su to hydrostely a na to ci sa ozvu, alebo neozvu ma vplyv to ci jazdis kratsiu, alebo dlhsiu trasu. je tu toho kvantum popisane aj na nete (su zle mazane za studena).
n52 ma s tymto problem az kym nespravili upravu v n52k a od vtedy by mal byt teoreticky pokoj, ale vyskytuje sa to aj u n52k aj u n53 - ked si das na youtube do vyhladavania napr. "bmw n53 lifter ticking"
- oprava je vymenit vsetky zdvyhatka ventilov co je niekolko 100eciek s robotou (je ich 24) a vysledok moze byt bezo zmeny :)
- pre n52 je nejaka bleeding procedura, ktora by mohla pomoct (ale to bude len docasne) tu ju mas
http://www.quirkyuncle.com/2013/04/12/d ... fter-tick/- niekde som sa docital ze pomahalo aj napr. drzat olej na maxime rysky
- dalej ucinne pomaha nejazdit kratke trasy :) (to je pekne ale nebudes kvoli 5km trase zachadzat niekde 20km)
- dalej mozno pomoze prechod na hustejsi olej/niekedy pomaha aj prechod na iny typ (ale aj napr. ta 5w50ka/10w60 s priestoru tych zdvyhatok vytecie, ked budes dlhsie stat, takze je to take riesenie pffff)
- ak si menil teraz niekedy olej a zmenil si viskozitu aj kvoli tomu sa mohli ozvat