... všetko o BMW ...
323/525 napísal:Milosss: Neviem, preco pochybujes o ich slovach, alebo mas dovod znevazovat ich osoby ?
Nic nie je pritiahnute za vlasy - urcite je to tak, ako pisu.
Nevies, ako by im osobne pomohlo, keby tu vypisovali blbosti ?
Ano, pre niektorych ludi su tieto udaje tazko stravitelne - lebo je to otazka stylu jazdenia, ale mne je to uplne jedno. Ked som v debate o brzdach napisal, ze moje predne aj zadne brzdove kotuce maju cez 100 000 km (presne predne 120 000 a zadne 100 000 km), jeden nas kolega, co ma asi M3 E36, napisal, ze to je haluz a ze on za tolko km vymeni kotuce 10x...
Ale k tvojim otazkam - a je len tvoja vec, ci uveris, alebo nie.
Verim uplne v pohode tomu, co napisali AV a ViktorDDD. Nemam ani najmensi dovod pochybovat. Hadam napisem aj ja o mojej spotrebe - aspon bude do koho vrtat - ale páni, to ja mam na haku...
Moje letne pneu: 235/45 a 255/40-17, zmne 205/65-15.
Budem pisat o spotrebe na urcitych usekoch, NIE O PRIEMERNEJ SPOTREBE !!! Ale ten (priemer) tiez nebudem mat zly...
Rad jazdim usporne - na blbnutie mam E21 323i... Ale vekom ma asi prestava bavit "blbnut" a akosi radsej jazdim usporne na tds-ke... (v marci minuly rok som prisiel o pracu, preto radsej jazdim usporne...).
Rekord mam zatial na trase Zilina - Bratislava letisko - 5,1 litra/100 km. V aute som bol sam. Cela cesta v lete, v noci, po dialnici, okrem useku okolo Pov. Bystrice. Vzdialenost 200 km. Rychlost okolo 100 km/h. V Blave na letisku ukazoval BC priemernu rychlost 78 km/h. Po navrate do ZA spotreba za celu cestu - 5,4 litra (spät 5 dospelych a batozina).
Ked jazdim zo Ziliny do Poproca (okres KE, resp. KS) - 2 osoby a batozina, tam bezne mavam spotrebu 5,2 litra a trasa je: ZA-RK-LM-PP-cez Vernar a Dobsinsku lad. jaskynu do RV a ciel Poproč, cca 270 km. Tak to byva v lete.
V zime, na zimnych pneu je spotreba na tej istej trase cca o 0,3 - 0,4 litra vyssia - teda cca 5,6 l.
Do Chorvatska chodim kazdy rok - vzdialenost cca 1100 km. Cela cesta po dialnici: ZA-BA-Wien-Graz-Maribor-Zagreb-Split-Omis. Minule leto sme sli 4 dospely, batozina a stresny box a spotreba bola 6,3 litra/100 km.
Ale je to tak, ako pise AV - tds je usporne a relativne lacne auto na kazdy den. A kto si ju nemyli s M5 a bude jazdit kludne, s "lahkou" nohou, co najmenej brzdit a obcas mrkne na ekonomer, bude velmi prijemne prekvapeny spotrebou...
Tieto spotreby su v podstate mimo mesta - po meste jazdim malo, ale to som uz rozoberal pred tým.
Na uplny zaver dodam, ze moja spotreba na "výletoch", nie po meste, len zriedkavo prekroci 6 litrov - tyka sa to leta aj zimy...
ViktorDDD napísal:čierny dym je kvôli nespálenej nafte, treba nastaviť čerpadlo a nemalo by to moc dymiť
323/525 napísal:Milosss: Mas rovnaky nick ako ja krstne meno - len moje je s jednym "s".
Vsetko je to o sposobe jazdenia - v tom je cely figel. Ano, jazdit na bavoraku 90 a dodrzovat predpisy - uznavam, to sa treba naucit. Tie auta priamo lakaju ist rychlejsie... A kazdy, kto presedla na BMW, vacsinou tak urobi po skusenostiach so slabsim autom. A samozrejme je bavorakom uneseny, a ked mu niekto povie, ze jazdi predpisovo a ma super spotrebu - tak z neho urobi vola... Ale to dufam nie je tvoj pripad.
No, a my sme sa to asi naucili. Motorkari na choproch su poväcsine pani v rokoch, maju silne stroje a zriedka ich vidis ist rychlejsie. Je to o pohodlnom jazdeni, vnimani krajiny a tieto prvky maju jednoducho väcsiu vahu, ako rychlost. Moja E39tds je nacipovana (uz som to tu spominal), dokaze ist 22O urcite, ale pedal plynu nebol na podlahe, takze vlastne ani neviem, kolko da. A aby som pravdu povedal, vobec ma to nestve. Aj dobre akceleruje - moji znami, co maju tds-ky boli prekvapeni a skonstatovali, ze sa to velmi blizi k 530d-cku.
A za kolko by sme jazdili na comon railoch, to neviem. Ja som si vyskusal 525d aj 530d - a svoju tds-ku si od tych cias vazim viac. Tie comony som si len vyskusal - zvezenie par km. Ale si myslim, ze keby som mal trebars 530d a urobil na nom to, co mam na tds (nechci vediet, kolko som investoval - chcem mat auto proste v 100% stave), spotreba by musela ist pod 5 litrov hravo. Takze tak asi vyzera moje porovnanie s "ospevovanym" TDI-ckom, ako si ho zazval. Nezatracujem TDI, ale s BMW jazdim 18 rokov a ine auto nechcem - tym nehovorim, ze BMW su najlepsie na svete... A tds-ku som len dal trochu do poriadku a co sa tyka motora, nikdy nebol otvoreny, je teda v seriovom stave a je na nom len urobeny chip. Robili mi to chlapci v Cechach vo Velkom Mezirici. To len tak mimochodom... Su to odbornici na svojom mieste a tu je na nich link, koho to zaujme:
http://www.xtuning.cz/
Skodoman napísal:chlopi, prave som bol pozerat jedno E34 524TD '90, previezol som sa v meste, zahrial motor ale ked sme potom stali a majitel dupol na plyn (stal som vzadu, cekoval som vyfuk) tak z vyfuku kudol cierneho dymu pri tych fest vysokych otackach.. je to len zle spalena nafta kvoli nedostatku kyslika (stali sme) alebo je tam nieco ine zle?
inak pekne auto, holt jedine karham tu hrdzu, celkom slaby vykon na sestvalec a oproti 605ke dost maly priestor vzadu..
antonvrabel napísal:ked tieklo cerpadlo a dymilo jak tatra nemozes cakat vykon a dobru spotrebu.pri kupe TDS prve kuknem ci nekolisu otacky na volnobeh ak ano tak skoro vzdy aj tecie cerpadlo.po zohriati ho necham 5-10min stat pozrem cerpadlo ci netecie a znova nastartujem.musi zohriaty chytit bez dlheho tocenia.a samozrejme ci ma vykon.moze chytat na brnk horuci a nebude mat vykon(zasa nastavenie rozvodu a cerpadla)toto treba pozret pri kupe tds okrem vsetkeho ostatneho ako vzdy pozeras
antonvrabel napísal:ked je to v poriadku musia stat zhruba na 750.ak kolisu tecie cerpadlo alebo zle nastavena davka vstreku
Skodoman napísal:proppo tych oprav - vie mi niekto priblizne povedat, kolko stoji pretesnenie/repas cerpadla, nastavenie cerpadla, nastavenie rozvodov, pripadne cela vymena? a ci existuje niekde pri BA nejaky loumen, ktory prave robi s 24/25tdckami?