... všetko o BMW ...

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

otáčkomer m50 - vyriešené funguje

Pondelok, 6. Januára 2014, 17:44

chlapi, potreboval by som poradiť, aký signál ide z DME do budíkov pre otáčkomer, neviete niekto, kedže teplota chladiacej, ekonomer aj plavák nádrže je vyhodnocovaný cez zmenu odporu a tacho zasa signálom z halovho snímača v diffe, tipol by som, že to bude jedno z nich

teraz už len otázka, či DME len prepušťa signál z čidla na remenici do budíkov, alebo vyhodnocuje a posiela ako zmenu odporu
Naposledy upravil/-a sklenus v Pondelok, 3. Februára 2014, 08:53, upravené celkom 1 krát.
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 18:12

U toho ekonomeru by som si pri benzinaku nebol taky isty, ale otestovane to nemam (neni to skorej PWM?).
Kazdopadne tachometer je zalozeny na impulzoch (kedze v kodovacich moznostiach je pocet impulzov na km ci otocku kolesa alebo take cosi) a otackomer bude tiez zalozeny na impulzoch kedze sa tam aj toto koduje (4v, 6v benzin, 6v nafta, 8v, 12v)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 18:28

prosím ťa, kde si to našiel, tie kodovacie možnosti, akurát sa snažím stiahnuť bentley z tvojej stránky ale s týmo pripojením ..., keby si mal nejaký link kukol by som na to, a zajtra by som to hneď nafáral v aute, či to beží

díky moc
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 18:52

No viem ze sa to da kodovat, tie moznosti su v ncs experte (resp ludsky prelozene v ncs dummy)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 19:02

Otáčkomer, ekonomer idú po zbernici /RxD,TxD/ z DME do IKE...
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 20:10

=D>
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 20:40

PetoK napísal:
Otáčkomer, ekonomer idú po zbernici /RxD,TxD/ z DME do IKE...



díky, toto som si naštudoval už na nete a v ETM, ešte prísť na to ako to zapojiť aby to fachalo

žeby už aj e34 behala nejak impulzne po tej zbernici ? to už je slušná káva, otázka je aký teda signál priviezť na tie budíky - impulzný?

zajtra skúsim
Naposledy upravil/-a sklenus v Pondelok, 6. Januára 2014, 21:02, upravené celkom 1 krát.
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:00

Sak M50B20 a tds budiky su rovnake nie? Tam staci prehodit kodovaciu zasuvku a je to jedno... Nie? Alebo zapajas na low elektriku velke budiky s CC?
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:06

mnooo, zapájam v e34 motor m57 na high elektriku z m50b25

takže je to trošku zložitejšie, študoval som a študoval, ale DDE 4.0 pre m57 pracuje niekde úplne inde ako elektrika e34, mám to skoro všetko vyladené a pozapájané, iba ten otáčkomer potrebujem poriešiť, brať signál z kľuky neprichádza do úvahy vzhľadom na jeho charakteristiku podľa WDS, ale čidlo otáčok vačky vysiela krásny obdĺžnikový signál, preto sa pýtam, aký signál by bolo vhodné napojiť na konektor budíkov aby ukazoval otáčkomer, spravil by som vetvu z toho čidla do budíkov, zajtra to pojdem vyskúšať asi
oo=[ ][ ]=oo
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:09

Treba tam budiky z E39. Bez toho to nerozchodis. Musi tam byt CAN. Presne na takychto veciach zhoria ludia co si myslia ze swap motora je len tak.
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:10

Jaj to si tyyyy :lol: Tak uz si v stadiu ze to zapajas? A taka vec ako napr zapojit tam creva pristrojovky z E46/E39 by neslo?
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:11

no tak sa tomu budem musieť ešte povenovať, každopádne díky za rady

hej ja, auto už je takmer doladené, motor beží krásne, všetko sa tvári že funguje, jedine ten otáčkomer ma limituje, zatiaľ kontrolujem live data len pomocou diagnostiky, ale chcelo by to na budíky, nejaká cesta musí byť, čítal som veľa topicov o swapoch m52,m62 do e30 kde stačilo napojiť "čierny" kábel do budíkov a otáčkomer fungoval, predsa keď to raz v tej e39 funguje, tak to musím aj ja nejako rozbehať

prehodiť črevá bola prvotná úvaha, e39 sa nevlezú, e46 by sa vošli, natiahnuť potrebné káble k nim tiež bez vážnych problémov, ale chcel som navonok zanechať look e34

ešte sa s tým musím pohrať...
oo=[ ][ ]=oo
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:19

Ja som už zo začiatku žasol, do čoho ste sa pustili... ten otáčkomer si neviem predstaviť, ako chceš napojiť... rovno zvažuj tam napasovať budíky z E39, inak to nepôjde. A stále nechápem, načo stavať takéto auto ktoré je nemožné postaviť legálne na papiere.
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:21

PetoK napísal:
Ja som už zo začiatku žasol, do čoho ste sa pustili... ten otáčkomer si neviem predstaviť, ako chceš napojiť... rovno zvažuj tam napasovať budíky z E39, inak to nepôjde. A stále nechápem, načo stavať takéto auto ktoré je nemožné postaviť legálne na papiere.



no a viež, že už som si to aj ja koľko krát povedal, za tie peniaze a úsilie som mohol byť niekde úplne inde, ale už to chcem dokončiť ked som sa do toho pustil
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: otáčkomer m50

Pondelok, 6. Januára 2014, 21:41

Byt tebou tak kupim budiky z tej E46, a skusim ich nejak poskladat do krabice od E34kovych, v klude so zachovanim stupnic, ono sa to mozno da softwarovo potom poupravit aby sedeli hodnoty (alebo upravit samotne stupnice). Alebo ked byt hardcore, tak urobit nejaky hall snimac na remenicu od klukovky, blackbox ktory zo signalu od snimaca 'vyrobi' signal pre 34kovy otackomer a hotove, ani budiky z E46 netreba. Ked uz to raz nejde po dobrom...
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní