... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
michalkovic
Autor témy
Príspevky: 1
Registrovaný: 17.10.2016
Auto: Audi A4 Avant
Kraj: Bratislavský

Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 17. Októbra 2016, 09:00

Ahojte,

už som toho na tomto fore pocital dost ale nezdalo sa mi ze som nasiel odpovede na vsetky otazky.
Rozmyslam nad prechodom z Audi A4 Avant 2013 na BMW 320d F30/F31, vsetko diesel.
Chcem ine auto hlavne kvoli tomu, ze Audi mam teraz manual a v Bratislave ma v kolonach ide slak trafit ked stale radim medi 1 a neutralom.

Takze otazky:
Je tu niekto kto jazdi na tomto modeli BMW bez xDrive a vie mi povedat ci mal niekedy v zime problemy?
Pytam sa hlavne kvoli tomu, ze cenovy rozdiel na ojazdenych autach (xDrive vs RWD) tak vysoky zas nie je, skor ma strasi servis a moznost ze nieco odide.
Mnoho ludi mi tiez povedalo nekupuj si BMW, servis je 2x tak drahy ako audi. Ako je to teda so servisom bmw vs Audi?

Vďaka za vsetky odpovede :)
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 17. Októbra 2016, 09:34

Najviac problémov s RWD v zime majú vždy tí, čo na takom aute nikdy nejazdili.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
tomasST
Príspevky: 49
Registrovaný: 3.8.2012
Auto: X3 M40d G01 (2020)
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 17. Októbra 2016, 10:53

Michalkovic ja jazdím síce teraz na F31 320xd, ale myslím si, že aj bez tohto xdrive to v zime dáš v pohode.. Na druhú stranu si xdrive neviem vynachváliť (a to som mal do teraz 130i zadokolku). V kombinácii s 2litrom dieslom a automatom si myslím, že je to ideálna kombinácia na dlhé cestovanie ale aj do mesta. 3 liter by potešil určite viac, ale to uz je iná cenová kategória. Čo sa týka cien servisu v autorizovanom servise ako napr. Group M a Audi-Centrum v Dúbravke je to presne to isté.. (vo firme mám ako Audi tak aj BMW).
U takéhoto auta (nového, resp. do 4 rokov) by som určite servis neriešil u nejakých šuhajkov doma v garáži..
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 17. Októbra 2016, 13:04

A to si ten servis chceš kúpiť, keď sa pýtaš koľko stojí? To akože som chorý, tak si kúpim nemocnicu?



:-)
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 19. Októbra 2016, 11:48

mam bmw 10 rokov a ako by som to povedal, na prstoch jednej ruky by som zratal, kedy som mal so zadnym nahonom problem, pritom to bola prave 5er ktora je jemne tahsia, 3er s tou problemy neboli nikdy, tie 2 cm na gume + 400kg tomu dopomohli riadne. ale vzdy to bolo skor o pohnuti sa v nejakych extremnych pripadoch, kedy ano, so 4kolkou by to bolo jednoduchsie.
neviem co myslis pod pojmom servis, ale tym autam v BMW na slovensku nerozumeju, cize cim dalej od nich. na slovensku mas par servisov, kde je lepsie zajst nez do autorizaku. samozrejme, pokial neriesis prave poistnu udalost alebo nejaky fakt zaujimavy problem kde su zainteresovany pravnici a BMW ag.
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
j.slavko
Príspevky: 68
Registrovaný: 23.11.2015
Kraj: Žilinský

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 19. Októbra 2016, 13:59

čoho sa na tej zime akože bojíš? určite ti to tvdil človek čo nemá s bmw žiadne alebo úplne minimálne skúsenosti, však? cáh
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 19. Októbra 2016, 14:49

s RWD som mal v zime problem iba vtedy, ked som vdaka vlastnej blbosti zaparkoval "cumakom" z kopca alebo, ked som vbehol do zaveja... ale odkedy mam xDrive taketo detaily uz riesit nemusim :mrgreen:
faktom je, ze RWD je viac nachylne na "neposedny" zadok, ale je vecou nazoru, ci je to + alebo - ....
pri normalnom jazdeni v beznych zimnych podmienkach (v BA) urcite bude dobre sluzit aj RWD, ale ak by si byval na Dlhacoch alebo na Kramaroch asi by som ten xDrive zvazil...
v extremnejsich zimnych podmienkach je urcite xDrive na smyklavom povrchu stabilnejsi
 
Užívateľov profilový obrázok
futy
Príspevky: 915
Registrovaný: 1.10.2009
Auto: C180w205
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Streda, 19. Októbra 2016, 20:39

Ja som tiež pred 2mi rokmi prechádzal s A4B8 predohrab na F10 zadohrab, najazdil som cca 40t km a žiadny problém som nemal, ani v zimme ani za silného dažďa, úplne bez problému, podstatné sú pneu s dobrým dezénom a žiadne "linglong kimčongiloviny" a basta, prispôsobiť sa podmienkam musíš aj pri predku aj zadku aj xDrive. Domov mám tiež cestu do kopca, keď nasneží tak to hneď neupravujú a nebol problém. 1x po kúpe keď som išiel cez Zázrivú na Terchovú a husto snežilo, ešte ani inert nebol posypaný v tom stúpaní som chytil pred sebou fábiu, ktorá sa ledva šplhala a vydriapal som. Možno problém keď zapadnem príde? Ale zadku by som sa na tvojom mieste nebál. Tiež sa stretávam s názorom, to si si kúpil len so zadným náhonom?, to asi v zime nejazdíš. Mám len 1no auto a dve sady pneu a 20tkm za rok padne.
BMW 523i F10- som bez vrtule
Audi A4B8 TFSi- sa minulo už
VW BORA 1,6 16V- ex
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Piatok, 4. Novembra 2016, 11:18

Tiez som mal obavy zo zadnohrabu pred rokmi, ale uplne neopodstatnene. Zasekol som sa len raz, ze mi musel pomahat clovek a to som mal 7 rocne runflaty s 3mm dezenom :) aj s nimi sa vsak dalo jazdit v snehu, asistencne systemy ma vzdy podrzali. Iba pri rozbehu som musel byt citlivejsi. Je to vsetko o pneumatikach, na novych Continentaloch to je uplne ina pesnicka a radost z jazdy. Aj ked sa priznam, ze ked idem dakde do kopcov, mam so sebou 20kg piesku, lopatku a textilne retaze (zatial som nikdy nemusel pouzit :D )
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1040
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Nedeľa, 6. Novembra 2016, 15:33

michalkovic: A kde sa bezne pohybujes? A v zime? Chodis do kopcov, chaty, lyzovat, byvas na kopci? Ak nic z toho neprevadzkujes pravidelne, tak sa na tych par pripadov da vopred pripravit, aby nebol problem.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Nedeľa, 6. Novembra 2016, 22:40

Ja bývam na kopci a počas 9 rokoch čo som mal dve béemvéčka zadokolky som mal problém na snehu presne 2 (slovom dva) razy.
Chodievam aj na lyže a ešte som snáď nebol sa lyžovať na mieste kde by neboli prístupové cesty upravené do takého stavu aby som sa nedostal tam kam som potreboval.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Napster050
Príspevky: 1710
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 7. Novembra 2016, 07:42

ja by som bral jedine RWD, už len z toho dôvodu aká je s tým sranda a zábava v zime ked tomu trochu prikúriš pod kotlom :)
To že to v zime zapadne a že to nejde hovoria tí čo to nikdy nemali, alebo mali žigulu, ktorej zadok bol veľmi ľahký, lebo tam nič nebolo.
BMW má vyváženie cca 50/50
áno, podarilo sa mi zopárkrát zapadnúť na dvore ked som bol lenivý si odhrnúť čerstvých 20cm snehu a mal som 8 ročné pneu s 5mm dezénom. Nikdy ma ale nikto nemusel vyťahovať, vždy sa to rozhúpaním dokázalo vyhrabať.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Pondelok, 7. Novembra 2016, 08:10

nenozno to asi zuzit na to ci sa v zime pohnes alebo ci nevyjdes nejaky kopec. Vacsi problem je sa so zadnym nahonom trochu zzit. Napr. Cesta R1 za Zarnovicou smer BA je tam lahky stupak a za nim klesanie a tiahla lava s trochu opacnym sklonom. Predo mnou tam minuly rok za dazda okolo nuly otocilo cumakom do zvodidiel 5-ku E60 so zadnym nahonom. Vodic si neuvedomil ze pred vrcholom musi zvolnit a nie pustat plyn za vrcholom kde prave 50:50 hmotnosti spravilo to ze mu odtrhlo ako prve zadok. Vela ludi si neuvedomuje ze auto sa pri pusteni plynu a zaradenej rychlosti sprava ako ked sa brzdi a najviac v momente pustenia plynu, stacia trosku starsie gumy a mokro a chladno a je to.
Samozrejme to plati ale opacne pri mackani plynu v zakrute ze treba s citom (to plati ale aj na predokolke kde sa auto snazi namiesto pretocenia dostat po nose zo zakruty)
ESP nie vsetko vie zachranit.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Utorok, 8. Novembra 2016, 06:21

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Rady pri prechode z Audi A4 na BMW 320d F31

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:35

už model e90 bol oveľa civilizovanejší a na vyvolanie pretáčavosti na inom ako zasneženom parkovisku to chcelo výrazné nábádanie volantom a plynom. Ináč skutočne nemáš žiaden problém. S dobrými pneu určite prejdeš plus minus to iste čo predok. Šoférovanie je pritom citlivejšie a prirodzenejšie na zadku. Akýkoľvek xdrive prináša určitú umelosť do riadenia. Ani Xdrive neoklame fyziku ale má lepšiu priechodnosť to je samozrejme pravda.

Osobne by som šiel do zadného náhonu. Pokiaľ si hodláš auto nechať dlhšie tak je tam skutočne menej vecí, ktoré môžu odísť a všetko ostatné napr. na prednej naprave je na xdrive iné/ drahšie.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných