... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Sobota, 20. Apríla 2019, 09:32

Ahojte, hľadal som na fóre, ale nenasiel som môj konkrétny problém. Svieti mi kontrolka motora (check engine). Keď to mechanik napojil na diagnostiku, ukázalo problém s valvetronic. Jeho prvý tip bol nefunkčný elektromotor. Keď to ale rozobral, zistil, že motorček funguje, ale nedokaze pootocit vačku, lebo ide veľmi ťažko. Ihličkové loziska, ktore držia vačku na 1. a 4. valci kladú veľký odpor. Otázka teraz znie čo presne sa stalo. Bude stačiť vymeniť 2 pridrete loziska, alebo vačka kladie odpor, lebo sa zohla a bude ju treba vymenit? Stretol sa už niekto s týmto problemom?
Auto inak funguje a jazdí aj bez VVT, akurát mám ísť na TK a STK a bez valvetronic a so svietiacou chybou motora neprejdem ani cez emisie ani technickou. Diky za názory a rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Nedeľa, 21. Apríla 2019, 00:38

TO nie je vacka ale excentricky hriadel. Tak pochopitelne zacal by som tymi loziskami, ak su vymenitelne, teda najlacnejsou alternativou. Ale musi sa to rozobrat. Pochybujem zeby sa skrivil ten hriadel.... Daj vediet ako si dopadol.
 
Užívateľov profilový obrázok
m2m
Príspevky: 42
Registrovaný: 24.9.2014
Auto: e90 320i sedan
Kraj: Banskobystrický

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Sobota, 27. Apríla 2019, 08:24

wilko napísal:
Ahojte, hľadal som na fóre, ale nenasiel som môj konkrétny problém. Svieti mi kontrolka motora (check engine). Keď to mechanik napojil na diagnostiku, ukázalo problém s valvetronic. Jeho prvý tip bol nefunkčný elektromotor. Keď to ale rozobral, zistil, že motorček funguje, ale nedokaze pootocit vačku, lebo ide veľmi ťažko. Ihličkové loziska, ktore držia vačku na 1. a 4. valci kladú veľký odpor. Otázka teraz znie čo presne sa stalo. Bude stačiť vymeniť 2 pridrete loziska, alebo vačka kladie odpor, lebo sa zohla a bude ju treba vymenit? Stretol sa už niekto s týmto problemom?
Auto inak funguje a jazdí aj bez VVT, akurát mám ísť na TK a STK a bez valvetronic a so svietiacou chybou motora neprejdem ani cez emisie ani technickou. Diky za názory a rady.


kolisu otacky a klepe ked sa snazi regulovat otacky na volnobehu
? valvetronic motorcek 160e origo stal, nastavuje 3ti valec cez snekovy prevod pomocou tycky a naklana vackovu hr. ,ako by sa vackova hriadel ohla? iny funkcny motorcek valvetr. RADSEj vyskusat.

auto by fungoovalo normalne s zadretou vackovou resp. ohnutou hriadelou?
Obrázok
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Štvrtok, 9. Mája 2019, 22:15

Motor ide hladko, otáčky nekolisu. Po tomto čo to servisak rozobral, zistil, že všetko bolo veľmi zakarbonovane, takže po vyčistení od karbonu a výmene 2 ložísk, už ide hriadeľ ľahko. Problém sa ale stále nevyriešil. Valvetronic motorček je vraj funkčný, ale nejde do neho signál z riadiacej jednotky, takže valvetronic si stále nevie nastaviť krajne dorazy.
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Štvrtok, 9. Mája 2019, 22:18

Takže variabilné časovanie mi stále nefunguje, ale zase som sa snáď o kúsok posunul k vyriešeniu. Budúci týždeň sa mi na to pozrie autoelektrikar, tak snáď budem zase o niečo múdrejší. Keď budem mať niečo nové, dám vedieť.
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Streda, 15. Mája 2019, 22:59

Je to potvrdené, chyba je v riadiacej jednotke. Ide na repas, tak snáď sa ju podarí opraviť. Ak nie, tak to bude drahé 😬
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Pondelok, 24. Júna 2019, 18:01

Riadiacu jednotku sa nepodarilo rozchodiť. Stále neposiela ziadnu informáciu valvetronicu, takže treba inú RJ. Otázka znie, je možné použiť RJ z iného auta a nakodovat ju, alebo treba origo BMW (cena asi 1200€)?
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Pondelok, 24. Júna 2019, 20:00

a nemas nahodou v prdeli samotnu jednotku VVT? pretotoze su tam jednotky dve, jedna DME co je RJ motora a dalsia oznacena VVT, co je samostatna jednotka ovladania valvetronicu. Velmi by pomohol vypis z bmw diagnostiky. VVT jednotka je ovela lacnejsia a je mozne dat aj pouzitu, ale musi sa inicializovat. Presne znenie chyby by pomohlo. Co sa tyka motora, je tazko niekedy odhalit ci je dobry alebo zly. Moze sa v nom usadit vela prachu z kartacov a ten potom prebija na kostru... No ak mas v prdeli DME, co je RJ motora, tam je mozne pouzit pouzitu, ale musis ist za niekym co to vie spravit, resp. vyklonovat ju z tvojej. Vacsinou firmy co sa zaoberaju chiptuningom, alebo niekto kto ma nastroje ako Bmw Autohex II, Bmw explorer apd....
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Štvrtok, 27. Júna 2019, 15:31

Ja som žiadnu riadiacu jednotku VVT nenašiel... Z RJ DME idú káble do relé a odtiaľ už rovno do motora
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Štvrtok, 27. Júna 2019, 15:38

 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Štvrtok, 27. Júna 2019, 16:00

Niektore vozidla mali VVT samostatnu, teda dalsiu RJ podobnu tej DME, priamo v eboxe vedla RJ motora.
RJ podla katalogu je kompatibilna, avsak hardwarovo sa moze vnutri trochu lisit, lebo je o 9 rokov novsia.... Hovorim to len kvoli tomu, ze si najprv zisti, kto je schopny ti ju prisposobit. Zdaleka nie kazdy to dokaze, vyzaduje to velmi drahe vybavenie a znalosti. S obycajnymi diagnostickymi nastrojmi od bmw samozrejme nie je moznost to spravit. Niektori jednotku vedia vyklonovat zo starej, avsak tu to nemusi byt mozne kvoli inej hardwarovej revizii (za 9 rokov mohlo dojst k zmene napr flash pamati apd, cize nemusi byt jednoduche spravit kopiu 1:1). Ak mas niekoho ci to ti vie spravit len vyklonovanim, hladaj radsej jednotku s uplne identickym cislom.
Prílohy
7561834.jpg
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Utorok, 9. Júla 2019, 15:45

podarilo sa mi zohnat presne rovnaky typ RJ z uplne rovnakeho auta
Obrázok
Mechanik ju nacvakol, pripojil diagnostiku a ta mu zahlasila rovnaku chybu - interna chyba valvetronic.

Som uz z toho zufaly, je mozne aby mali 2 RJ rovnake chyby?

Zvazujem moznost kupit novu RJ za 1300 Eur, bojim sa ale, ci to situaciu vyriesi.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Pondelok, 15. Júla 2019, 10:03

wilko napísal:
podarilo sa mi zohnat presne rovnaky typ RJ z uplne rovnakeho auta
Obrázok
Mechanik ju nacvakol, pripojil diagnostiku a ta mu zahlasila rovnaku chybu - interna chyba valvetronic.

Som uz z toho zufaly, je mozne aby mali 2 RJ rovnake chyby?

Zvazujem moznost kupit novu RJ za 1300 Eur, bojim sa ale, ci to situaciu vyriesi.
To chces povedat ze len tak ste nacvakli pouzitiu DME a malo by nieco fungovat? Aky je presny popis chyby co to vyhadzuje? Ma ten tvoj elektrikar spravny diagnosticky nastroj alebo nejaku rucnu univerzalnu kalkulacku ?
Ten motorcek si skusal vymenit? Je to krokovy motor, ako ten tvoj elektrikar meral ci nanho ide alebo neide napatie? Meral to osciloskopom? Dalej tam je este snimac natocenia excentrickej hriadele, je v poriadku? skusil by som aj toto vymenit. Je sice drahy jak hovado, ale musis najprv vymenit lacnejsie veci, lebo ak investujes 1300eur do DME a nepomoze to, tak sa mozes obesit, pretoze vratit ju nie je mozne. Ta interna chyba by mala byt popisana detailnejsie. Nie je vylucene ze DME moze mat ten isty problem, ale je potrebne vediet presne znenie tej chyby. Staci ze je v DME poskodeny alebo umrety snimac teploty (monitoruje teplotu v DME) a tym padom je VVT nefunkcne.... Ale ak ste to mali zatuhnute a tazko to chodilo, skusal by som najprv od toho motorceka a snimaca VVT....
 
wilko
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 20.4.2019
Auto: BMW 318 e90
Kraj: Bratislavský

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Streda, 2. Októbra 2019, 18:59

Problém nakoniec vyriesila výmena motorceku valvetronicu a snímača hriadele, presne tak ako ste mi radili od zaciatku. Ale bolo narocne presvedčiť môjho servisaka aby to urobil.
 
444CP
Príspevky: 25
Registrovaný: 14.5.2018
Auto: BMWE90-320i
Kraj: Trenčiansky

Re: Nefunkčný valvetronic - 318i E90 N46 95kw

Utorok, 15. Októbra 2019, 02:46

Čaute,akurát riešim podobný ak nie rovnaký problém (motor n46 320i). Auto mi cez víkend hodilo do nudzoveho režimu a po napojemí na Istu najpr ukazalo snímač polohy excentrickeho hriadela a po vymazaní a znova načitaní zas valvetronic interní chyba, obmedzenie výkonu prestavovacieho motoru. Na druhy den už sa mu nechcelo ani štartovat, len trochu poskákali otačky a a zdochol. Potom som to už račej neskúšal lebo by som to nerád este viac pokašlal. Mohol sa naraz pokazit aj snímač aj motorček ? Poprípade ako sa prejavuje nefunkčnost ?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných