... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
PetoK
Príspevky: 9690
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Central BMW e91

Nedeľa, 13. Novembra 2016, 11:36

Komu niet rady tomu niet pomoci...
 
Užívateľov profilový obrázok
ppmajko
Príspevky: 906
Registrovaný: 8.5.2011
Auto: BMW G11 730Dx
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Central BMW e91

Nedeľa, 13. Novembra 2016, 11:43

kable premerat, pri otvotenom aj zavretom veku,,,,ked nebude chyba tam tak na 90% diversity modul.....je to dost casta zavada u e91 a e61
BMW G11 730Dx, e60 LCI 530d, e90 318d LCI
ROZPREDAM BMW F10,F11,F15,F06,F25,F26,F01,F07,G11,G30, G31,,,info=sprava
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12245
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Central BMW e91

Nedeľa, 13. Novembra 2016, 13:17

Kalibracii klucov si skusal ak teda vsetko ide??
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
ferro.k
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 9.11.2016
Auto: Bmw 3
Kraj: Košický

Re: Central BMW e91

Pondelok, 14. Novembra 2016, 15:24

ppmajko,ak by som potreboval ten deversity modul,za kolko by si ho bol ochotny posunut?
 
cuir
Príspevky: 139
Registrovaný: 9.10.2016
Auto: E91 320D
Kraj: Bratislavský

Re: Central BMW e91

Streda, 16. Novembra 2016, 22:37

ferro.k napísal:
Kable som uz 2x skontroloval,poistky som 2x skontroloval.Skusal som odpojit aj baterku a opat nic.Central na aute ide ale s oboma klucami sa neda zamykat a odomykat auto.Taktiez pri odomknutom aute nejde otvorit sklo na kufri.

jestli ti nejde otevrit ani sklo na kufru tak tam mas zlamane kable aji v druhe pruchodce. Pruchodka neni potreba rozrezavat..daji se tam vtahnout nove draty.
Na jeden z dratu, ktery jeste neni preruseny privaz nove draty, tak aby uzel mel pozvolny nabeh (cili to k sobe nejak primotej a olep to izolepou).
Na zacatku tech gumovejch pruchodek je tesnici hmota ,ale je ji tam malo, takze neni problem ji provalit. Spoje dratu udelej mimo ohybove misto. Je to pomerne drbacka , ale da se to.
Nema cenu vymenit jen poskozene draty a ty co jsou dle mereni jeste v poradku tam nechat. Rovnou udelej vsechny.
Aspon vsechny v tech pruchodkach do kterych polezes. Ja menil zatim jen tech par vodicu pro central,ktere jsou v prave pruchodce... Ale ikdyz jsem mel prerusene jen 3 vodice tak jsem je stejne vymenil vsechny abych uz do te prave pruchodky nemusel hrabat. Az se podelaji svetla,sterac, nebo zadni okno tak to budu resit dal,ale vim, ze v te jedne pruchodce mam komplet nove draty.
Jo a nepajej to trafopajkou :)
 
Užívateľov profilový obrázok
unknown
Príspevky: 84
Registrovaný: 12.5.2011
Auto: BMW e91 320d
Kraj: Trnavský

Re: Central BMW e91

Nedeľa, 13. Decembra 2020, 00:55

caute ... mam podobny problem s centralom resp s DO na e91... ale u mna je take divne spravanie takze neviem naco sa zamerat ... povedzme, ze par dni odomknem/zamknem s DO bez problemov ale potom zrazu z nicoho nic uz neodomknem, zvlastne je ze ked stlacim odomknutie na DO tak sa mi rozsvieti startovacie tlacitko v aute takze z toho usudzujem ze signal z DO muselo auto prijat ale auto sa neodomkne ... sem tam sa neda ani zamknut ale to len ojedinele ... cca o pol hodinu zase ide
odomknut ... robi to s oboma DO...s klucom ide otvorit aj zamknut vsetky dvere aj kufor takze central mi funguje...

nestretol sa niekto s takymto spravanim?

ak by bol problem s diversity modulom nebol by problem aj so signalom radia? v ktorej prechodke idu kable k centralu ja mam na lavej strane jednu prechodku a na pravej strane 2 prechodky ... dakujem
 
Blizzard27
Príspevky: 6
Registrovaný: 4.2.2019
Auto: Bmw 318i e91
Kraj: Žilinský

Re: Central BMW e91

Utorok, 15. Decembra 2020, 07:49

ja som mal tiez tento problem po otvoreni zatvoreni kufra.. az na treti krat po kontrole kablov v pravej prechodke som nasiel ten jeden zlomeny.. prisiel mi strasne natiahnuty a uplne bola jedna strana skryta v kufrovych dverach a druha v streche. Ale moze byt aj diversity modul uz som ho mal aj ja sa v kosiku ale dal som kontrole este jednu sancu a som rad
 
Užívateľov profilový obrázok
unknown
Príspevky: 84
Registrovaný: 12.5.2011
Auto: BMW e91 320d
Kraj: Trnavský

Re: Central BMW e91

Pondelok, 18. Januára 2021, 21:15

ahoj, na pravej strane pri pante su dve prechodky ... vedel by si mi poradit na ktoru sa zamerat? daju sa tie kable nejak inteligentne skontrolovat bez rozrezania prechodky? :) dik
 
holu6ix
Príspevky: 17
Registrovaný: 6.9.2019
Auto: BMW E91 320d M47
Kraj: Košický

Re: Central BMW e91

Utorok, 19. Januára 2021, 07:40

Ako radil airbone v inej téme tak premerať konektor diversity modulu
"Namerat staci nasledovne:
pin1 - +12V pri zapnutom radiu - napajanie antenneho zosilnovaca
pin3 - cca 4,7V - tento vedie k CAS pin33 - premerat ci je vedenie v poriadku
pin6 - 12V (napajanie modulu)
pin5 je zapojeny len pri komfortnom vstupe a vedie k jednotke komfortneho vstupu
kostra v stekri nie je, takze sa meria napr na skrutke ktorou je upevneny diersity modul"

https://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92-e93/elektricka-schema-e91-t120565-15.html?sid=9dbe57f1111630b4c4ad8f28c6ea5d52&sid=9dbe57f1111630b4c4ad8f28c6ea5d52

Mám podobný problém a tiež sa na to chystám keď sa oteplí, myslím že som niekde čítal že káble sú v prechodke viac vpravo
 
Užívateľov profilový obrázok
unknown
Príspevky: 84
Registrovaný: 12.5.2011
Auto: BMW e91 320d
Kraj: Trnavský

Re: Central BMW e91

Piatok, 29. Januára 2021, 23:24

tak pred tyzdnom ked som ootvoril/zatvoril kufor to uz prestalo ist uplne...dnes som pozrel napatia

pin1 - red/black - 12v pri zapnutom radiu
pin 3- red/blue - 4,6v
pin 5- blue/yelow - 0,3v
pin 6 - green/red -12v

na jednom anglickom fore som cital ze pin 3 a pin 5 by mali byt ku keyFob co by vysvetlovalo preco mi nejde DO

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1731961

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/2005-e91-next-to-no-radio-reception-diagnosis-help-please.352153/
 
Užívateľov profilový obrázok
unknown
Príspevky: 84
Registrovaný: 12.5.2011
Auto: BMW e91 320d
Kraj: Trnavský

Re: Central BMW e91

Sobota, 6. Februára 2021, 19:46

zacinam byt strateny :)

dnes som pozrel prechodku v akom stave su kable a ani jeden nebol uplne roztrhnuty ... na 2 bola len izolacia prasknuta ... jeden bol ok ... zlto-modry bol natrhnuty ale nie roztrhnuty cize napatie cez neho muselo ist ... napatie cez zlto-modry ide smerom z diversity modulu preto som ma 0v pri merani na pine na koncovke ...

radio signal mam ok ...

ak by bola odidena diversity antena nemalo by ist DO central aspon zblizka ???

dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12245
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Central BMW e91

Sobota, 6. Februára 2021, 20:46

Nepojde....musis tam mat napetia ako sa pise vyssie,obcas zatecu...teraz som jeden opravoval....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
unknown
Príspevky: 84
Registrovaný: 12.5.2011
Auto: BMW e91 320d
Kraj: Trnavský

Re: Central BMW e91

Sobota, 6. Februára 2021, 21:39

napatie mam na vsetkych ale stale nejde DO ... pri mojom prvom merani som sa trosku osalil kedze som zlto/modry meral na odpojenom konektore a napatie vychadza z diversity nie do...

jeden zlto modry kablik v prechodke bol dost nacaty ...

pin1 - red/black - 12v do diversity pri zapnutom radiu
pin 3- red/blue - 4,6v do diversity
pin 5- blue/yellow - 4.6v z diversity
pin 6 - green/red -12v do diversity
Prílohy
kabel.jpg
conector.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6547
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Central BMW e91

Pondelok, 8. Februára 2021, 02:10

unknown napísal:
napatie mam na vsetkych ale stale nejde DO ... pri mojom prvom merani som sa trosku osalil kedze som zlto/modry meral na odpojenom konektore a napatie vychadza z diversity nie do...

jeden zlto modry kablik v prechodke bol dost nacaty ...

pin1 - red/black - 12v do diversity pri zapnutom radiu
pin 3- red/blue - 4,6v do diversity
pin 5- blue/yellow - 4.6v z diversity
pin 6 - green/red -12v do diversity
Vysvetloval som to uz v inej teme, kde som daval aj tie piny a jednotlive napatia, a zrejme to niektori pojali inac ako to je, takze este raz a zrozumitelne:
To ze mas napatie na tych pinoch znamena, ze mas kabelaz zrejme v poriadku. Ak by tam neboli tie napatia, mas v problem niekde v kablovacke. Cize este raz, ak ich tam mas, a DO nefunguje, mas v prdeli diversity modul. NIc viac, nic menej, a nic viac s tym nevyriesis.... Ved tieto napatia tam namerias ked je diversity modul odpojeny. Okrem PIN5, ale o to sa nemusis starat - to je vystup z diversity pre jednotku komfortneho pristupu, cize ak mas comfort access. Vozidla bez neho ho nemaju tusim ani pripojeny. Je absolutne jedno ci mas CA alebo nemas. Proste ak je diversity v prdeli, nebude fungovat ani central na DO, ani CA. Ak je diversity ok, budu fungovat oba.

Tu by mali laici skoncit citanie mojho prispevku a kupit si novy modul. Pre tych elektronicky zdatnejsich sa podelim s dalsimi informaciami ktore som vyskumal...,kedze som sa tymto modulom z vlastnej zaujimavosti zaoberal asi dva tyzdne, traviac niekolko noci s osicloskopom, jeho funkcu som rozpitval do detailov.

Modul sa spravne vola Diversity/FBD. Takze zdruzuje v sebe v podstate dva nezavisle systemy/obvody:

1. Diversity antenna amplifier. Su do neho zapojene 3xFM a 1xAM antena. Je to zlozitejsi obvod, pretoze jednak riesi porovnavanie kvality signalov z jednotlivych anten, ich prepinanie, neustale vyhladavanie stanic a napokon aj zosilnovanie signalu pre lepsi prijem. Takze ak ma niekto velmi biedny prijem radia, ci uz kvalitu, alebo maly pocet naladitelnych stanic, chyba je v module DIVERISTY/FBD. Alebo je este sanca, ze diversity nema napajaci signal od radia, to je prave pin1 a 12V - napatie tam je len pri zapnutom radiu. Ak sa radio vypne, napatie zmizne, lebo antenny zosilnovac nie je napajany, kedze je radio off. Ak tam nie je 12v ani pri zapnutom radiu, tak je v riti kablik v prechodke najpravdepodobnejsie. Ten kablik vedie rovno z radia. Funkcia antenneho zosilnovaca nema ziadnu suvislost s bodom 2.

2. FBD (Funkbedienung - dialkove ovladanie). Je to samostany obvod na prijem signalu z DO. Absolutne primitivny a jednoduchy, porovnatelny s prijimacmi DO pre otvaranie brany alebo garaze. Len tam ma vsadenu este jednu "habaduru" naviac (vid dalej).... Je tam pasmovy filter, int. obvod prijimaca s FSK modulaciou (frekvencna modulacia) a okolo toho nejake zakladna elektronika. Ten obvod spracuje prijaty signal, a posle ho do procesora ako digitalnu nesifrovanu informaciu. Ten procesor NEC je prave ta habadura.... Procesor porovna signal s datami ulozenymi v CAS a samozrejme sa jedna o kryptovany digitalny signal. To je prave to vedenie medzi CAS a modulom - pin3. Napatie 4.7V ktore tam je, nie je jednosmerne napatie, ale nosny signal urciteho priebehu, no samozrejme obycajny multimeter so svojou zotrvacnostou ho ukaze ako jednosmerne napatie. Pod osciloskopom vsak vyzera inac.... S multimetrom sa da len odmeriat tych 4.7V, co znamena, ze vedenie medzi diversity/fbd modulom a CAS pin33 je v poriadku a nie je prerusene. Ked sa stlaci tlacidlo na DO, po tomto vedeni sa na ten nosny signal namoduluje dalsi digitalny signal (teda jednotky a nuly aby tomu rozumel aj laik), ktory vysle do CAS prave ten procesor NEC. Ak je procesor vadny, alebo je vadny nejaky iny komponent v jeho zapojeni, nosny signal tam pritomny je (co sa odmeria ako 4.7V), avsak to este neznamena ze je cez ten pin vyslany signal o zamknuti/odomknuti od procesora k jednotke CAS. Teda napatie 4.7V znamena len to, ze "drat" medzi diversity/fbd a CAS je v poriadku, avsak nie to ze funguje.... Uplne jednoduche, nie? Rieka z ukrajiny na slovensko tecie stale, ale kontraband s cigaretami z po nej neplava, lebo ho tam nikto nehodil....Proste ten clovek, co tam tie kontrabandy hadzal, zomrel, ale rieka tece a tece....

A teraz ten hlavny problem, kvoli comu je problem opravovat tieto v podstate primitivne moduly - procesor NEC. Jednoducho odide. Co cert nechcel, nie je to volne predajna suciastka, lebo je vyrobeny custom pre BMW. Je postaveny na zaklade procesora NEC uPD789860, avsak ma ine oznacenie a nie je mozne ho nijako replikovat, nakolko ma maskovanu ROM pamat, kde ma napevno nahrane custom data pre bmw..... Nieco sa da zohnat z dalekeho vychodu, aj ked velmi tazko, ovsem, predajcovia chcu odber minimalne 20ks a cena za jeden 65USD (cize netto 1300usd + dph + clo + doprava), takze v konecnom dosledku je cena tejto suciastky okolo 85eur... Preto vykupujem za 30eur vsetky nefunkcne, vodou vyplavene a vodou znicene diversity moduly z tychto modelov, nakolko pri vytopenom s poskodenou doskou ktora je neopravitelna, je stale sanca, ze procesor moze byt v poriadku. Asi 50/50. No a ak je v poriadku, mozem ho pouzit v inom module, kde zomrel..... ak nie, mozem ho hodit do kosa a povedat si ze som vyhodil 30eur len tak. Takze ako ste to niekto menil, kludne mi mozte ponuknut ten vas za 30eur...
 
Užívateľov profilový obrázok
unknown
Príspevky: 84
Registrovaný: 12.5.2011
Auto: BMW e91 320d
Kraj: Trnavský

Re: Central BMW e91

Utorok, 9. Februára 2021, 19:23

dakujem velmi pekne za obsiahlu odpoved ... v tomto pripade sa asi vymene modulu nevyhnem ... nema nahodou niekto na predaj FUNKCNY diversity modul za rozumnu cenu (e91 rv 2007)? nerad by som kupoval z nejakej buracky, ktora stoji niekde uz pol roka a neni iste ci je ten modul tam funkcny.

pre e91 65206934846 (stare cislo) | 65209193841 (nove cislo)

neviem ci je to pravda ale cital som, ze by mal byt kompatibilny modul aj z e70 na e91 ...

pre x5 e70 65209134281 (stare cilo) | 65209193847 (nove cislo)

dakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných