... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ss.sigma
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 30.5.2010
Auto: BMW 320d, E90
Kraj: Prešovský

E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 21. Januára 2011, 19:55

Ahoj pretekáry 8) ,

chcem sa s vami poradiť, lebo som toho názoru čím viac hláv, tým viac rozumu.
Na mojej 320d E90 som mal vždy problém s meraním teploty chladiacej kvapaliny motora. Nikde sa nedá zistiť, 5-kove baworáčiky majú aspoň orientačný teplomer na otáčkomery ale E90 nič!
Potom som sa samozrejme dozvedel o tom skrytom menu kde sa to dá zistiť. Tak po dlhodobom skúmaní som prišiel na to ako sa tam dostanem, a rozbehnem všetky zamknuté časti (sú tam inak celkom zaujímave veci a myslím si, že by mohli byť aj v klasickom palubnom počítači...).
Tak nakoniec som to rozbehal a nechal si na displeji dlhšiu dobu aktuálnu teplotu motora (chladiacej kvapaliny). Sledoval som to na trase Jihlava - Praha čo je cca 110km po diaľnici. Priemernú spotrebu som mal 4,7 a priemernú rýchlosť 122 km/h, tak že som išiel v pohode na spotrebu. Teplota motora sa pohybovala tak od 77 do 81°C, podľa toho jak som mal zošliapnutý plyn. Najčastejšie 78°C.
Preto sa chcem opýtať, či niekto vie v akom rozmedzí sa má pohybovať teplota chladiacej kvapaliny, či to nie je málo... alebo je to normálka. Ak s tým máte niekto skúsenosti, tak sem s nimi... ja som tu teplotu nenašiel ani v návode...
Už teraz ďakujem za všetky rady =D>
Naposledy upravil/-a ss.sigma v Sobota, 22. Januára 2011, 21:39, upravené celkom 1 krát.
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: E90 Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 21. Januára 2011, 22:28

BMW ve vozech do 02/2007 teplotu otevření termostatu neudávala, od 03/2007 je u termostatu v http://www.realoem.com/bmw/select.do (zadej svoje VIN) uvedena teplota 88 stupňů Celsia (88CEL). Takže i když nevím rok výroby, teploty Tebou uváděné jsou o 10 stupňů nižší, než je teplota úplného otevření termostatu. Když uvážím, že se jedná o teplotu měřenou za jízdy a čidlo teploty není na termostatu, ty naměřené hodnoty +/- odpovídají technickým podmínkám. Ano, je trošku nižší, ale pokud to topí dobře, neohřívá se dlouho, nedělal bych s tím nic. Ale určitě by to za jízdy nemělo klesnout pod 70 stupňů, ale to se zatím nestalo.

Výrobcem udávaná teplota platí pro úplné otevření, otevírání začíná 5-7 stupňů dříve. Pokud si chceš hrát, vymontuj termostat, dej ho do hrnce s vodou, připrav si teploměr na zavařování a změř si teplotu, při které se začne otevírat a při které je úplně otevřen. Potom se rozhodni, jestli si budeš kupovat nový.
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
ss.sigma
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 30.5.2010
Auto: BMW 320d, E90
Kraj: Prešovský

Re: E90 Teplota chladiacej kvapaliny

Sobota, 22. Januára 2011, 00:00

Dik ta za odpoveď,
ja mám rok výroby 09/05 a máš pravdu že som tam nenašiel tu teplotu na termostate. Ale keby to bolo 88°C a termostat má otvarárať 5-7 °C skôr, tak to je tak 81°C čo je asi o 3°C skôr ako by malo byť na tých novších motoroch. Tak asi počkám do leta, lebo asi na to vplýva aj to, že je vonku pod 0°C. A rozdiel otvárania je iba 3°C (Ak je teplota rovnaká ako pri tých novších motoroch) tak že to nebudem riešiť.
A pravdupovediac sa mi ani nechce ísť do vyberania termostatu, a nie je to len tým že nemám garáž a nemám to kde previesť, ale ani moja technická zručnosť nie je na tak vysokej úrovni aby som sa do niečoho takého púšťal :oops:
Ale ďakujem za radu :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
dilong
Príspevky: 69
Registrovaný: 15.6.2010
Auto: BMW 320d touring
Kraj: Košický

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Nedeľa, 23. Januára 2011, 21:36

Ja som si to dnes tiez meral- z BJ do KE (cca 85km) som mal priemernu teplotu 78°C. Raz sa mi na chvilu dostala na 81.
A tiez neviem ci je to OK alebo mam ten termostat vymenit.
Merat som ti to zacal preto ze mi spotreba z nicoho nic stupla o 1 liter (zaregistroval som to cca pred par dnami) a na ceskom bmwklub niekto pisal, ze chybny termostat moze dvihnut spotrebu o 1 az 2 litre. (neviem co je na tom pravdy)

Podstatne je ze chcem zistit pricinu vyssej spotreby. Nemenil som nic akurat som pred par dnami dolial liter oleja (Mobil 5w-30 formula). Neviem vsak aky tam bol olej predtym, kezdze som ho kupil z belgicka a do vymeny mam este 11tis km.
Nenapada niekoho v com by mohla byt ta zvysena spotreba?

Mam BMW 320d Touring - E91 (r. 2006)
 
Užívateľov profilový obrázok
ss.sigma
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 30.5.2010
Auto: BMW 320d, E90
Kraj: Prešovský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Pondelok, 24. Januára 2011, 21:42

Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.

A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...
 
Papko
Príspevky: 130
Registrovaný: 14.3.2010
Auto: Bmw E90 320déé
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Utorok, 25. Januára 2011, 21:26

ss.sigma napísal:
Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.

A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...


Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem
 
Papko
Príspevky: 130
Registrovaný: 14.3.2010
Auto: Bmw E90 320déé
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Utorok, 25. Januára 2011, 21:26

ss.sigma napísal:
Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.

A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...


Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem
 
Papko
Príspevky: 130
Registrovaný: 14.3.2010
Auto: Bmw E90 320déé
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Utorok, 25. Januára 2011, 21:26

ss.sigma napísal:
Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.

A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...


Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
dilong
Príspevky: 69
Registrovaný: 15.6.2010
Auto: BMW 320d touring
Kraj: Košický

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Streda, 26. Januára 2011, 08:30

Papko napísal:

Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem


Musis stalcit na 10s tlacitko na resetovanie kilometrov (pri vopchatom kluci v zapalovani - a teraz si nepametam, ci nahodou nemusi byt aj nastartovane - vyskusas a u vidis). Az sa ti objavy na displey ine menu. Zobrazi sa ti kod KY12345 (nejake cislo). a nad nim 01.00 (alebo 01.--) To cislo musis zratat 1+2+3+4+5=15. Potom podrzis na 2s opet ten reset a budes az sa ti 01.00 zmeni na01.-- a prepnes sa na cilo 19. Tam opet podrzis reset na 2s a zadas kod (cislo ktore ti vyslo zo suctu KY kodu.) Podrzis 2s a teraz mudes ma odomknute cele menu. das sa na07_00 (potom podrzat 2s) a budes tam mat menu s teplotou chladiacej kvapality.
Menu sa zrusi automaticky ked vytiahnes kluc.

anglicky navod aj s popisom jednotlivych casti menu:
http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus?t=anon
 
Užívateľov profilový obrázok
dilong
Príspevky: 69
Registrovaný: 15.6.2010
Auto: BMW 320d touring
Kraj: Košický

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Streda, 26. Januára 2011, 08:39

ss.sigma napísal:
Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.

A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...


Nooo, jedno viem isto - ten mobil tam uz urcite nedam. Dodatocne som zistil ze nema normu ACEA A3 ktouru pozaduje BMW. Bolo mi povedane ze ma normu ACEA Ckovu aj b-ckovu ktora je novsia, takze to nevadi. Ja som do tych noriem jelen, takze nemam ani potuchy ci ACEA C-ckova a Bckova nahradzuje Ackovu.

Pri vymene urcite pojdem do Castrol BMW
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... e-0w-30-1l
alebo tento http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... t-0w-40-1l
Este tam maju znacku priamo BMW. Tento mi este vrta hlavou
 
Papko
Príspevky: 130
Registrovaný: 14.3.2010
Auto: Bmw E90 320déé
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Štvrtok, 27. Januára 2011, 22:15

Papko napísal:

Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem

Funguje to!!! dakujem.problem bol v mojej anglictine.Odsledujem teplotu a napisem..
 
swalko
Príspevky: 70
Registrovaný: 12.12.2010
Kraj: Žilinský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 28. Januára 2011, 18:00

dilong napísal:

Nooo, jedno viem isto - ten mobil tam uz urcite nedam. Dodatocne som zistil ze nema normu ACEA A3 ktouru pozaduje BMW. Bolo mi povedane ze ma normu ACEA Ckovu aj b-ckovu ktora je novsia, takze to nevadi. Ja som do tych noriem jelen, takze nemam ani potuchy ci ACEA C-ckova a Bckova nahradzuje Ackovu.

Pri vymene urcite pojdem do Castrol BMW
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... e-0w-30-1l
alebo tento http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... t-0w-40-1l
Este tam maju znacku priamo BMW. Tento mi este vrta hlavou


S tym dolievanim oleja sa mi to nezda ako moc dobry napad a urcite to bol zly napad ak si nevedel aky olej tam je. Ze ti palubak ukazuje 11 000 km do servisu znamena len to ze si palubak mysli ze olej tolko este vydzi (rata do intervalu aj ine faktory nie len najazdene km), ale ten olej ma najazdene urcite viacej 8-[ . Servisny interval oleja pri E90 je 29 000km. A to je uz podla mna moc. Su ludia ktory menia olej uz po 10 000km, myslim ze vacsina mechanikov ti odporuci pri type oleja ktory sa leje do E 90, max. 20000 km a ten tvoje auto uz urcite dosiahlo. Moja E90 mala po kupe (tiez dovoz z belgicka, ze by rovnaky prevajuci? :-k ) presne 11 000 do vymeny oleja, spravil som na nej cca 2000km a servisny interval bol stale 11 000. Hned ako to bolo mozne tak som vymenil olej, chladiacu kvapalinu, palivovy filter, olejovy filter, pelovy filter, vzduchovy filter. Toto by mal zrejme vymenit kazdy kto kupi jazdene auto, pretoze nikdy nevieme ako bolo s autom zaobchadzane, hlavne ked reset servisnych intervalov je tak jednoducha zalezitost. Vymena tychto veci nie je velmi nakladna zalezitost a ty budes urcite omnoho spokojnejsie jazdit \:D/ . Od vymeny oleja som najazdil cca dalsich 3000km a na palubaku sa dlho drzal servisny interval vymeny oleja 29000, niekde medzi 2000 a 3000km ked som zacinal pochybovat o tom ci to pocitanie vobec funguje, tak palubak stiahol konecne 1000km dole. Ak takymto stylom palubak rata interval pocas celej doby, tak si viem predstavit kolko bude mat olej realne najazdene a palubak bude hlasit 1000km do vymeny :^o .
ancaaa: ...ty moj boh ruky vam polamať toto lucifer nevidel aj keby to montoval ježiškristus s.r.o ,plyn do m5 montovať o matičko skakava...
 
swalko
Príspevky: 70
Registrovaný: 12.12.2010
Kraj: Žilinský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 28. Januára 2011, 18:21

Ku teplote. Mam E90 320D 2006. Dnes som sledoval teplotu chladiacej kvapaliny a kolisala medzi 69C a 72C , vacsinou mala 70C. Kvapalina sa v tomto pocasi zohriala s pustenym kurenim (ventilator na 50%, klima na 23C) na takuto teplotu rychlo (par minut, cca 7km jazdy z mesta cez dedinu ku hlavnej ceste). Na 72C sa vzdy dostala ked som siel na nizsich otackach (cca 2000 az 2200, mozno aj nieco menej, 6 prevodovy stupen). Jazdim tak aby som mal radost z jazdy, takze vacsinou motor udrziavam niekde medzi 2600 az 3000 otackami (120 az 140km/h, 5 prevodovy stupen) kde sa mi vidi byt spotreba rovnaka ako pri zaradenom 6 prevodovom stupni a rovnakej rychlosti, ale rozdiel v dynamike jazdy a zrychlovani je neporovnatelny.

Edit: pocas merania sa jednalo o jazdu 2x cca 80km po dialnici a 2x cca 20km okresky/obce, kusok mesto.
ancaaa: ...ty moj boh ruky vam polamať toto lucifer nevidel aj keby to montoval ježiškristus s.r.o ,plyn do m5 montovať o matičko skakava...
 
Užívateľov profilový obrázok
dilong
Príspevky: 69
Registrovaný: 15.6.2010
Auto: BMW 320d touring
Kraj: Košický

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 28. Januára 2011, 22:42

swalko napísal:
Ku teplote. Mam E90 320D 2006. Dnes som sledoval teplotu chladiacej kvapaliny a kolisala medzi 69C a 72C , vacsinou mala 70C. Kvapalina sa v tomto pocasi zohriala s pustenym kurenim (ventilator na 50%, klima na 23C) na takuto teplotu rychlo (par minut, cca 7km jazdy z mesta cez dedinu ku hlavnej ceste). Na 72C sa vzdy dostala ked som siel na nizsich otackach (cca 2000 az 2200, mozno aj nieco menej, 6 prevodovy stupen). Jazdim tak aby som mal radost z jazdy, takze vacsinou motor udrziavam niekde medzi 2600 az 3000 otackami (120 az 140km/h, 5 prevodovy stupen) kde sa mi vidi byt spotreba rovnaka ako pri zaradenom 6 prevodovom stupni a rovnakej rychlosti, ale rozdiel v dynamike jazdy a zrychlovani je neporovnatelny.

Edit: pocas merania sa jednalo o jazdu 2x cca 80km po dialnici a 2x cca 20km okresky/obce, kusok mesto.


vizera to tak, ze 70-80 stupnov je pre BMW normalna teplota - iba zeby sme mali vsetci pokazene termostaty :D Asi ta zvysene spotreba bude suvisiet iba so zimou :)

... v aute som vsetky filtre uz menil. Ostal mi akurat olej. Co sa tyka km - v tomto by to malo byt ok. Auto bolo kupene od lizingovky, t.j. tam je servisna knizka presne vedena.
 
Užívateľov profilový obrázok
ss.sigma
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 30.5.2010
Auto: BMW 320d, E90
Kraj: Prešovský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Sobota, 29. Januára 2011, 10:35

Tak asi je tá teplota o ktorej sa tu bavíme správna. Uvidíme ako to bude vyzerať v lete.
Včera som to meral znovu na diaľnici a nameral som to isté okolo 77°C. Akurát som si všimol inú vec... keď mu poriadne začnem nakladať(aj v pomalých rýchlostiach, 2 - 3 prevodový stupeň) a plyn dávam vkuse na podlahu, tak teplota motora ide riadne dole behom chvíľky klesne aj o 4-5°C je to asi tým že turbo vytvára vysoký podtlak v motore a tým musí nasávať viacej chladného vzduchu(-3°C) a ten to chladí. Tak isto som uvažoval o tom, že je tam nejaký inteligentný termostat a motor preventívne schladí, aby sa neprehrieval... ale to asi bude blbosť... viac to vidím na to turbo...
Ta teplota je hotová veda...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných