... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, barabas, alfi666
Patopojo napísal:Zdar,Zdar páni, má teda niekto z vás relevantnú odpoveď na dôvod tak "skorého" znefunkčnenia termostatov v motoroch BMW?
To že sa tu budeme naťahovať čo je orig a čo aftermarket je zbytočné, v dnešnom svete "prebaľovania" a vybrusovania výrobných čísel dielov. Nech napíšu napr. dlhodobí prvomajitelia aut ako často menia termostaty? Treba zistiť príčinu problému, poškodenie termostatu môže byť sekundárny problém....
gassgeber napísal:Nijak vybodol som sa na to. A ty si to ako poriešil mám ešte raz vymeniť termostat ?Aenon ako si to poriešil? Oživím tému. Dnes vymenený hlavný ternostat originál BMW a vodná pumpa. Po skúšobnej jazde po diaľnici 140-150 teplota max. 85 stupňov. Skúsil som pridať na 180 km/h teplota 86 stupňov. Pri kľudne jazde drží 82-83... Na voľnobehu klesá pomaly na 77. Predošlý termostat bol ešte pôvodný, ten sa dostal pri svižnej jazde na 89 ale pri kľudnej jazde alebo na voľnobehu teplota motora išla dole kľudne aj na 80 stupňov. To bol dôvod výmeny. Ale tento nový sa nedostane ani na 87 stupňov. Ja tomu nechápem...napriklad pri 80 stupňoch vrchná hadica do chladiča (tá na šoférovej strane) horúca ale tá spodná do chladiča (na spolujazdcovej strane) studená to by potvrdzovalo že termostat je OK a ešte je okruh zatvorený, alebo sa mýlim? Kde sa to potom kurnik ochladzuje? Egr termostat nemá aspoň ho tam vôbec nevidím. Egr je off HW aj SW. Je to motor N47D20A, 320d predfl.
Mám na vás otázky:
1. Je to normálne že nový originálny termostat ktorý je na 88 stupňov nastavený udržuje teplotu motora 82-83.
2. Spustí sa pri takejto teplote regenerácia DPF?
3. Môže to mať na svedomí ten EGR off?
4. Alebo môže byť za všetkým teplomer chladiacej k.o.? Pričom ukazuje postupné stúpanie a ubúdanie teploty, žiadne extra skoky...
Na EGR off mám už nejakých 10 tkm nabehaných, DPF regenerovalo bez problémov zatiaľ na tom pôvodnom termostate, ktorý síce strácal teplotu ale vyšvihol sa aj na 89-92 pri vonkajšej teplote 1 stupeň a svižnej jazde.
Vďaka za odpovede. Bol som šťastný že sa mi to podarilo vymeniť spolu s tou pumpou bez problémov a potom 82-83 stupňov? WTF?