... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ceco232
Príspevky: 408
Registrovaný: 3.7.2007
Auto: BMW G20 M340i
Kraj: Trenčiansky

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Utorok, 19. Decembra 2017, 19:14

To ako je to pri nafte naozaj netuším. Celá téma bola venovaná ako dorobiť tempomat na R6 benzín pred faceliftom.
www.AutoTrip.sk - Strešné nosiče, boxy, nosiče bicyklov a lyží.
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Utorok, 19. Decembra 2017, 20:07

ceco232 napísal:
To ako je to pri nafte naozaj netuším. Celá téma bola venovaná ako dorobiť tempomat na R6 benzín pred faceliftom.
Jasné:) ja píšem moju skúsenosť s tymto človekom:)
 
Užívateľov profilový obrázok
ceco232
Príspevky: 408
Registrovaný: 3.7.2007
Auto: BMW G20 M340i
Kraj: Trenčiansky

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Streda, 20. Decembra 2017, 00:40

Este doplnim, ze presne rovnaky postup ako pri tvojom sme pred rokom skusali s Jarom. Len packy + kodovanie. Ale nepodarilo sa to rozbehat. Takze pri R6 benzin predfacelitom je to proste komplikovanejsie. Kazdopadne mi tempomat chybal a som rad, ze ho mam urobeny presne tak, ako by bol original z vyroby. A budiky su aj o nieco krajsie.

A mozno to aj tak ten tomas tichy myslel, ze ak to chces mat ako original od vyroby, treba menit aj budiky a preto taka suma.
www.AutoTrip.sk - Strešné nosiče, boxy, nosiče bicyklov a lyží.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Streda, 20. Decembra 2017, 11:26

pokial viem, tak matiz neriesi "kodovanie" ako take co sa da, ale ako to povie istaP, teda oficialny tool pre bmw. po domontovani toho LDM sa to rozbehlo?
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ceco232
Príspevky: 408
Registrovaný: 3.7.2007
Auto: BMW G20 M340i
Kraj: Trenčiansky

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Streda, 20. Decembra 2017, 12:00

áno, všetko funguje teraz tak ako má. Aj s tou brzdnou funkciou.
www.AutoTrip.sk - Strešné nosiče, boxy, nosiče bicyklov a lyží.
 
barberarot
Príspevky: 67
Registrovaný: 11.10.2011
Auto: BMW 318d
Kraj: Prešovský

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Streda, 20. Decembra 2017, 12:40

jararak napísal:
pokial viem, tak matiz neriesi "kodovanie" ako take co sa da, ale ako to povie istaP, teda oficialny tool pre bmw. po domontovani toho LDM sa to rozbehlo?
Mne robil dorábku tempomatu pred 5 rokmi naE91 318d tiež /matiz/ som velmi spokojní cena bola priatelna kupil čo som potreboval.A viem že mal aj origo BMW softver alebo ako sa to spravne vola lebo potom som šiel do BMW Poprad ohladom DPF filtra a ten mechanik čumel že mam najnovšie origo BMW soft.
 
Užívateľov profilový obrázok
matiz
Príspevky: 37
Registrovaný: 22.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Streda, 20. Decembra 2017, 22:22

miki012 napísal:
Ja viem ze mas benzín:) ja som ale pisal že mne dával tie isté zumi a mám naftu.takže ma chcel ojebat alebo tomu nerozumie...

Ojebat??? No,to asi tezko. Jakykoliv sestivale e9x pokud ma tempomat tak ma tempomat s brzdnou funkci. Tempomat bez brzdne funkce oficialne mozny neni a nikdy jsem ho nevidel. Takze aby bylo jasno, ja auta nekurvim, budto to udelam tak jak to udelane ma byt, nebo at to zmrzaci nekdo jiny. Takze pokud mas ve svem aute tempomat s brzdnou funkci, ukazatelem nastavene rychlosti se spravnym kombi instrumentem jen kodovanim, tak takove zazraky neumim. To ze takhle zmrzacene auto nepujde updatovat, to je malickost. Nepujde oficialni cestou ani kodovat protoze je v nem neco co tam nepatri. Je mne to uplne jedno, mej si ve sve kraksne co chces. Ale kdyz tomu hovno rozumis, tak nevyskakuj ze te chce nekdo ojebat, protoze srovnavas neco co srovnatelne neni. Moje instalace jsou tak jako by to vyjelo z vyroby, tvoje bohuzel ne.

Tak, to bychom meli. To ze tomu nerozumim je ale naprosty fakt, a nepopiram jej. To ze jsem byl pokud ne prvni tak minimalne jednim z prvnich v CZ a i SK kdo ten tempomat byl schopny do sestivalce dostat je nepodstatne. To ze mam v moji e91 idrive z G-eckove brambory, to taky dokaze kdokoliv na koho si vzpomenes. Je fakt ze ten kdo tomu rozumi by do toho nesel protoze by tusil ze to bude opruz... Takove malickosti jako je treba navraceni identitifikacnich znaku z dvojcatek na puvodni taky dokaze kde kdo, proste uznavam ze o tom vim malo, az uplne nic.

A co se tyce ceny, pana to vyslo okolo tech 700€, bylo potreba poridit budiky, jsou tam z LCI modelu, ridici jednotku, spinaci centrum, kryt spinaciho centra, konektory, piny do konektoru, je potreba nechat do tech darcovskych budiku udelat virgin stav aby s tim slo neco delat, dale je potreba fyzicky vyrobit kabelaz, jsou potreba nejake ty draty, Mne dokonce sedi i barevne kodovani vodicu protoze oprigo baworacka kabelaz, pote je treba pul auta rozebrat, zapojit tu kabelaz, ano hezky pod koberce tak jak to ma byt, pote opetovne slozit a uz jen naprogramovat, nakodovat, sladit... No ale jeste se vratim k tomu ojebat, pocitejte se mnou, od pana jsem vzal celkem 500€ za LCI instrument cluster -200€, virgin mod -150€, nejake rezie s tim spojene -50€, jejda, jsme na -400€, zbyva mne100€ za vyrobu kabelaze, instalaci ridici jednotky, demontaz a montaz hodne veci a zapojeni kabelaze do systemu vozidla, zmena vin v budikach a jednotce tempomatu, naprogramovani, nakodovani. Jako bonus v tech 100€ co mi zustalo je jeste naprava kodovani CCC modulu po oprave nebo po nekom kdo se v nem ''odborne'' rypal a odblokovani videa za jizdy. Je to cele zalezitost na nekolik hodin a z tech cca 100€ co mne zustalo platim jeste elektriku a topeni protoze je uz fakticky zima a zmrzat nebudu.

Ja v tom vidim spis charitu nez ojeb ale kazdy to proste mame nastavene jinak.

Tak zas nekdy priste az mi kamaradi napisou ze je veselo -)
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 09:33

matiz napísal:
Ojebat??? No,to asi tezko. Jakykoliv sestivale e9x pokud ma tempomat tak ma tempomat s brzdnou funkci. Tempomat bez brzdne funkce oficialne mozny neni a nikdy jsem ho nevidel. Takze aby bylo jasno, ja auta nekurvim, budto to udelam tak jak to udelane ma byt, nebo at to zmrzaci nekdo jiny. Takze pokud mas ve svem aute tempomat s brzdnou funkci, ukazatelem nastavene rychlosti se spravnym kombi instrumentem jen kodovanim, tak takove zazraky neumim. To ze takhle zmrzacene auto nepujde updatovat, to je malickost. Nepujde oficialni cestou ani kodovat protoze je v nem neco co tam nepatri. Je mne to uplne jedno, mej si ve sve kraksne co chces. Ale kdyz tomu hovno rozumis, tak nevyskakuj ze te chce nekdo ojebat, protoze srovnavas neco co srovnatelne neni. Moje instalace jsou tak jako by to vyjelo z vyroby, tvoje bohuzel ne.

Tak, to bychom meli. To ze tomu nerozumim je ale naprosty fakt, a nepopiram jej. To ze jsem byl pokud ne prvni tak minimalne jednim z prvnich v CZ a i SK kdo ten tempomat byl schopny do sestivalce dostat je nepodstatne. To ze mam v moji e91 idrive z G-eckove brambory, to taky dokaze kdokoliv na koho si vzpomenes. Je fakt ze ten kdo tomu rozumi by do toho nesel protoze by tusil ze to bude opruz... Takove malickosti jako je treba navraceni identitifikacnich znaku z dvojcatek na puvodni taky dokaze kde kdo, proste uznavam ze o tom vim malo, az uplne nic.

A co se tyce ceny, pana to vyslo okolo tech 700€, bylo potreba poridit budiky, jsou tam z LCI modelu, ridici jednotku, spinaci centrum, kryt spinaciho centra, konektory, piny do konektoru, je potreba nechat do tech darcovskych budiku udelat virgin stav aby s tim slo neco delat, dale je potreba fyzicky vyrobit kabelaz, jsou potreba nejake ty draty, Mne dokonce sedi i barevne kodovani vodicu protoze oprigo baworacka kabelaz, pote je treba pul auta rozebrat, zapojit tu kabelaz, ano hezky pod koberce tak jak to ma byt, pote opetovne slozit a uz jen naprogramovat, nakodovat, sladit... No ale jeste se vratim k tomu ojebat, pocitejte se mnou, od pana jsem vzal celkem 500€ za LCI instrument cluster -200€, virgin mod -150€, nejake rezie s tim spojene -50€, jejda, jsme na -400€, zbyva mne100€ za vyrobu kabelaze, instalaci ridici jednotky, demontaz a montaz hodne veci a zapojeni kabelaze do systemu vozidla, zmena vin v budikach a jednotce tempomatu, naprogramovani, nakodovani. Jako bonus v tech 100€ co mi zustalo je jeste naprava kodovani CCC modulu po oprave nebo po nekom kdo se v nem ''odborne'' rypal a odblokovani videa za jizdy. Je to cele zalezitost na nekolik hodin a z tech cca 100€ co mne zustalo platim jeste elektriku a topeni protoze je uz fakticky zima a zmrzat nebudu.

Ja v tom vidim spis charitu nez ojeb ale kazdy to proste mame nastavene jinak.

Tak zas nekdy priste az mi kamaradi napisou ze je veselo -)

Ako si napísal do starej kraksne asi nebudem pchat 700e za tempomat.Ja som sa ta pital či stačia vymeniť len packy a dokodovat tempomat.odpísal si mi ze treba meniť aj budiky:)
 
Užívateľov profilový obrázok
ceco232
Príspevky: 408
Registrovaný: 3.7.2007
Auto: BMW G20 M340i
Kraj: Trenčiansky

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 10:25

Takže je to nakoniec presne tak ako som si aj myslel a napísal som. Tomáš robí svoju prácu poctivo a tak ako to má byť, ako by to tam bolo od výroby. A presne tak som to aj chcel spraviť.

Páčky pod volant som si už dávnejšie zohnal sám za 90 eur z ČR a LDM modul som si objednával tiež sám cez ebay za 120 eur. A potom som platil tých 500 eur Tomášovi za budíky, výrobu kabeláže, kódovanie a všetko ostatné čo napísal. Strávili sme u neho aj s kamarátom prakticky skoro celú sobotu. Ja som bol s jeho prácou a prístupom maximálne spokojný a odteraz keď budem riešiť v aute akýkoľvek podobný problém, tak to riešim s ním.

A miki012. Pred tým ako ideš spoza klávesnice niekoho súdiť, že ťa chcel niekto ojebať a že sa tomu nerozumie, tak by bolo dobré toho človeka a jeho prácu aj reálne poznať.
Naposledy upravil/-a ceco232 v Štvrtok, 21. Decembra 2017, 10:53, upravené celkom 2 krát.
www.AutoTrip.sk - Strešné nosiče, boxy, nosiče bicyklov a lyží.
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 10:49

Keby odpísal.Nie budiky nemusíš meniť ale budeš mať tempomat bez brzdenia tak nič nepoviem.To ze robí poctivú robotu mu neberiem.Ale mne napísal treba meniť aj budiky ináč tempomat nefunguje.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 10:58

matiz - dovlim si opnovat, nikto s e90 uz nepojde do origo servisu (alebo nie ten, co vyhladava garazmajstrov), istaP je funkcna omalovanka, ale existuju aj ine sposoby ako vies nieco updatovat a povedzme si otvorene, posledny update na tieto zastarale auta vysiel uz veelmi davno (2012, aj to nejake nepodstatne jednotky), v pripade, zeby chces pouzit istuP (ktora uz nieje oficialny tool na update), vyhodis na chvilku tempomat z kodovania, updatnes auto, nakodujes tempomat naspet, tolko bolo.
mas id5 alebo id6? s dotykom? emulator si nahodil od carsystem alebo bimmertechu?
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
matiz
Príspevky: 37
Registrovaný: 22.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 12:09

To nenni ani tak o update ktere uz zajiste nebudou jako o tom ze kdyz nekde daleko od domova treba lehne CAS, FRM nebo jina dulezita jednotka tak v autorizaku bude tak trochu problem, protoze ista se pres to neprehoupne a v tom servisu taky nevi PROC to ty budiky chce za kazdou cenu vymenit. Zkus si v BMW uplatnovat zaruku kdyz to nebylo programovane oficialnim toolem. Ja samozrejme vim jak na to jako spousta dalsich a nemam s tim zavazny problem. A kazdopadne ISTA-P je a bude i nadale oficialni nastroj, pro E generaci zcela jiste, tam se ten programing nepresune.

Pokud vim tak posledni update v E modelech byl pro nedulezitou jednotku CAS. Doufam ze se nemylim.
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 15:19

matiz napísal:
To nenni ani tak o update ktere uz zajiste nebudou jako o tom ze kdyz nekde daleko od domova treba lehne CAS, FRM nebo jina dulezita jednotka tak v autorizaku bude tak trochu problem, protoze ista se pres to neprehoupne a v tom servisu taky nevi PROC to ty budiky chce za kazdou cenu vymenit. Zkus si v BMW uplatnovat zaruku kdyz to nebylo programovane oficialnim toolem. Ja samozrejme vim jak na to jako spousta dalsich a nemam s tim zavazny problem. A kazdopadne ISTA-P je a bude i nadale oficialni nastroj, pro E generaci zcela jiste, tam se ten programing nepresune.

Pokud vim tak posledni update v E modelech byl pro nedulezitou jednotku CAS. Doufam ze se nemylim.
Kto chodí z takimito starými autami do bmw?A záruka na rok 2006:) tak to je bmw ináč kvalitne keď dáva také dlhé záruky:)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Štvrtok, 21. Decembra 2017, 17:58

suhlasim do urcitej miery s tym co hovori matiz. Ja by som tiez chcel mat v aute to, co tam ma byt. Prave kvoli tomu programovaniu. Nie kazdy ma pristup alebo znalost o ludoch ako jararak, ktori vedia trebarz obist niektore veci. Jednoducho raz sa nieco stane a novu jednotku im neprisposobi nikto s istou, pretoze ta sa nepohne dalej kvoli budikom co tam nemaju byt atd....
Velmi vela ludi napr v E90/E87 vymenit radio business za radio professional, len tak bez nakodovania a bez pouzitia spravneho typu. Velmi su prekvapeni hlavne vtedy, ked sa ISTAP nepohne vobec dalej, pretoze v aute nie je povodne radio.... Hoci to co treba robit s tym vobec nesuvusi :) (preto dobra rada znie stare radio si nechat pre takyto pripad, alebo vsetko spravit tak ako sa ma).
Tiez som sa presvedcil teraz na F25, potrebujem updatovat DDE ale nepohnem sa dalej. DOvod je ze v aute som nechal uz davnejsie dorobit CIC a nebolo to asi dotiahnute tak vsetko ako treba... Teda, vsetko funguje ako ma, ale nevymenil sa modul ZGW za vyssiu verziu ktora pri takejto vybave musi byt. Takze som si bol kupit novy ZGW v bmw za tri stovky, aby som sa mohol pohnut dalej :D
Iste, existuje moznost updatovat samostatne len DDE. Minule jedno take auto po update samostatnej DDE jednotky jednoducho prestalo fungovat..... Nikto si nevedel vysvetlit preco. Vsetko zacalo fungovat az ked sa spravil zasa "downgrade".
 
Užívateľov profilový obrázok
matiz
Príspevky: 37
Registrovaný: 22.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E90/325i - Dodatocna montaz tempomatu?

Sobota, 23. Decembra 2017, 09:28

miki012 napísal:
Kto chodí z takimito starými autami do bmw?A záruka na rok 2006:) tak to je bmw ináč kvalitne keď dáva také dlhé záruky:)

Mnozi z nas kdyz se dosere nejaka elektronicka cast tak ji v bmw koupi novou, a na ty samozrejme bmw zaruku dava.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných