... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ppmajko
Autor témy
Príspevky: 906
Registrovaný: 8.5.2011
Auto: BMW G11 730Dx
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

BMW F31 318d N47N DPF interval

Sobota, 24. Novembra 2018, 18:07

ahojte chalani

vie niekto aky je interval vymeny dpf u tohto vozidla? Mam na mysli pri kolkych km zacne pri diagnostike vypisovat potrebnu vymenu dpf aj ked este nieje KO.

dakujem
BMW G11 730Dx, e60 LCI 530d, e90 318d LCI
ROZPREDAM BMW F10,F11,F15,F06,F25,F26,F01,F07,G11,G30, G31,,,info=sprava
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Sobota, 24. Novembra 2018, 18:46

ziadny pevny interval nie je, zavisi to od mnozstva sadzi a nameraneho diferencialneho tlaku. Cez origo diag sa da pekne vsetko skontrolovat, spravit test atd, a tak isto aj vycitat zhruba este odhadovanu zivotnost v km.
Tych 200tisic minimalne by mal vydrzat ale zavisi to od stylu jazdenia samozrejme.
 
Užívateľov profilový obrázok
ppmajko
Autor témy
Príspevky: 906
Registrovaný: 8.5.2011
Auto: BMW G11 730Dx
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Sobota, 24. Novembra 2018, 18:54

Ta otazka preto, lebo u e90tky to malo interval, tusim ze 240tis, ale nepamatam presne,,,pisalo to dpf ale v poznamke info pre servis,,,,,to iste mi pise na jednej f31tku,,,,,je tam chyba ale pred samotnou chybou je napisane info chyba 244800
BMW G11 730Dx, e60 LCI 530d, e90 318d LCI
ROZPREDAM BMW F10,F11,F15,F06,F25,F26,F01,F07,G11,G30, G31,,,info=sprava
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Sobota, 24. Novembra 2018, 21:48

Kasli na info kod. Jazdi az pokial nezacnu problemy.
Od mnozstva sadzi zivotnost praveze vobec nezavisi. Zavisi to od mnozstva nespalitelneho popolceka vo filtri. Rozdiel medzi tym je uplne zasadny. Jedno spalis, druhe uz nie.
Pre vsetkych:
princip DPF
https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Sobota, 24. Novembra 2018, 22:28

Je tam prednastaveny interval 240k, asi kvoli zarobkom v autorizaku. :D Po tom sa zapise chyba ako hovoris a nejde zmazat. Staci zresetovat interval na original diagnostike a jazdit kym to DPF ide, nieje dovod ho menit len tak preventivne.
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Sobota, 24. Novembra 2018, 23:15

Ako zresetujes interval? Pokial viem, ide to len nakodovanim "vymeny filtra za novy". Tzn. ze pocitacu v aute povies, ze ma prazdny filter ale fyzicky ho tam nedas. Auto nastavi algoritmy regeneracii na novy filter a mas problemy ovela skor nez by si neurobil vobec nic.
Praveze toto nerobit. Jazdit pokial sa da, potom kupit (a vtedy nakodovat) novy filter, a nesnazit sa odrbat fungujuci system.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 10:59

Mas tuto informaciu podlozenu? Lebo frekvencia regeneracie je totozna,riadi sa spetnym tlakom najcastejsie....co som odpozoroval...
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 11:52

Riadi sa spatnym tlakom a kalkulovanym aktualnym mnozstvom sadzi. Podla toho sa riadi aj dlzka regeneracie, je mu jedno ci ma filter 2 dni alebo 10 rokov. Zase raz, kazdy podla seba. Kup novy aspon pre ten dobry pocit. Je par aut ktorym som pomohol a od nastavenia noveho intervalu nabehali uz +100k a veselo sa vypaluje dalej so spatnym tlakom pod 5mBar.
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 14:49

TT-SIMIK napísal:
Mas tuto informaciu podlozenu? Lebo frekvencia regeneracie je totozna,riadi sa spetnym tlakom najcastejsie....co som odpozoroval...
Ja si nemyslm, ze je to take jednoduche. Najma so situaciami pri dlhodobom jazdeni v meste (kedy je problem dosahovat idealnych 620 stupnov) sa to vyrovnava mnozstvom sposobov. Odpozoroval som live uz desiatky mozno stovky regeneracii vo vsetkych rezimoch. Napr. obcas skracuje interval a spusti pri polovicnom zaplneni. Alebo pri vypnuti motora pocas regeneracie (a kludne aj tesne pred koncom, ked je uz tlak nizky a zvycajne to staci) tak po 3 hodinach a vychladnuti motora pod 50st okamzite vstrekuje a spusta nutene pokracovanie regeneracie tzv. "do nuly" . Normalne si rychlo nazenie teploty a vypaluje. A este velmi vela roznych scenarov najma v neidealnych podmienkach. Urcite sleduje km od poslednej regen,zaroven priemerne km medzi posl. viacerymi regeneraciami, ich pocetnost, aktualny stav/jazdny rezim celeho systemu a aj podla toho sa rozhoduje,... atd.atd. Pripomina to trochu vzdialene system ucenia sa prevodovky. A o. i. som sa o tomto istom docital aj na zahranicnych forach, ale to samozrejme nebudem prezentovat ako fakt.

starynovy: Ved ano. Odhliadnime teraz od toho, ci je to jednoduchy blby system alebo zlozity. Ale preco by si to robil? Co tym dosiahnes, ked fyzicky s filtrom nic neurobis? Ze z pamati zmizne ulozeny info kod? Su 'dialnicne' auta, ktore maju nabehane 350t.km,ktorym ani raz nevybehla hlaska o filtri na OBC a jazdia stale s povodnym bez problémov. Ked by bolo pevne nastavenych 240t.km,tak asi......... To nebude take jednoduche,ci?
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 16:03

nie je to pevne nastavene, je to podla toho ako sa s autom jazdilo, videl som uz aj pri 180, aj pri 240
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 16:32

Vybehnut im musel. Neviem presne z hlavy na kazdom aute ale u E90tok sa tam po resete objavi zostavajuca zivostnost 240 000km. Nech jazdi dialnice aj od rana do vecera, 350k bez hlasky na palubaku sa nedozije.
 
Užívateľov profilový obrázok
ppmajko
Autor témy
Príspevky: 906
Registrovaný: 8.5.2011
Auto: BMW G11 730Dx
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 17:18

skusim pozriet tlak za filtrom,aky by mal byt pri novom a naopak aky cca pri upchatom?
dakujem za rady,,,kazdy ma svoje, preto viac servisov=viac skusenosti a nazorov :)
BMW G11 730Dx, e60 LCI 530d, e90 318d LCI
ROZPREDAM BMW F10,F11,F15,F06,F25,F26,F01,F07,G11,G30, G31,,,info=sprava
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Nedeľa, 25. Novembra 2018, 20:33

Samotny tlak za ti je na dve veci....
Skus si aj ty pozriet to video, aby si pochopil zaklad funkcie.
Nizsie pisem diferencialny tlak (podla typu auta /systemu je to rozdiel cidlo a atmosfera, alebo cidlo pred a cidlo za):
Pri fungl novom 0mbar.
Po regeneracii ma zdravy filter 3-5mbar.
Regeneraciu spusta, ked sa blizi 20mbar.
KO filter cca 25 a viac mbar.
Vsetky udaje platia pre volnobeh.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
SSimon
Príspevky: 18
Registrovaný: 23.4.2017
Auto: Mini Cooper r50 2004
Kraj: Banskobystrický

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Pondelok, 6. Mája 2019, 22:25

Narážam na koment u e90 filtri. Pred necelým mesiacom som šiel na Stk a hneď po pripojení na EK ma poslali zo záporným protokolom, pretože som mal zapísanú trvalú chybu 452A . Zistil som že táto chyba je len informácia o tom že o 60 tisíc km sa mi blíži výmena dpf filtra . Pretože ma auto necelých 190 tisíc tak to ostalo zapísané v systéme , a ja nič netušiaci - keďže mi PC a idrive nič nehlásil som šiel bez nejakého problému na Stk a myslel som že prejdem bez problémov . Auto jazdi len diaľničné kilometre , nedymí a olej nezere .

Ale regenerácie fungujú aj tak . Cez Delphi diagnostiku sa dá tiež vyresetovat dpf za nové . Dali sme nútenú regeneráciu po resete a znova sa jazdila diaľnica a počas jazdy sa merali hodnoty . Teplotu spĺňala na 680 stupňov a dĺžka regenerácie bola najdlhšia 10 min pri vyššej rýchlosti. Podľa mna je hlúposť meniť dobrý dpf

Neviem ako F rada to ma v systéme .
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW F31 318d N47N DPF interval

Pondelok, 6. Mája 2019, 23:08

SSimon napísal:
Narážam na koment u e90 filtri. Pred necelým mesiacom som šiel na Stk a hneď po pripojení na EK ma poslali zo záporným protokolom, pretože som mal zapísanú trvalú chybu 452A . Zistil som že táto chyba je len informácia o tom že o 60 tisíc km sa mi blíži výmena dpf filtra . Pretože ma auto necelých 190 tisíc tak to ostalo zapísané v systéme , a ja nič netušiaci - keďže mi PC a idrive nič nehlásil som šiel bez nejakého problému na Stk a myslel som že prejdem bez problémov . Auto jazdi len diaľničné kilometre , nedymí a olej nezere .

Ale regenerácie fungujú aj tak . Cez Delphi diagnostiku sa dá tiež vyresetovat dpf za nové . Dali sme nútenú regeneráciu po resete a znova sa jazdila diaľnica a počas jazdy sa merali hodnoty . Teplotu spĺňala na 680 stupňov a dĺžka regenerácie bola najdlhšia 10 min pri vyššej rýchlosti. Podľa mna je hlúposť meniť dobrý dpf

Neviem ako F rada to ma v systéme .
To boli amateri, filtru nic nie je...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 4 neregistrovaní