> inak ako by som zistil keby bol alternator dojebany?
voltmeter na bateriu, malo by byt myslim 14 - 14.2 V..
> a keby to vybijal starter?
pochybujem, nema moc ako, je to len elektromotor a elektromagnet.
> a tie poistky.. celkom nechapem.. pripojim ampermeter na bateriu a po 1 vyberam poistky? myslis ze ked ju pripojim prvy krat, ukaze mi spotrebu energie vyssiu ako 20mA a ked vyberiem poistku, tym padom sa prerusi kontakt a energia klesne v lepsom pripade na tych 2o?
presne tak, odpojis bateriu a medzi ten kabel a bateriu das ampermeter.
Vyberas poistky po jednej a zakazdym pozries co ukazuje a vratis ju..
Tak zistis aka velka spotreba je na ktorej poistke..
> a ked je auto vypnute, a zamknute a prilozim skusacku na miesto poistky, malo by mi zasvietit? som to skusal najskor takto a co ma prekvapilo bolo ze svietilo len na 26,25,22,21,20,8,7,5,4,3.
tymto vela nezistis, iba ci je vobec spotreba na nejakej poistke ale nezistis aka velka.
A spotreba na niektorych bude, napr. dialkove ovladanie..
> myslite ze tie dalsie zasvietia ked dam klucik do jednotky?
to ta teraz netrapi lebo ked je auto zaparkovane klucik nema na 1ke
> a alternator a starter su napajane priamo od baterky. keby som dal ampermeter na startor/ampermeter a + od baterky? tiez je tam odber v klude 20mA?
kua... tu je cela elektrika dojebana...
nevidim zmysel, najprv zisti ci ta spotreba je na niektorej poistke..
> inak na to vyhrievanie kluciek by som to tiez tipoval bo bola kosa, a uz viaceri mi vraveli ze im to vybijalo bateriu..
vybehni v noci a skus chytit plech okolo klucky, budes hned vediet..
a este pozri aku staru mas bateriu, ak ma 5 a viac rokov,
kludne mohla umriet len tym ze je zima..