... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Spotreba oleja M50 / M52

Utorok, 1. Júla 2014, 09:59

Musim to zact riesit lebo uz ma to sere :) V aute mam M52B28 s M50 sanim - bez separatora oleja. Povodna M50 ale mala cca podobny problem. Ked idem s autom dole kopcom, brzdim motorom (najvacsi podtlak v sani) a nasledne pod kopcom pridam plyn (povedzme ze do 30% je to ok, ked dam viac tak to zahuli viditelne), ostane za mnou mrak ako zo studenej V3S. Takze pocitam ze sa olej dostava nejak do sania, odkial po pridani plynu vleti do spalovakov. Niesom si uplne isty ci mozem vylucit ventilove gufera (ale asi ano, kedze to by siel olej priamo do spalovaku a necakal kym pridam plyn) a tak ma napada ze to taha kvanta oleja cez odvetranie motora. Na druhu stranu som si neni isty ci sa tolko oleja vobec pretlaci cez tu malu hadicku ktora ide za klapku, pretoze ta druha predsa ide pred klapku a tam taky brutalny podtlak byt nemoze.

Napadaju ma dve riesenia tohoto problemu a to bud oil catch tank, alebo nejakym sposobom namontovat olejovy separator aky ma M52.

Oil catch tank sa mi ale uplne nepaci, kedze je potreba ho vypustat, resp sa o neho starat ako o male decko, co pri aute na kazdodenne jazdenie neni uplne ono.

Separator na druhu stranu, bude vyzadovat nejaky zasah do sania, kedze na M52 je pripojeny rovno do sania uz za klapkou, kde M50 nema ziadnu moznost pripojenia, ked neratam vrtanie diery :/ Pripojenie odtoku do vane je bez problemov, kedze mam v aute motor z E38 a vanu som nemusel menit - ma mierku oleja uz s pripojenim na separator.

Dalsia vec je - nemala E36 M52 zo zaciatku vyroby hlinikove viko s pripojenim na separator? Alebo je to len nejaka moja fatamorgana a vsetky M52 mali uz viko plastove (ktore nechcem do E34, kedze by to vzbudzovalo zbytocnu pozornost)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
kobrakai

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Utorok, 1. Júla 2014, 11:28

veru hej, aj tá fialová E34 520iT so swapom M52B28 od vás zo Žiliny má nejaké probľéme s olejom. teda vychlontalo mi to 2,5l oleja relatívne rýchlo, sám som na tom najazdil 300-400km, ale majiteľ si nevedel spomenúť kedy naposledy pozeral olej, resp. ho menil. Keďže ja kupujem autá štýlom kg = 0,14€, tak som pri kúpe ofkors motor ani nepozrel :D Riešiť som to začal až keď búchanie hydroštelov začalo prerastať v dáke dretie.

Motor má tiež plastové veko M52 a M50B25 sanie/klapka/odvetranie.

Ak chceš separátor, osobne by som na motor vrátil B28 sanie a vyhútal dáku podložku medzi TB M50 a sanie M52 aby si mohol zachovať obyčajské lanko.

OCT je úžívateľsky neatraktívne práve preto, čo si spomenul. Sám ho mám v garáži volaďe šmarené lebo sa mi ho nechce do auta montuvať, aby som ho furt musel vylievať.

a e36 m52 mali najpv také veko aké by si chcel, treba ale hladať vozy s dátumom výroby do 6/95 - námatkovo som našiel fotku maiki-ho 323i.

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Utorok, 1. Júla 2014, 11:40

Tak ona M52 ma klapku na lanko to by nebol az taky problem, ale ma maly priemer. A chip mam urobeny prave na M50 velke sanie, do toho by som nerad nejak zasahovat. Asi neostane nic ine ako nejak ten separator vymyslet. Napada ma dat do hadice od volnobezneho ventilu nejake plastove T-cko, a na to pripojit separator, a bude to bez zasahu do sania, maximalne sa skurvi hadica za par stokorun. Ten ventildekel sa divam, ze aj tak bude naprd, lebo uz ma nalievaci otvor vpredu, ale dik za info, aspon viem ze to existuje, asi radsej nejak upravim pripojenie z M50 odvetrania na M52 hadicu.

Snad to pomoze a nebudem musiet riesit gufera na ventiloch, pretoze to by chcelo dole hlavu, a asi by to nebolo urobene len tak za vikend. Aj ked uz som na par autach robil gufera na motore, ale nebolo ich tam 24 :D
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Štvrtok, 3. Júla 2014, 11:54

Na mojej TDS som mal asi 3 000km namontovaný separátor oleja (vlastnej výroby) a moc sa ho tam nenazbieralo. Iba také nemerateľné množstvo a to je M51 známa, že dosť fúka cez odvetrávanie. Separátory čo sa predávajú, majú podľa mňa aj taký malý priemer vstupu a výstupu, preto si myslím, že nebude tadiaľ stačiť prechádzať vzduch a bude ti to tlačiť napr. cez mierku.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Štvrtok, 3. Júla 2014, 11:57

OCT nechcem, nebudem to vylievat atd, to som pisal uz vyssie. Riesim skorej ako tam dostat OEM M52 separator bez rezania do sania.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Štvrtok, 3. Júla 2014, 17:26

Potlac konecne ten srot do garadu a kup diesel.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Autor témy
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Štvrtok, 3. Júla 2014, 21:20

naftu ani zadarmo :mrgreen:
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Spotreba oleja M50 / M52

Piatok, 4. Júla 2014, 19:32

Pred nivou mi potom daj vediet ci doniest ten diferak co si chcel, ale musim ta varovat ze som ho potrel naftou naschval. :lol:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných