som si všimol že mi aj voda mizne :/ V servise keď som robil, stretol som sa iba s extrémami ako roztrhnurý chladič, hadice, voda v oleji, olej vo vode, veľmi rýchle zohriate motora a jednoznačné tlakovanie keď som otvoril nádobku a súvisle voda bublala pokiaľ som nevypol motor + bolo dosť cítiť výfukové plyny.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných