Utorok, 7. Augusta 2018, 05:59
Tak je to definitívne motor, termostat som vybral a skúsil uvarit v hrnci - je v poriadku.
Po tom čo mi pri vjazde do kruh. objazdu zdochol - neviem či sa naozaj kusol, zaradil som N a zotrvačnostou som prišiel na nedaleké parkivsko, pozrel čo sa stalo a po cca 3min. som skúšobne naštartoval. Motor štartoval úplne v poriadku ako keby sa nič nestalo, na aute som najazdil od vtedy asi 500km a nepocitujem žiadne zmeny, štarovanie studené aj teplé na pol otáčky motora. Ona chladiaca kvapalina asi vtedy nevytiekla všetka, ked sa ručička teloty odlepila od steny, motor som naštartoval vytočil do cca 1800rpm - ručička začala klesat rýchlejšie - teda voda netiekla cez hlavu ale v bloku pravdepodobne ešte bola.
Škoda toho motora, bol v top stave, nežral olej, štartoval aj pri -15 na jedlo žhavenie a jednu otočku.
Kúpa druhého motora od neznámeho človeka je ale tiež lotéria, kopa ludí z okolia na to doplatila a kúpila šrot čo sa za chvílu rozsypal. Holomotor na mieste totiž neodskúšam, až v aute.
Dá sa zistit v akom stave je povodný blok ? ked sám dole hlavu a na stenách valcov neuvidím ryhy a blok nebude ohnutý, dal by sa ešte použit alebo to vizuálne nezistím ?
Motor by som aj vymenil, no riziko je teraz aj ponechanie povodnéh bloku aj kúpa jazdeného v neznámom stave.