... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Patopojo
Príspevky: 156
Registrovaný: 14.7.2019
Auto: BMW 520d touring F11
Kraj: Nitriansky

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Sobota, 7. Marca 2020, 15:18

Zdar páni, má teda niekto z vás relevantnú odpoveď na dôvod tak "skorého" znefunkčnenia termostatov v motoroch BMW?
To že sa tu budeme naťahovať čo je orig a čo aftermarket je zbytočné, v dnešnom svete "prebaľovania" a vybrusovania výrobných čísel dielov. Nech napíšu napr. dlhodobí prvomajitelia aut ako často menia termostaty? Treba zistiť príčinu problému, poškodenie termostatu môže byť sekundárny problém....
 
ph132008
Príspevky: 13
Registrovaný: 21.2.2016
Kraj: Zahraničie

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Sobota, 7. Marca 2020, 15:43

Na ten termostat působí akorát teplota motoru/chladící kapaliny, tam žádná skrytá příčina toho, proč odcházejí nebude. Jediná příčina je to, že se dneska na kvalitu všeho kašle. Už prostě nekoupíš ten termostat, co byl v tom motoru z výroby. Jediný, co můžeš ovlivnit je to, jestli koupíš BEHR/MAHLE za 800Kč a vyměníš ho zase za rok, za dva, za tři... A nebo koupíš BEHR/MAHLE v BMW za 2000Kč a vyměníš ho zase za rok, za dva, za tři...
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Sobota, 7. Marca 2020, 20:02

Bmv ako mrdkoznacka si nedosliapla na vyrobcu aby to vyrobil v danej kvalite. Mozno je to aj schvalne a vyhovuje im to. Druha sabotaz bolo odobranie budiku teploty, nielen E ale aj F rada, napr. F10. Stalo to milion ludi DPF. Ako to kto vidi je jeho vec, ja sa nemozem ubranit pocitu, ze to je zamer aby zarabali na servise. A vysiel, pretoze to ludi extra neodradilo. Bmv uber alles furt. Kupis si hocaky termostat na okravku a proste ide a nevies o nom. Tu aby si to menil v podstate s olejom kedze 35000km za dva roky uz moc ludi nedava, to ti akurat vyda. :D mrtky. O tom, ze to hovno nevie vysvietit na klastri vadne zhavice ani nehovorim, zvlast ked je to podmienka regeneracie.
 
Užívateľov profilový obrázok
Stanislav
Príspevky: 111
Registrovaný: 3.4.2016
Auto: BMW320d Touring 2006
Kraj: Žilinský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 13. Marca 2020, 12:29

Patopojo napísal:
Zdar páni, má teda niekto z vás relevantnú odpoveď na dôvod tak "skorého" znefunkčnenia termostatov v motoroch BMW?
To že sa tu budeme naťahovať čo je orig a čo aftermarket je zbytočné, v dnešnom svete "prebaľovania" a vybrusovania výrobných čísel dielov. Nech napíšu napr. dlhodobí prvomajitelia aut ako často menia termostaty? Treba zistiť príčinu problému, poškodenie termostatu môže byť sekundárny problém....
Zdar,
Termostaty som menil oba naraz a držia mi cca 3.5 roka, najazdené na nich cca 100tis km.
Diely kúpené v bmw Žilina.
BMW 320D E91 120kw(M47) 2006
 
ElDurri
Príspevky: 6
Registrovaný: 24.2.2020
Auto: BMW 318d E91
Kraj: Banskobystrický

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Pondelok, 16. Marca 2020, 14:49

Ahoj

Ja som teda znova vybral ten moj neštastný Vernet termostat a zistil som, že po cca mesiaci prevádzky sa doslova rozpadol. To znamená, že plastové teleso v ktorom je vložený samotný kovový termostat je vyrobené z nekvalitného materiálu a zlomili sa v ňom západky (ktoré mi teraz plávajú niekde v systéme) a vypadol z neho kovový termostat ktorý si tam len tak voľne hrkal, takže motor sa nehrial ani na 50 stupňov.

Mám vymyslené alternatívne riešenie, ako obísť celkovo bmw termostat, spoľahlivejšou a hlavne výrazne lacnejšou alternatívou cca 5 eur...

Keď to zložím dám Vám info...
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Streda, 18. Marca 2020, 14:44

Si tam nemal bmv termostat ale vernet. Tak neviem co chces obchadzat. Kup si original/behr a nespekuluj s dakymi chujovinami na hadice. Nemam tu vodnu pumpu ale na 99% ten termostat preklapa maly/velky okruh takze fakt nemas co spekulovat.
 
ElDurri
Príspevky: 6
Registrovaný: 24.2.2020
Auto: BMW 318d E91
Kraj: Banskobystrický

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Štvrtok, 19. Marca 2020, 11:55

Starynovy: Pre pokoj v duši skúsim BEHR, Som zvedavý koľko vydrží. Ak to bude rok, následne to vyriešim inak...
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Štvrtok, 19. Marca 2020, 13:42

Ten mi jazdi uz 2 roky takze podla mna bude ok. Odchadzaju hlavne egrkove ale tie nikde nemam takže pokoj. :D
 
Aenon
Príspevky: 15
Registrovaný: 24.8.2017
Auto: E90
Kraj: Prešovský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 2. Októbra 2020, 16:24

gassgeber napísal:
Aenon ako si to poriešil? Oživím tému. Dnes vymenený hlavný ternostat originál BMW a vodná pumpa. Po skúšobnej jazde po diaľnici 140-150 teplota max. 85 stupňov. Skúsil som pridať na 180 km/h teplota 86 stupňov. Pri kľudne jazde drží 82-83... Na voľnobehu klesá pomaly na 77. Predošlý termostat bol ešte pôvodný, ten sa dostal pri svižnej jazde na 89 ale pri kľudnej jazde alebo na voľnobehu teplota motora išla dole kľudne aj na 80 stupňov. To bol dôvod výmeny. Ale tento nový sa nedostane ani na 87 stupňov. Ja tomu nechápem...napriklad pri 80 stupňoch vrchná hadica do chladiča (tá na šoférovej strane) horúca ale tá spodná do chladiča (na spolujazdcovej strane) studená to by potvrdzovalo že termostat je OK a ešte je okruh zatvorený, alebo sa mýlim? Kde sa to potom kurnik ochladzuje? Egr termostat nemá aspoň ho tam vôbec nevidím. Egr je off HW aj SW. Je to motor N47D20A, 320d predfl.
Mám na vás otázky:
1. Je to normálne že nový originálny termostat ktorý je na 88 stupňov nastavený udržuje teplotu motora 82-83.
2. Spustí sa pri takejto teplote regenerácia DPF?
3. Môže to mať na svedomí ten EGR off?
4. Alebo môže byť za všetkým teplomer chladiacej k.o.? Pričom ukazuje postupné stúpanie a ubúdanie teploty, žiadne extra skoky...
Na EGR off mám už nejakých 10 tkm nabehaných, DPF regenerovalo bez problémov zatiaľ na tom pôvodnom termostate, ktorý síce strácal teplotu ale vyšvihol sa aj na 89-92 pri vonkajšej teplote 1 stupeň a svižnej jazde.
Vďaka za odpovede. Bol som šťastný že sa mi to podarilo vymeniť spolu s tou pumpou bez problémov a potom 82-83 stupňov? WTF?
Nijak vybodol som sa na to. A ty si to ako poriešil mám ešte raz vymeniť termostat ?
 
ErikPN
Príspevky: 51
Registrovaný: 12.11.2020
Kraj: Trnavský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Nedeľa, 1. Decembra 2024, 23:26

Čaute. Riešim tu teraz jednu E90 530xd , konkrétne chalanovi pošla rozvodová reťaz tak sa rozhodol dať dám druhý motor ktorý si sám zohnal.
Stav motora viditeľne lepší ako ten pôvodný,tak sa to všetko preskladalo a auto spojazdnilo. A teraz k veci.
Nalial som do toho chladiacu a odvzdušnil rovnako ako všetky iné BMW čo som tu mal. Auto na voľnobeh môže bežať aj celý deň a nič sa nedeje ,za jazdy a PC na ktorom si sledujem teplotu vody sú pri normálnej jazde teploty okolo 89° ale stačí tomu trošku pridať a vie to liezť ku 100° po ubratí plynu to občas má snahu o stupeň dva klesnúť ale na 89 to už neklesne. Keď v danej chvíli pozrem pod kapotu tak voda sa varí okolo nalievacieho viečka sa to odparuje , hadice sú natlakovane a tvrdé , horná do chladiča je vrelá , spodná k termostatu vlažná a chladič studený.
Teplota na voľnobeh ale už lezie pomaly hore , cez 100°
Vypnem motor nechám to tak , systém ostane rovnako natlakovany aj do druhého dňa až kým sa neotvorí viečko, keď je motor vypnutý tak je cítiť rukou ako sa chladič postupne zohreje na teplotu tých hadíc.
Tak som laboroval a skúšal, termostat som varil v hrnci a pekne sa vie otvoriť keď voda vrie. Tak som zobral druhý termostat a vybral ho z obalu a ten namontoval na motor aby bol okruh stále open.
Testovacia jazda neúspešná, vonku je okolo 0° tak to malo stále okolo 50° .ostal som teda stať pred dielňou a motor som držal v otáčkach až kým sa nezohrial na 100° ,situácia sa opakovala, nepomohlo ani spúšťanie sahary, proste je to natlakovane a vrie to.
Mám rovno rátať s prasknutou hlavou alebo je tam ešte niečo čo by to mohlo spôsobovať?
Termostaty obidva sú nové., vodná pumpa tiež.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Pondelok, 2. Decembra 2024, 08:27

Co2 test treba
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
ErikPN
Príspevky: 51
Registrovaný: 12.11.2020
Kraj: Trnavský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Pondelok, 2. Decembra 2024, 10:23

Chystám sa na to za chvíľu
 
ErikPN
Príspevky: 51
Registrovaný: 12.11.2020
Kraj: Trnavský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Piatok, 6. Decembra 2024, 16:59

Test prebehol,.musel som to skúšať viackrát , ale postupne sa tekutina zmenila na zelenú.
Dúfam že je zlé to tesnenie pod hlavou, dnes som zaniesol do Trnavy hlavu z pôvodného motora na repas , potom ich len vymením .
Prílohy
IMG_20241202_183228.jpg
 
ErikPN
Príspevky: 51
Registrovaný: 12.11.2020
Kraj: Trnavský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Štvrtok, 19. Decembra 2024, 09:30

Prebehla rozborka, ten motor už bol robený, hlava brúsená , ventily tiež,tesnenie nové.nikde som nespozoroval žiadne poškodenie. Teraz je otázne či to človek riskne ,dá tam tú druhú hlavu a bude dúfať či nieje zrada niekde inde
 
ErikPN
Príspevky: 51
Registrovaný: 12.11.2020
Kraj: Trnavský

Re: E90 320d Teplota chladiacej kvapaliny

Pondelok, 6. Januára 2025, 19:02

Ďalšie info. Nahodil som druhú zrepasovanú hlavu, vyradil som egr spolu s výmenníkom. Hadice sú po zahriatí síce natlakované ,ale systém ako celok konečne funguje. Za jazdí sa to zohreje na Max 98°C podľa diag ,potom to vždy termostat stiahne na nejakých 85°C . Pri kludnej jazde sa teplota drží okolo 88°C takže spokojnosť. Mám v pláne ešte vymeniť viečko na expanzke , pretože systém ostane natlakovany aj keď motor úplne vychladne .

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných