... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, barabas, alfi666

ss.sigma napísal:Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.
A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...
ss.sigma napísal:Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.
A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...
ss.sigma napísal:Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.
A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...
Papko napísal:
Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem
ss.sigma napísal:Tak neviem teda či ta teplota s tým súvisi, ale neviem či to je zle, keď sme mali obidvaja rovnaký priemer teploty... bolo by dobre, keby to skúsilo viacej ľudí na e90 a zdelili nám svoje skúsenosti.
A k tej spotrebe, podľa mňa rozdiel 1 liter by sa prejavil keby si mal teplotu okolo 65-70°C. Možno to bude súvisieť s tým olejom... keď nevieš aký tam bol tak je to ťažké... nemal si tam náhodou 0W-30??? lebo v návode doporučujú ten...
Papko napísal:
Ak by si bol taky dobry a napisal navod na to menu tak to viem zmerat aj ja..a poznatky sem supnem.Dakujem
dilong napísal:
Nooo, jedno viem isto - ten mobil tam uz urcite nedam. Dodatocne som zistil ze nema normu ACEA A3 ktouru pozaduje BMW. Bolo mi povedane ze ma normu ACEA Ckovu aj b-ckovu ktora je novsia, takze to nevadi. Ja som do tych noriem jelen, takze nemam ani potuchy ci ACEA C-ckova a Bckova nahradzuje Ackovu.
Pri vymene urcite pojdem do Castrol BMW
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... e-0w-30-1l
alebo tento http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... t-0w-40-1l
Este tam maju znacku priamo BMW. Tento mi este vrta hlavou
. Servisny interval oleja pri E90 je 29 000km. A to je uz podla mna moc. Su ludia ktory menia olej uz po 10 000km, myslim ze vacsina mechanikov ti odporuci pri type oleja ktory sa leje do E 90, max. 20000 km a ten tvoje auto uz urcite dosiahlo. Moja E90 mala po kupe (tiez dovoz z belgicka, ze by rovnaky prevajuci?
) presne 11 000 do vymeny oleja, spravil som na nej cca 2000km a servisny interval bol stale 11 000. Hned ako to bolo mozne tak som vymenil olej, chladiacu kvapalinu, palivovy filter, olejovy filter, pelovy filter, vzduchovy filter. Toto by mal zrejme vymenit kazdy kto kupi jazdene auto, pretoze nikdy nevieme ako bolo s autom zaobchadzane, hlavne ked reset servisnych intervalov je tak jednoducha zalezitost. Vymena tychto veci nie je velmi nakladna zalezitost a ty budes urcite omnoho spokojnejsie jazdit
. Od vymeny oleja som najazdil cca dalsich 3000km a na palubaku sa dlho drzal servisny interval vymeny oleja 29000, niekde medzi 2000 a 3000km ked som zacinal pochybovat o tom ci to pocitanie vobec funguje, tak palubak stiahol konecne 1000km dole. Ak takymto stylom palubak rata interval pocas celej doby, tak si viem predstavit kolko bude mat olej realne najazdene a palubak bude hlasit 1000km do vymeny
.swalko napísal:Ku teplote. Mam E90 320D 2006. Dnes som sledoval teplotu chladiacej kvapaliny a kolisala medzi 69C a 72C , vacsinou mala 70C. Kvapalina sa v tomto pocasi zohriala s pustenym kurenim (ventilator na 50%, klima na 23C) na takuto teplotu rychlo (par minut, cca 7km jazdy z mesta cez dedinu ku hlavnej ceste). Na 72C sa vzdy dostala ked som siel na nizsich otackach (cca 2000 az 2200, mozno aj nieco menej, 6 prevodovy stupen). Jazdim tak aby som mal radost z jazdy, takze vacsinou motor udrziavam niekde medzi 2600 az 3000 otackami (120 az 140km/h, 5 prevodovy stupen) kde sa mi vidi byt spotreba rovnaka ako pri zaradenom 6 prevodovom stupni a rovnakej rychlosti, ale rozdiel v dynamike jazdy a zrychlovani je neporovnatelny.
Edit: pocas merania sa jednalo o jazdu 2x cca 80km po dialnici a 2x cca 20km okresky/obce, kusok mesto.