Cannon napísal:Stanley prosim Ta aku mas skusenost so variabilnym riadenim S2VLA Variable Sport steering ? Konfigurujem si F31 a na toto som nasiel rozne nazory v testoch. Tiez idem do M packetu a s adaptivnym podvozkom, tak zvazujem ci ma zmysel aj to riadenie. Dik.
jazdil som dlhodobo s troma bavorakmi s elektrickym posilnovacom:
- 5ka F10 so standardnym riadenim
- 1tka F20 so servotronicom
- 3jka F31 s variable sport streering..
ako viaceri vedia, F10 bol megafail, auto som kvoli riadeniu predal. nepresne, robilo si co chcelo, presmykovalo cez strednu polohu... Mal som trocha strach, ci vobec do dalsieho BMW pojdeme - ale sklamanie z Audi bolo tak velke, ze sme to s bavorakom opat riskli a kupili sme naslepo F20 so servotronicom.
A nelutujem ani sekundu - ta jednotka so servotronicom ma asi najlepsie spraveny elektricky posilnovac, ktory som kedy skusal. Riadenie je sice troska menej tuhe, ako bolo na E90 s hydraulickym posilnovacom, ale je velmi presne, ma "normalny" chod (ziadne smykanie cez stred), pri prejdeni jamy ma nejde hodit do priekopy, ako to s radostou robila F10.
Ked som vyberal F31, samozrejme som cital vsetky fora, a povodne som chcel opat kupit servotronic, nech "neriskujem", ale potom som nejakym zazrakom dospel k nazoru, ze VSS je "servotronic so strmsim riadenim" a objednal som ho.
Po odjazdeni 11 tisic kilometrov mozem povedat, ze nie je.
Riadenie je sice strmsie (o hodne, a to uz aj servotronic ho mal strme), takze ide s tym brutalne rezat zakruty, ale podla mna nie je pocitovo take dobre ako servotronic. Nemyslim, ze je to sposobene rozdielmi medzi jednotkou a trojkou - tie auta su velmi podobne.
Skor je to tym, ze VSS do riadenia viacej keca, urcite sa menia parametre podla toho, ako sa meni rychlost auta. Osobne nemam rad, ked mi nieco keca do riadenia - nehovorim, ze je to zle, je to 100x lepsie ako riadenie na 5ke, co som mal, ale keby som si auto kupoval este raz, kupim si ho len so servotronicom.
Ale URCITE AUTO NEKUPUJ SO STANDARDNYM RIADENIM. Ak si nechces trieskat hlavu o stenu... dorobit to nepojde a srat ta to bude, to mi ver.
Adaptivny podvozok je OK, resp. prepnutie rezimov je dost vyrazne citit, ale na adaptivny podvozok v F10 nema ani omylom (F10 mala asi najlepsi podvozok, na ktorom som kedy jazdil - urcite lepsi, ako pneumaticky v Audi alebo Mercedese). V F31 mi zasa podvozok netrieska, ako to s radostou robil v F10, a auto je uplne v pohode jazditelne v Bratislave aj na 19tkach runflatoch.