Dakujem ti za ochotu. Stalo sa mi to v sobotu, takze som dost vikendoveho casu venoval roznym foram aj ebay. Toto som tiez nasiel, ale zaroven som tam nasiel aj kompatibilne FRM za ceny od 100 do 250E, mal som uz v plane objednat za 100 libier, ale zohnal som aj na slovensku, takze to dufam budem mat tento tyzden vyriesene.
Prave ta ponuka servisu co si nalinkoval ma prinutila porozmyslat co sa mohlo s FRM stat, vybral som ho von, otvoril, nic nebolo spalene, ziadna znamka poskodenia. Ked to teda vedia opravit v nemecku, urcite to pojde aj inde spravit bez toho aby sa "poskodena" po vymene za novu/inu zahadzovala.
Po nie velmi dlhom case som nasiel hodne zmienok o odpaleni tohoto modulu pri roznych prilezitostiach, ci uz pri vymaze chyb, diagnostike, odpojeni baterie koli servisu inej jednotky a po znovuzapojeni baterie isel FRM do pecka. Nasiel som vela ziadosti o eepromky a p-flash pre rozne verzie tychto modulov, takze mi zacalo byt jasne ze cela chyba je v softwarovej oblasti, nie v HW. Nejake naznaky a ciastocne informacie som uz zozbieral, nemal by to byt velky problem spojazdnit FRM aj ked odide stylom ze sa s nim cez diagnostiku uz neda komunikovat. Kedze mi stara po vymene za inu ostane, budem mat moznost sa pokusit FRM privolat z valhally naspat do aktivnej sluzby.
Bud sa mi podari zohnat niekoho z programatorom obvodov , je tam motorola 9S12X , takze bud sa mi ozve niekto kto ma niektory z tychto programatorov:
UPA USB Programmer
XPROG-M
R270
ORANGE
alebo kupim tento:
http://autodiagnostika.jantolak.sk/?341,xprog-m-551Uz len z principu, aby som overil nutnost si pripravovat 500E zakazdym, ked sa FRM zachce prestat fungovat koli odpojeniu baterie alebo nizkemu tlaku v podunajskej nizine :)