Ja som cerstvo po vymene noveho DPF. Po prvom nastartovani bol dif. tlak 0 (slovom nula). Tak aj treba hladiet na hodnoty na volnobeh u stareho filtra. Aj ked mas povolene hodnoty napr. do 60mbar, tak vsetko nad 15mbar na volnobeh zavana skorym problemom. Prave som si tym celym presiel - auto 175t km, coraz castejsie regeneracie, cistenie ultrazvukom v chemii - bohuzial toto mu ale VOBEC nepomohlo, skor naopak, nakonci auto regenerovalo kazdych 35km, asi ho zalepilo uplne. Chemiu nemozem vobec na cistenie doporucit. Bohuzial som na to prisiel az dodatocne. Ostatne metody skryvaju zas ine rizika - mozne mechanicke a tepelne poskodenie. Na novsich autach najdolezitejsia cast DPF (vstupne kanaliky) je skryta za katom, takze prd uvidis.
Dalsi poznatok - aj ked sa ti podari ako-tak vycistit filter, samotny kat ma uz za sebou tiez tu istu porciu km a jeho efektivita je tiez na konci zivotnosti - a este sa aj okupal v tej chemii lebo je tam spolu s DPF. Kazde cistenie moze byt len ciastocny uspech.
Novy kat v novom filtri zvysuje teplotu pred DPF o niekolko desiatok stupnov viac (oproti staremu unavenemu) a to je rovnako dolezite pre spravnu funkciu a zaroven ovela uspesnejsiu pasivnu regeneraciu castic pocas jazdy (bez aktivnej regen. a s tym spojenych negativnych ucinkov) nez len priechodne kanaliky filtra.
Kto chce vediet viac, dost dobre clanky na pochopenie funkcie a priznakov zavad:
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1334http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1568Bohuzial DPF je spotrebak. Sakra drahy spotrebak.