Streda, 24. Augusta 2011, 19:22
Ahoj.
Ja mam tiez 318i ale E91 (bez oznacenia modelu na zadku :-). Nepises aky mas konkretne typ motora, ja mam seriu N43, 107kW (143 HP), rok vyroby 2007, Efficient Dynamics. Som s tymto motorom spokojny co sa tyka pomeru spotreba/vykon. Jazdim naozaj striedmo, ziaden bzrda/plyn, vsade dodrziavam povolenu rychlost. Spotrebu mam dlhodobo 6,5 L (pisem si databazu do Android telefonu). Verim tomu ze keby som jazdil ako prasa, tak je priemer okolo 8-9.
Co ma zatial na tomto motore zradilo su cievky sviecok, a vstrekovace. Menil som z oboch uz 2 ks, cakam kedy odidu tie posledne dva. V BMW mi povedali, ze tie moje vstrekovace su z prvych serii, ktore maju vyrobnu vadu, zial nepokryva ju uz zaruka.
Nespravne fungujuca cievka sa prejavuje tak, ze pri rozbiehani sa pri ktoromkolvek zaradenom rychlostnom stupni, s otackami pod 2000 auto zacne skackat (u nas sa tomu hovori ze mas kockaty benzin). Ked sa autom jazdi stale nad 2000 otacok, tak sa chyba neprejavi. Ja ale jazdim kludne a dodrziavam asistenta zaradovania rychlostnych stupnov, a ten si pyta dalsi rychlostny stupen asi pri 1800 ot/min.
Nespravne fungujuci vstrekovac je uplne jasny, auto ide na 3 valce, a to neprehliadne nikto. Moj prvy vstrekovac odisiel ked som isiel prave na sluzobnu cestu asi 150 km, a stalo sa mi to zrovna na polceste tam, takze som isiel vyse 200 km na tri valce. Svokor automechanik mi povedal ze to motoru neuskodi, akurat som nemal vykon. Keby som mal diesel, tak pri odidenom jednom vstrekovaci je auto nepojazdne, benzin nastastie odide aj bez jedneho valca.
Okrem tychto zavad je to podla mna vyborny motor, nieje to samozrejme ziadna M3, ale zas v otackach to ma dostatocny vykon na predbiehanie. Pomer vykonu a spotreby je podla mna vynikajuci.
Na ludi co sa ti smeju kasli, verejna cesta nieje pretekarska draha.