... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
lulu991
Príspevky: 557
Registrovaný: 4.9.2012
Auto: BMW 330xd
Kraj: Prešovský

Re: Kúpa nového DPF

Pondelok, 19. Júna 2017, 10:01

tie hodnoty by ma zaujimali, takze to tu kludne pridaj :)
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Kúpa nového DPF

Štvrtok, 22. Júna 2017, 22:11

nykto napísal:
3. To čo možem napísať hneď je, že "lepšia" nafta ani aditiva nemajú abolútne žiaden vplyv na teplotu spalin či lepšiu regeneráciu :) Skúšal som na tom Walker DPF niekoľko kombinácii (palivo + aditivum s i bez). Výkonovo či regeneračne je úplne jedno či tankujem naftu na TankOno za 1.04E alebo Aral Ultimate (s najvyšším cetanovým číslom na EU trhu) za 1.54E..
Nesuhlasim. U mna na slovenskom humuse zaplnenie DPF casticami po cca 200-300km. Na rakuskom BP Ultimate zaplnenie po 400km - tomuto okrem ineho prispieva aj mierne vyssia teplota v DPF a tym padom efektivnejsia pasivna regen (na dialnici som mal teplotu za katom 380st) - lepsie emisie+lepsia pasivna regeneracia. Okrem toho u mna spotreba nizsia o min. 0,5 litra. pri rovnakej dialnicnej jazde.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Jakso23
Príspevky: 36
Registrovaný: 24.3.2009
Auto: non BMW
Kraj: Košický

Re: Kúpa nového DPF

Piatok, 23. Júna 2017, 07:13

Môžem len súhlasiť s "mitocross"-om. V nemecku tankované Aral Ultimate Diesel vs Slovnaft Premium Diesel, u mňa 100km väčši nájazd na nádrž s nemeckým palivom. Regenorvanie cca 500km+ vs 300km. Takysto aj s BP Ultimate Diesel. Je rozdiel, hlavne Aral Ultimate Diesel má aj inú farbu a pri tankovani citit silny zápach aditiva, ako keby si riadne predávkoval aditivum do nafty.
ex _ e92 330d xDrive LCI manuál
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Kúpa nového DPF

Piatok, 23. Júna 2017, 07:59

tú naftu musím potvrdiť, minimálne rakúsku a taliansku. Aj na X5 ke aj predtým na chrysler 300C bolo vyslovene cítiť aj počuť tichší a kultivovanejší chod motora. Chodím tade už asi 7 rokov a vždy si to všimnem, dokonca aj manželka to počula, prvý krát mi to dokonca sama od seba povedala, že to auto prestalo "rapkať" na voľnobehu. Nebola to nejaká špeciálne vybratá benzínka, v Rakúsku väčšinou OMV, v taliansku už ani neviem, čo to bolo za značku, ale vždy to bolo lepšie ako u nás aj s VIF-kom.
 
Užívateľov profilový obrázok
BMWlive
Príspevky: 292
Registrovaný: 24.4.2011
Auto: BMW E90
Kraj: Bratislavský

Re: Kúpa nového DPF

Piatok, 23. Júna 2017, 16:05

mitocross napísal:
Nesuhlasim. U mna na slovenskom humuse zaplnenie DPF casticami po cca 200-300km. Na rakuskom BP Ultimate zaplnenie po 400km - tomuto okrem ineho prispieva aj mierne vyssia teplota v DPF a tym padom efektivnejsia pasivna regen (na dialnici som mal teplotu za katom 380st) - lepsie emisie+lepsia pasivna regeneracia. Okrem toho u mna spotreba nizsia o min. 0,5 litra. pri rovnakej dialnicnej jazde.

a co porovnavas, nebodaj slovensky slovnaft a rakusku BP :D uplne odlisna zakladna ropa v rafineriach :)
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Kúpa nového DPF

Piatok, 23. Júna 2017, 21:59

Ano,to mi je uplne jasne. Bol to len priklad pre kolegu vyssie,ze nafta sa moze dost zasadne lisit.
Keby si chcel odo mna nazor,ktora len zo slovenskych humus naft si myslim,ze je najlepsia,tak by som povedal mozno Slovnaft EVO.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
barberarot
Príspevky: 67
Registrovaný: 11.10.2011
Auto: BMW 318d
Kraj: Prešovský

Re: Kúpa nového DPF

Sobota, 24. Júna 2017, 07:57

Jednoznačne súhlas že slovenska nafta je nie tak kvalitná ako rakuska .Tankujem len Shell .Pri nútenej regeneracii dpf na rakuskej nafte teplota na zadnej časti vyfuku cez 600°C a na slovenskej sa mi podari tak do 550°C.V Sudtirol Pustertal mi auto stalo aj cely tyždeň von zime mrazoch a som v pohode naštartoval .Prva zima na slovensku z BMW toho roku a smola auto pod pristreškom v zavetri a nenaštartoval som.
 
PetoK
Príspevky: 9672
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Kúpa nového DPF

Sobota, 24. Júna 2017, 09:31

Daj si opraviť zhavice a nastartujes.
 
Užívateľov profilový obrázok
runder
Príspevky: 2801
Registrovaný: 7.8.2011
Auto: ropak
Kraj: Prešovský

Re: Kúpa nového DPF

Sobota, 24. Júna 2017, 11:38

nykto napísal:
3. To čo možem napísať hneď je, že "lepšia" nafta ani aditiva nemajú abolútne žiaden vplyv na teplotu spalin či lepšiu regeneráciu :) Skúšal som na tom Walker DPF niekoľko kombinácii (palivo + aditivum s i bez). Výkonovo či regeneračne je úplne jedno či tankujem naftu na TankOno za 1.04E alebo Aral Ultimate (s najvyšším cetanovým číslom na EU trhu) za 1.54E..

nebud smiešny...
BMW F01 740d
ex: BMW e92 335d
ex: Nissan 350z
 
barberarot
Príspevky: 67
Registrovaný: 11.10.2011
Auto: BMW 318d
Kraj: Prešovský

Re: Kúpa nového DPF

Pondelok, 26. Júna 2017, 18:03

PetoK napísal:
Daj si opraviť zhavice a nastartujes.

Mne netreba vymenať žhaviče ale asi na slovensku tankovať premiovu naftu lebo ta klasicka je sračka čo som na rakuskel- Shell FuelSave Diesel nemusel.
 
nykto
Príspevky: 108
Registrovaný: 9.10.2016
Kraj: Zahraničie

Re: Kúpa nového DPF

Nedeľa, 2. Júla 2017, 12:20

barberarot Vidíš.. ja som mal v momentoch kedy som čekoval regeneráciu DPF 627°C na tej najlacnejšej aká sa dá kupiť za 1E :) Potom ďalší krát na Arale Ultimate 598°C. Nespletol si si pasívnu a aktívnu regeneráciu? Nemyslím si, že ten systém recyklácie funguje jednosmerne a, že je možné získať 50°C pridaním 0.1% čohosi do paliva. Pri tak brutálne zvýšenej efektivite spalovania by sme nepotrebovali atom elektrárne. Inak samo ak bolo na SK -28°C či koľko som videl posledne, tak na to nestačí veľakrát ani zimná nafta :)

runder Myslíš, že moja smiešnosť má niejaký vplyv na Carly, INPA, ISTA či ďalšie? :D S ohľadom na cenu filtra pevných častíc som správnu funkčnosť celkom intenzívne riešil a netvrdím ale konštatujem, že kdekoľvek natankujem sa dostanem s origo DPF na (i cez) 600° bez aditív..

Jakso23
Za mňa, na aute kde sa dá jazdiť za 7 i 12l zo spotreby nič nedovodím, nejazdím rovnaké trasy ani rovnaké tempo..

mitocross
Otázka je čomu vravíš zaplnenie, ak nepíšeš na koľko % je filter funkčný.. u mňa je 40gr začínajúcí problém a pri 60gr svietil iDrive na červeno :) Inak "lepšia" pasívna regenerácia neexistuje.. Si limitovaný len časom na ktorý se to nechá nahriať.. Ak 600°C zlikviduje 40gr za 3 minúty a nahriate na násobok to býva maximálne 10 - 20 minút, tak máš dostatočnú rezervu i pri o 50°C nižšej teplote myslím. Ta rezerva je sadarmo v cene DPF :)

Tak či onak.. vyriešil som všetky komplikácie.. origo DPF je namontovaný naspať, náhradné čidla v zásobe.. tak možeme porovnávať :) Inak som našiel celkom dobrý web.. kde je foto "adivovaného" DPF s celkom fundovaným komentárom.. tak ak by bol zájem možem poskytnúť..
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Kúpa nového DPF

Nedeľa, 2. Júla 2017, 21:55

zaplnenie= ja myslim zaplnenie filtra spalitelnymi casticami= zaplnenie tym, co sa neskor spali na popolcek= v tomto pripade je to bod kedy sa v aute spusti aktivna regeneracia.
Ty ked sem pleties nejake "percento funkcnosti", tak to predpokladam myslis nieco v suvislosti so zaplnenim spalenym popolcekom - co je jedina meratelna hodnota niecoho takehoto, aj to len nepriamo, lebo mas k dispozicii len senzory tlaku... Ale o tom som v mojom predoslom prispevku nepisal. To sa tykalo inej nafty a nie upchateho filtra.

"lepsia" pasivna regeneracia - K pasivnej regeneracii, spontannemu spalovaniu castic, dochadza pocas jazdy takmer neustale - samozrejme pri 100stupnoch to asi nie je ani prd - Zivsie/meratelnejsie je to od nejakych 330 stupnov Celzia nahor (teplota plynov/cidlo za katom pred DPF). Pocas kludnej jazdy po meste mam dajme tomu 270st., pocas jazdy po dialnici napr. 350st., apod. Pri rovnakej jazde po dialnici mam odrazu z nejakeho dovodu (ci nafta, alebo ina dovod) 360st. No tak asi pri akej teplote si to pasivne spaluje castice najrychlejsie???
Ze ti vacsinou pribudaju castice rychlejsie nez sa stihnu pasivne spalit je druha vec. Ale uz si si u funkcneho filtra vsimol na live datach (ked spominas Carly) stav, ked napr. po jazde po dialnici zides vyjazdom na volnobeh k odbocke? Alebo vyjdes svizne napr. na Donovaly a potom klesas dole? U spravne fungujuceho DPF niet lepsi priklad na pasivnu regeneraciu a vplyv teploty na nu.

Urcite si si pri live datach vsimol, ze pri aktivnej regeneracii teplot plynov osciluje kludne v rozmedzi cca 590-630 st., zalezi od momentalnej jazdy, zataze, atd. Toto je nezavisle od druhu nafty, ktoru spalujes. Vypovedna hodnota by bola porovnat teploty v presne dany moment na dve rozdielne nafty....
A kedze ja jazdim niekedy uplne identicke trasy a rovnakym tempom, tak som nadobudol pocit, ze na urcitu naftu je posielane do vyfuku menej castic za cas, resp. teplota vyf.plynov je ina/vyssia, a kombinacia tohto napomaha urcitym procesom....atd. Samozrejme nie som laboratorium so standardnou atmosferou, takze vypovedna hodnota tiez nie je na vydanie poucnej brozurky, to je jasne :)

A mimochodom:
" Ak 600°C zlikviduje 40gr za 3 minúty " - Kde kupim taky filter, porad prosim! Ja som totiz rad ked to novy funkcny original stihne za mestom za tych vyhradenych 20+ minut. Keby to bolo tak ako pises, tak rano po meste skor nez pridem do prace, tak mi prebehne uplna regeneracia - teploty dosiahnem aj cas a aj sa regen.spusti, ale ze by 40g za 3min, a do nuly?..... To by snad u nikoho neexistovali problemy s DPF pri prilis castom jazdeni po meste.
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]" nahriate na násobok to býva maximálne 10 - 20 minút "- Prosim vysvetli, co je tymto myslene. Absolutne som nepochopil. Nasobok 600??? Jednotlive cidla teploty predpokladam sledujes live a vies....[/font]
[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif][font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]" tak máš dostatočnú rezervu i pri o 50°C nižšej teplote myslím. Ta rezerva je sadarmo v cene DPF :) " - no to ja teda ale vobec nemam :)[/font][/font]
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
nykto
Príspevky: 108
Registrovaný: 9.10.2016
Kraj: Zahraničie

Re: Kúpa nového DPF

Pondelok, 3. Júla 2017, 00:09

Percentom funkčnosti je myslená kondícia filtra.. 100% mínus XY %ná degradácia účinnej plochy, miesta na sadze v DPF alebo ak niekto chce (pred)súvislosť tak i stav oxidačnej katalyktickej vrstvy.. Ta tiež degraduje.

Menej či viac pevných častíc na gram spálenej nafty do výfuku myslím mimo EGR nemá kto by ako (ne)dopravil.. V prípade, že by zaznamenatelný úbytok (napríklad oxidu dusíku či pevných častíc) mohlo nastať vďaka niejakej super prímesy, tak dnes nemáme extrémne drahú repkovú naftu, máme funkčnú normu Euro 8. A Elon Musk by sa skrýval v kanadskej divočine :)

Určite každý chápe, prečo nemá žiadna benzínka s "lepším" palivom v žiadnej marketingovej kampani ani zmienku o čistom DPF :) A, že predávajú viac Starbucks kávy a švédskej vitamínovej vody ako benzínu či nafty..!? :)

Problém v meste je práve v neplynulosti jazdy t.j v nizkom tlaku a nízkej teplote.. Ak na to príde, tak mi to fakticky zlikviduje 40gr várku sadze za 3 minúty.. Ak sa dá, tak samo čekujem teplotu a korigujem jazdu.. aby ostala čo najdlšie cez 600°C.. To fakt mitocross regeneruješ 20 minút?

Btw.. má DPF niejakú súvislosť s palivovým filtrom? Resp kam je napojená ta čierna hadička s alobalom čo je nastoknutá na DPF?
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Kúpa nového DPF

Pondelok, 3. Júla 2017, 06:32

Na snimac spetneho tlaku samozrejme....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
nykto
Príspevky: 108
Registrovaný: 9.10.2016
Kraj: Zahraničie

Re: Kúpa nového DPF

Pondelok, 3. Júla 2017, 12:50

Aha.. tak to nebude privstrek nafty do DPF? Ten hľadám :D Vie niekto ako vyzerá prívod nafty do DPF a odkial presne tam putuje? Ďakujem.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných