... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Frekvencia regeneracie DPF

Sobota, 23. Decembra 2017, 23:58

Caute klubaci,
mam celkom jednoduchy dotaz. Ako casto (na kolko prejdenych km) by sa mal filter regenerovat? Uz par hodin patram no nikde neviem najst relevantnu odpoved.

- ako casto (najazdovo) by sa mal filter regenerovat?
- co sposobuje kratsi interval medzi regeneraciou?
- aka je kriticka frekvencia medzi regeneraciami, ked to uz pre motor nie je zdrave?

Spozoroval som, ze DPF sa mi regeneruje cca kazdych 180-220 km... zalezi ako moc jazdim mesto. ASH mass mam na 38,5g.
Zda sa mi ta doba medzi regeneraciami prilis kratka. Spusta sa mi, ked mam soot mass na cca 24-28g.
Jediny relevantny udaj, ktory som na nete nasiel, bolo niekde na chiptunning stranke. Pisu tam, ze pokial system funguje normalne, ma sa DPF regenerovat 500-1000 km a medzi 200 az 400 km znamena, ze nieco v mojom aute nefunguje tak ako ma.
Predpokaldam, ze kratsi interval mozu sposobovat v skratke 2 veci. 1. Zivotnost filtra a jeho zaplenenie. Ak je pred klaknutim, logicky nema taku ucinnost a plni sa rychlejsie. 2. cmudenie auta - tzv, rolling coal, ktory sere do DPF viac sadzi. DPF ale toto efektivne maskuje.
Predpokladam, ze rolling coal moze sposobovat vadne vstrekovanie, netesnost v sani, ale aj taky egr ventil napr., co je uplne "super". Ako pridem na to ze EGR neplni svoju funkciu tak ako ma?

Chcem sa vas spytat mimo vyssie uvedene, ci mate v oku ako casto sa vam regeneracia pusta a pri akom zaplneni filtra.
Dik.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
McLoo
Príspevky: 17
Registrovaný: 22.2.2016
Auto: BMW 320d E91
Kraj: Žilinský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Utorok, 26. Decembra 2017, 12:39

Podla coho vies kedy ti vypaluje DPF? Ak je to vtedy, ked ide taky zvlastny smrad z vyfuku... ak je to ono tak 2x na nadrz mi to robi teraz v zime.
ex 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Utorok, 26. Decembra 2017, 16:23

Podľa vreckovej diagnostiky a Carly. Začínam byť schizofreny že vytiahnutie swirl flaps nebol dobrý ťah. Niekde píšu že dpf to pošle rýchlejšie do kytek, inde že to nemá vplyv. Dávať ich naspäť ale nebudem, budem sledovať či nepribúda olej a ak nie nebudem to riešiť. Ak áno, nemám zatiaľ plán.

2x na nádrž - to vychádza každých cca 400-450 km? Tak to je normálne si myslím. No podľa toho akým pomerom jazdis mesto / dlhšie trasy.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
wikyxxx
Príspevky: 651
Registrovaný: 12.12.2012
Auto: E60 530d
Kraj: Bratislavský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Sobota, 30. Decembra 2017, 21:12

Ja mam sice e60 530d ale mne regeneruje kazdych 400 km .. jazdim 30km po okreske a 30 km spat denne, sem tam dlhsiu trasu po dialnici. Mame doma aj druhe auto non bmw jazdi tie iste trasy mame ho od nova uz ma 130 000 km a tam regeneruje 900-1300 km ...
 
McLoo
Príspevky: 17
Registrovaný: 22.2.2016
Auto: BMW 320d E91
Kraj: Žilinský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Nedeľa, 31. Decembra 2017, 19:43

Klapky mam tiez odstranene. Olej mi pribudol, uz je na maxime. Treba ho odsat aby klesol alebo vymenit?
ex 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Streda, 10. Januára 2018, 11:48

Tak hotovo :) DPF vycistene, regeneracia vyvolana, cidlo tlaku vymenene... mal by som mat dufam uz pokoj (klop klop klop)
V 3. dielnach vratane tu na fore mi bolo potvrdene ze vybratie swirl flaps nema vplyv na zivotnost DPF. No aj tak si myslim svoje, ale naspat ich davat nebudem.
Najvacsi problem bol v cidle tlaku. Hadzal hodnoty kazdu chvilu ine a podla mechosa regeneracia neprebehla par desat tisic hodin. Neviem, to sa mi zda divne, bud ma odrbava CARLY alebo uz som z toho vazne jelen. Regeneracia kazdych 250km nasvedcovala problemu, ktory sa aj potvrdil, aj vzhladom na tlak v DPF. Teraz ma trapi smrad splodin ked stojim... niekde cosi netesni. Spona DPF-KAT dotahovana na 2x ale vidim to tak, ze pojde na vymenu za origo novu, spolu aj s tesnenim.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Streda, 10. Januára 2018, 14:26

k tomu Carly...mne to stále ukazovalo, že všetko OK a zrazu bum- DPF zapchaté. Dal som ho dočasne odstrániť aj SW vypnúť regeneráciu a Carly si veselo išlo ďalej svojou cestou, ukazovalo mi to hodnoty aj regenerácie, akoby tam DPF bolo. Teraz je už DPF nový nahodený, keby niekto mal niečo osobné proti mne :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Streda, 10. Januára 2018, 14:43

undy napísal:
k tomu Carly...mne to stále ukazovalo, že všetko OK a zrazu bum- DPF zapchaté. Dal som ho dočasne odstrániť aj SW vypnúť regeneráciu a Carly si veselo išlo ďalej svojou cestou, ukazovalo mi to hodnoty aj regenerácie, akoby tam DPF bolo. Teraz je už DPF nový nahodený, keby niekto mal niečo osobné proti mne :-)
Meh a to som si myslel, aka sikovna vecicka to je... Teraz si tak uvedomujem, ze vsetky poznatky co sa tykaju DPF nemuseli byt ani raz pravdive... Pracujem ako programator a tak by som sa milo rad pozrel do zdrojakov, ako tam maju tie vyhodnocovacie algoritmy naimplementovane. :-k Tiez mi to ukazovalo - posledna regeneracia pred cca 250 km - ja cely v pozore a v riadnom servise bola realita niekde uplne inde. Aj ked ta cifra hodin kedy prebehla posledna regen podla servisu bola taka, ze mi nejde do hlavy ako to, ze to auto mohlo taku dobu tak jazdit a vobec jazdit. Neviem, nebudem si tym lamat palicu asi viac. Kable hodit do suflika a jazdit, lebo len vrasky si clovek narobi prehnanou starostlivostou o stare auto...
Ostatne bol som naivny aj ja. Nejakej mobilnej aplikacii verit, ze dokaze aspon z casti nahradit poriadny soft, mi odstupom casu pride smiesne. Takze uz vazne to asi budem pouzivat len ako prirucnu diagnostiku na kody, v pripade potreby. Vycitanie kodov ma zatial nesklamalo a suhlasilo napr s INPOU. V konecnom dosledku ti klamstvo o datach v aute sposobi viac problemov a horsi spanok...
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Streda, 10. Januára 2018, 15:38

presne tak, kódy to vie načítať aj vymazať, napríklad Torque pro nenašlo nič, Carly áno. Aj nejaké to kódovanie mi fungovalo / teda takmer všetko, čo som chcel, aby som im nekrivdil/ ale napr. registrácia nového akumulátora a to DPF teda žiadna sláva...
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 849
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Štvrtok, 25. Januára 2018, 19:11

Nebudem zakladat novu temu tak sa spytam tu. Vie mi niekto blizsie vysvetlit ohladom e90 325d-330d polozku S169A. Je to vyfukovy system EU3 bez DPF (oproti EU4 s DPF), podla bmwfans sa to montovalo v ktoromkolvek rocniku.... co to znamena, aky je potom rozdiel ked auto ma a nema DPF od vyroby. Asi viete kam tym smerujem...
 
Miosko
Príspevky: 16
Registrovaný: 12.3.2017
Auto: E91 330xd
Kraj: Bratislavský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Piatok, 26. Januára 2018, 08:47

sipkam napísal:
Tak hotovo :) DPF vycistene, regeneracia vyvolana, cidlo tlaku vymenene... mal by som mat dufam uz pokoj (klop klop klop)
V 3. dielnach vratane tu na fore mi bolo potvrdene ze vybratie swirl flaps nema vplyv na zivotnost DPF. No aj tak si myslim svoje, ale naspat ich davat nebudem.
Najvacsi problem bol v cidle tlaku. Hadzal hodnoty kazdu chvilu ine a podla mechosa regeneracia neprebehla par desat tisic hodin. Neviem, to sa mi zda divne, bud ma odrbava CARLY alebo uz som z toho vazne jelen. Regeneracia kazdych 250km nasvedcovala problemu, ktory sa aj potvrdil, aj vzhladom na tlak v DPF. Teraz ma trapi smrad splodin ked stojim... niekde cosi netesni. Spona DPF-KAT dotahovana na 2x ale vidim to tak, ze pojde na vymenu za origo novu, spolu aj s tesnenim.

Nazdar,
k tomu DPF. Mne to zacalo nedavno ukazovat na diagnostike takmer hranicne hodnoty. Po par dnoch /po vymene actuatora/ sa prejavilo DPF aj na palubovke :? Najprv bolo podozrenie na snimac tlaku vyfukovych plynov. Neskor sa ukazalo, ze cidlo teploty pred KAT si veselo hadze teploty pocas jazdy hore dolu (v priebehu 4s medzi 450-520 stupnov), Rovnako sa potvrdilo moje podozrenie od kupy auta, ze dlho trva kym sa zohreje na 90stupnov (niekedy az po 30-45km s jazdenim mesto, dialnica) a teda ze termostat bude pravdepodobne vadny. Takze po jazdeni a kontrolovani na diagnostike sa prislo na to, ze pravdepodobne bude vadne cidlo teploty a maly termostat. Kedze nutena regeneracia ledva ledva isla vyvolat, ani po "vymene DPF za nove" - rozumej softverovo nakodovane; a ked sa podarilo regenraciu spustit, tak max. 20s sa DPF vypaloval, cize regeneracia neprebehla.
Nahradne diely su doma, takze ide sa to menit. Uvidime co na to kamos o poschodie nizsie povie, ci este bude svietit :D

P.S.Zaujima ma ako vies kedy ti vypaluje DPF pocas jazdy :shock: Toto som nikdy nezbadal...
P.P.S. Kolko ta stalo cistenie a ake cistenie DPF si si dal spravit (su 3 druhy cistenia: "vyklepanie", kyselinou a ultrazvukom zjednodusene napisane)
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Piatok, 26. Januára 2018, 09:32

lionlion: No rozdiel je,ze DPF tam od vyroby bolo alebo nebolo. V tych rokoch vyroby sa prechadzalo z Euro3 na Euro4, co prinieslo masove zavedenie filtrov. Ale boli tam urcite prechodne lehoty, rozne trhy/staty kde sa model dodaval, a este fakt, ze toto bol starsi model z cias Euro3 (tak bol asi povodne homologovany). Sucasne sa vyrabali auta s filtrom aj bez. A ten rozdiel asi nie je len v pritomnosti alebo absencii filtra, aj ked sa to tak moze zdat. Rovnako to mali aj ine automobilky v tych casoch. Velmi dobre info o tomto sa objavuju vo Svete Motoru (alebo skor "Svete Skody" :-))) ), ked su spominane starsie koncernove 1,9tdi a 2,0tdi - tam je tych kombinacii a vaiant motora velmi vela...
A kam tym smerujes, to netusim :-)

Miosko: Napadlo kamosa, ze po "vymene DPF za nove" ten pocitac v aute ocakava SKUTOCNE nove DPF (tlaky, teploty,...), a podla toho sa aj chova (a aj zblbne)?
Ked sa regen naozaj spusti a skonci po 20s, tak je nieco zle...
Regeneraciu spolahlivo poznas, ked teplota za katom (a pred DPF) stupne behom cca minuty z okolo 300 stupnov na 600-620 a zostane tak pri ustalenej jazde nad 80km/h po dobu aspon 15-20minut. Skratka sleduj live teplotu...
Cistenie: neviem co myslis "vyklepanim", ale spadalo by do tejto kategorie aj protismerne pulzne cistenie ala advanpure.cz
Kyselina a ultrazvuk su jednake svinstvo - pretoze sa nieco maca v roztoku a je len stastie, ze to nezalepi ten zbytok volnych castic a popola, ktore tam su. Rozhodne toto nedoporucujem riskovat. Mam skusenost.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12222
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Piatok, 26. Januára 2018, 19:59

sipkam napísal:
Tak hotovo :) DPF vycistene, regeneracia vyvolana, cidlo tlaku vymenene... mal by som mat dufam uz pokoj (klop klop klop)
V 3. dielnach vratane tu na fore mi bolo potvrdene ze vybratie swirl flaps nema vplyv na zivotnost DPF. No aj tak si myslim svoje, ale naspat ich davat nebudem.
Najvacsi problem bol v cidle tlaku. Hadzal hodnoty kazdu chvilu ine a podla mechosa regeneracia neprebehla par desat tisic hodin. Neviem, to sa mi zda divne, bud ma odrbava CARLY alebo uz som z toho vazne jelen. Regeneracia kazdych 250km nasvedcovala problemu, ktory sa aj potvrdil, aj vzhladom na tlak v DPF. Teraz ma trapi smrad splodin ked stojim... niekde cosi netesni. Spona DPF-KAT dotahovana na 2x ale vidim to tak, ze pojde na vymenu za origo novu, spolu aj s tesnenim.

Sipko

No netesnost sa nasla,tesnenie na dpf,to dpfko majstri zle osadili a nasledne dotiahli a preto mohli tahat sponu kolko chceli,aj tak bola fuga,tym padom zly udaj o spetom tlaku,regeneracia nemala dovod prebehnut,takze vycistit vycistili,ale zlou montazou to dokurvyli....A to nehovorim o kazdom srobe inom,polovica srobov tam nepatri....+tecie vakuovka...Po viku ti dam vediet co bude z turbom a co bude z dpf a dohodneme co dalej....Ale myslim ze dpf by to malo este prezit....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
sipkam
Autor témy
Príspevky: 252
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: BMW e91 320d 2006
Kraj: Žilinský

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Piatok, 26. Januára 2018, 20:22

TT-SIMIK napísal:
Sipko

No netesnost sa nasla,tesnenie na dpf,to dpfko majstri zle osadili a nasledne dotiahli a preto mohli tahat sponu kolko chceli,aj tak bola fuga,tym padom zly udaj o spetom tlaku,regeneracia nemala dovod prebehnut,takze vycistit vycistili,ale zlou montazou to dokurvyli....A to nehovorim o kazdom srobe inom,polovica srobov tam nepatri....+tecie vakuovka...Po viku ti dam vediet co bude z turbom a co bude z dpf a dohodneme co dalej....Ale myslim ze dpf by to malo este prezit....
Hajzlici... Takže už jedine do Smolenic s autom, aj keby som tam to auto mal dotlačiť . Ak to kurvitko - dpf prežije budem extrémne rad.
Hyundai i30 Fastback 2018, 1,4 T-GDi Style 103kW - dočasná stanica
ex BMW e91 320d 2006 120kW - navždy v <3
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 849
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Frekvencia regeneracie DPF

Sobota, 27. Januára 2018, 12:35

To viem ze sa prechadzalo postupne na DPF v rokoch 2005/2006. E90 320d je tym prikladom ze prve rocniky este DPF nemali (koncovka vyfuku zahnuta dole) ale u 6-valca som sa s tym nestretol pri E90 preto ma to zaujalo, navyse podla bmwfans rok vyroby auta nehraje rolu, podla tejto stranky je to urcene aj pre novsie rocniky. Smeroval som to tym smerom, ze ak niekomu skonci zivotnost DPF, ci prichadza do uvahy tam DPF uz nedavat a prerobit to na EU3. Vybrat DPF von a odkodovat ako je to teraz bezne, to ani mne nevonia, tiez som radsej za original stav. Nejdem sa do nicoho pustat ani prerabat, zatial to nepotrebujem. Zaujima ma aj takato moznost, ako vynechat DPF pri zachovani originalneho stavu, co vsetko je ine na takych autach, ci je to len vyfukovy system + iny soft samozrejme, alebo aj nieake ine dielce ohladom motora.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 4 neregistrovaní