... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 21. Augusta 2023, 17:58

Zdravím klubáci potreboval by som poradiť. Bmw e91 325d 145kw 6st manual. Rok 2007. Auto mi počas jazdy stratilo ťah a motor sa vypol. Žiadna kontrolka nezasvietila, otvoril som kapotu a nevidím žiadne poškodenie - nič netečie ani voda ani olej ani palivo, remene sú na mieste. Pozrel som pod auto a všetko ok. Počas jazdy som mal zapnutú teplotu vody cez budíky stabilných 91 stupňov. Natankovaná plná nádrž slovnaft - urobil som 100 km. Po vizuálnej kontrole som skúsil naštartovať a auto ako by sa nič nestalo. Urobil som asi 8 km a znovu to zdochlo. Bol som 30 m od parkoviska opäť vizual kontrola , všetko vyzerá byť ok naštartoval som a došiel som na parkovisko kde som auto odstavil. Auto má na budíkoch 420t km, 15 tis dozadu menené rozvody, kladky + remene okrem hlavnej remenice, separátor oleja, žhaviče + kábel do rj. Olej menený 6 tis km aj s filtrami. Dpf vykuchané odkódované, egr off mechanicky + odkódované, vírivé klapky to nemalo. Zašiel som na tom domov - na tempomate paradoxne auto nevypadlo

Pripojil som to na Delphi a na Inpu, fotky nižšie : jedna z chýb je predhrev nafty ten tam svieti dlhšie.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Je to chybný vstrek ? ak áno vieme určiť ktorý ?

Takto vyzerali hodnoty pri výmene rozvodov v Októbri 2022

Obrázok


a takto včera keď som kukal hodnoty :
Obrázok

Video keď naštartujem a prvý krát pridám, potom už dym nejde :

https://youtube.com/shorts/XC_yrj7zClM?feature=share

Vstreky som ešte nikdy nevyberal a videá keď kukám tak bez dákeho špeci nástroja to nejde .... môžem s tým zájsť do servisu ? aby som neprepálil piest alebo niečo nepoškodil.
Keď už vymeniť tak asi všetky že ? Ak áno tak odkiaľ ? resp kam ich poslať na repas - niečo overené čo urobia dobrú robotu aby som mal pokoj. Bývam v okolí BA .

Nerád by som menil 6 vstrekov za 1000+ € ak to nie je potrebné.

Poprosím o radu / postrehy na čo sa sústrediť a ako by ste pokračovali.

Ďakujem za rady a tipy.

Koniec hlásenia :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Utorok, 22. Augusta 2023, 06:12

ono sa to niekedy fakt tazko urcuje, ktory to je, takze obcas sa nevyhnes metode pokus-omyl, no kazdopadne zrejme ti bude treba iba jeden...ak treba vieme poriesit, aj odtiahnut
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Piatok, 25. Augusta 2023, 20:01

Ahojte mám menší update.

Zhodil som dole kryt motora aby som sa pozrel do oblasti vstrekov a ku saniu a našiel som že káblik ktorý vedie do snímača tlaku čo je na tlakovom zásobníku tak je takto prasknutý a od pohľadu vyzeralo že je tam jemná korózia

Obrázok

tak som ho odblankoval, previazal aj kúskom nového mäkkého kábla a zacínoval + zaizoloval ( foto ešte pred izoláciou )

Obrázok

Premazal som chyby a skúsil preštartovať , zo začiatku ešte trošku dymilo za studena, nie po naštartovaní len keď som pridal najprv dalo taký sivý dym a potom trošku čiernota. Keď som kukol live data a skúšal popridávať tak vstreky 1 až 5 myslím ( laicky ) reagovali dobre išli korekcie aj do - hodnôt okrem vstreku 6. ten sa stiahol najmenej na +0,7 a potom opäť narovnal nad +1%. -> môže to značiť že vstrek pomaličky ide papa a bude to 6 tka ?

Po vymazaní chýb preštartovaní tak na pól minúty a pár krát pridaní keď som opäť kukol diagnostiku tak tam svietila iba chyba 4B0B. - ten snímač.

Potreboval som prebehnúť do BA tak som sa rozhodol ho otestovať trošku pod záťažou tak som urobil cca 50 KM z toho asi 35 dialnica a 15 km okresky / mesto.
Auto zatiaľ ani raz nezdochlo za jazdy a počas pridania na dialnici alebo podobne som nevidel čierny dym za mnou. Ešte som ho nepichol na diag lebo NB kde ju mám je momentálne vybitý, zajtra ráno to kuknem.

Otázka : myslíte že prerušenie signálu na tom kábliku do snímača mohlo vypnúť motor za jazdy ? Pretože ešte som zabudol doplniť tým že som urobil ten prvý výlet cca 200+ km keď mi to auto zdochlo niekoľko krát tak spotrebu som mal okolo 6 litrov na palubáku ( vyresetované lebo som odpájal predtým baterku keď som rozoberal stropnicu ) a na mierke nádrži na budíkoch som nespálil ani jednu štvrtinu nádrže takže myslím že to sedí ( na nádrž urobím cca 900-950 km ). Teraz keď som letoval ten spoj tak opäť bola odpojená batéria a spotreba bola na palubáku na tých 50 km asi 6,5 litra podľa palubáku.
Myslíte že keby bol vadný vstrek ktorý vypína motor žeby sa to neprejavilo na vyššej spotrebe ?
 
evka320
Príspevky: 43
Registrovaný: 22.9.2015
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 16. Septembra 2023, 05:48

Ak ti bude bežať motor na voľnobežné otáčky a odpojis konektor so senzora tlaku tak ti motor zdochne, to je viac ako pravdepodobné..
Tým pádom keď bola kabeláž narušená predrata mohol chytať falošný spoj a skapalo..
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 16. Septembra 2023, 13:28

Ahoj ďakujem za odpoveď, prinášam menší update, problém stále nevyriešený.

Po oprave kabeláže bolo všetko asi týždeň v poriadku, urobil som zaň dokopy cca 500 KM bez problému aj keď chyba 4B0B vorvoederdrucksensor - signal tam stále bola. Po tomto dobrom týždni som šiel večer po diaľnici na tempomate domov a auto opäť zdochlo za jazdy. opäť vizuálna kontrola všetko ok, naštartoval som a naskočilo na "brnk" , tak som zašiel domov že to pichnem na diagnostiku - opäť chyby hore + chyba o vstrekoch ( tá vyskočí vždy keď to zdochne za jazdy). Na druhý deň ráno som auto naštartoval že skúsim malú testovaciu jazdu , vyšiel som z brány a na volnobehu zdochlo. Vtedy som už motor nedokázal udržať " pri živote" aby som ani zacúval naspäť tak som auto zatlačil do dvora. Opäť rovnaké chyby. Tak som sa snažil pátrať po internete o tej chybe no skoro nič na ňu neexistuje. Taktiež ani na ten snímač. Keďťe z prekladu sa jedná o snímač paliva na rampe tak som objednal druhý, síce použitý ale funkčný za 50€ ( nový BMW stojí 450€ ) aby som zistil či závada zmizne. Snímač som vymenil, chyby vymazal popritom aj vyčistilsanie od karbónu a vymenil tesnenia, auto naštartoval a urobil som skúšobných 20 km - auto má dobrý chod aj ťah , za jazdy nezdochlo. Pichol som to na diag no chyba 4B0B stále svieti ( po výmene, naštartovaní a pridaní na voľnobehu na dvore nesvietila, preto skúšobná jazda ). Chybu som vymazal no tu je to pre mňa zvláštne. Ak je motor vypnutý a chybu vymažem ihneď naskočí v pamäti závad. Ak však auto naštartujem a vymažem tak chyba sa neobjaví v pamäti závad. Dnes som išiel do obchodu, urobil som asi 13 km a auto zase za jazdy zdochlo. Chcel som naštartovať no nechytilo. vybral som klúč znova štartol a chytilo na brnk. Zašiel som domov bez problémov. Pichol som to na diag a opäť chyby 4B0B a teraz keďže to zdochlo tak info k vstrekom rada 2 (4,5,6).

Na rampe je ešte regulačný ventil paliva ( vzadu pri kabíne resp pod čelným sklom ) Ten som zatiaľ nemenil pretože z prekladov je to " Druckregelventil " a ten predný ktorý som vymenil je " Drucksensor "

Poprosím stretli ste sa niekto s týmto ? je tu možnosť zohnať druhý origo použitý druckventil ( cca ďalších 50 € alebo origo bmw za 250€ ) , myslíte že to môže vyriešiť problém ? ak nie tak čo iné ? naozaj vstrek že by toto robil ? ale ak áno tak by mal zasvietiť ktorý nie ? a ak áno tak by asi nemal svietiť chyba 4B0B toho snímača. Môže sa teoreticky do toho vedenia dostať vzduch ? napríklad že by sa tam dostal vzduch ten spôsobí že signál tlaku to vyhodnotí ako problém a vypne radšej motor ? a keď znovu štartujem tak ho vytlačí von a auto chytí ? keď som menil snímač tak som tiež musel niekoľko krát naprázdno vrčať kým sa zvduch vytlačil aby chytilo.

Posledná vec čo som si všimol oproti obrázkom vyššie je nasledovná :

pod 1. Umwelsatz je zložka Raildruck Ist a rôzne čísla Barov. 346 a 928. Teraz keď som vymenil snímač a vyhodí mi chybu tak je tam pri oboch 0 barov a dole v " poznámkach " je napísané Kurzschluss nach Masse - čo znamená skrat k zemi. Môže byť teoreticky ten druhý snímač vadný a preto stále chyba a blbé hodnoty ? záhada však že auto funguje

Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 16. Septembra 2023, 14:29

ale tusim Ta tusim bavi bezhlavo menit diely a trapit sa a skusat naslepo :)
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 16. Septembra 2023, 19:06

Vieš čo práve si myslím že sa snažím vyhnúť tomu bezhlavému meneniu dielov a skúšania naslepo :) Je to skôr pochopiť problému, vyriešiť ho a niečo sa aj naučiť. Keby som bezhlavo menil tak už je pól auta vymenená a pravdepodobne aj problém odstránený ... a možno že vôbec. Zo všetkého čo bolo napísané vyššie mi vyšiel ako možný problém snímač tlaku na rampe, keďže to píše diagnostika a je to jeden zo symptómov prečo ti môže vypnúť auto za jazdy / na parkovisku. Keď nepomohla oprava kábla ( aj keď vyzerala že pomohla ) tak som zvolil metódu zohnať iný originálny no používaný snímač ( poučenie z minulosti že náhrada snímačov na BMW nie je cesta ) pretože to nie je plná cena za nový ( aj keď by autu neuškodil ) a môžem dostať rôzne výsledky. Buď sa závada odstráni a viem že je to snímač ktorý aj keď časom zlyhá, kúpim origo nový a bude po probléme . Druhý výsledok je že sa závada neodstráni , to znamená že pôvodný snímač by mal byť v poriadku a treba hľadať chybu inde. Tretí môže byť že sa pridruží nový symptóm alebo iná chybová hláška ktorá ma posunie vpred. Bohužiaľ svet už nie je taký ako pred 10-15 rokmi kedy sa ludia venovali autám / počítačom/ inej technike a tieto fóra boli plné tém a ľudí ktorý radi prispievali a pomáhali druhým názormi alebo skúsenosťami. Všetci tí čo to robili už vyrástli, majú rodiny a nemajú čas alebo ochotu sa týmto zapodievať. No a dnešná mládež, nechcem znieť ako 30+ ročný "dedo" ale tí fakt vo väčšine prípadoch nevedia absolútne nič a nemajú ani ochotu hľadať riešenie problémov. Riešenie je zaniesť to do servisu kde väčšina ( nenarážam na teba PeqpeK ) servisákov nemajú takisto šajnu čo vlastne robia a sú to tkz meniči dielov alebo rovno povedia že treba kúpiť nové alebo že opraviť sa to nedá. Bol som sám svedkom XY prípadov na rôzne zariadenia ( od áut, počítačov, mobilov, televízorov, práčiek .... ) kde servisák povedal že oprava sa už neoplatí alebo že sa to opraviť nedá a nakoniec to bola banalita ktorú som ja vyriešil. Takže ak máš nápad čo by mohol byť problém a aj ho nejakým argumentom podložiť tak som samé ucho :) Ja budem ďalej prispievať do tohto vlákna svojimi postrehmi či sa niečo zmenilo, či som urobil niečo nové alebo či som problém vyriešil aby to možno niekomu v budúcnosti pomohlo
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 16. Septembra 2023, 19:20

Ďalší update. Na základe pozorovania error codu z Inpy a porovnaniu predošlej fotky a aktuálnej som sa rozhodol zapojiť starý ( môj ) snímač či sa niečo zmení. Čuduj sa svetu, nič sa nezmenilo takisto píše Kurzschluss nach Masse aj na "novom" aj na starom snímači. Čítal som niektoré nemecké fóra a na jednom sa vyjadrili že pokiaľ sa auto nehýbe tak tlak na rampe " raildruck" by mal byť 0 bar takže to môže vysvetlovať tú nulu čo som tam potom našiel a stalo sa mi to aj po výmene za origo snímač, svietila tam 0 keď vyskočila chyba lebo auto bolo vypnuté. Keďže sa jedná možno o skrat tak som opäť skúsil opraviť kábel že som ho odhalil na zdravú meď , spojil a poriadne zaizoloval bužírkou ešte páskou - bez zmeny. Čo pozorujem je, že chyba Vorfoederdrucksensor vyskočí iba keď je auto vypnuté. Mal som ho naštartované asi 15 min a nič keď som dal čítať chybové hlášky, keď som motor vypol tak niekedy naskočila do 30 sek, niekedy po minúte. Ak bolo predtým naštartované tak znovu ukázalo tlak na Raildruck ajkeď teraz to bolo iba niečo okolo 7 barov. Čítal som jeden nemecký dokument na diagnostiku chýb na M47/M57 aj TU2 a je tam sekcia problémy so štartovaním kde je časť Raildruck-Sensor überprüfen.
Preklad cez translátor je nasledovný :

Jednou z možností je, že snímač tlaku v koľajnici zobrazuje nesprávne hodnoty (najmä v dolnom rozsahu).
Riadiaca jednotka motora dodáva - to znamená, že tlak v koľajnici je v poriadku, ale ventil je nesprávny
Hodnoty nie sú otvorené.
Snímač tlaku v koľajnici je umiestnený na konci tlakového potrubia koľajnice tesne pred prepážkou. Odpojte zástrčku, ak
Ak sa potom motor naštartuje, snímač je chybný.

Tu tomu trochu nerozumiem pretože prepážka / spritzwand by mala byť "stena medzi motrovou časťou a kabínou ale to je tým pádom regulátor tlaku paliva. Senzor je spredu tlakového potrubia ako je Sahara. Keď som odpojil snímač tlaku vpredu ( s káblikom ktorý som opravoval ) tak auto naštartovalo ale nemalo dobrý chod tak som ho za pár sek vypol. K zadnému sa kvôli krytom nedostanem tak to skúsim aj zajtra.

Teoreticky mi ešte napadá či nemôže byť palivový filter problém. Síce so snímačom to nebude mať nič spoločné, ale vypínanie auta by mohlo zapríčiniť ak sa nejaká nečištota dostane do otvoru a na chvíľu preruší dodávku paliva tak auto vypne? Filter je "relatívne" nový, mann a bol menený minulý rok a cca 20 tis km dozadu.

Nejaké nápady ?
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Sobota, 16. Septembra 2023, 20:03

Ked chces testovat ci to je privodom paliva tak skus odpojit prietokovy regulator na vstupe cerpadla.
Ked ho odpojis tak by mal byt premanentne otvoreny.

Diel č. 2
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E9 ... #7787186_2
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Nedeľa, 17. Septembra 2023, 18:50

Ahoj Alas , ďakujem za tip. Pokiaľ tomu správne rozumiem , tak keď odpojím tento snímač od štekra, tak prietokový regulátor zostane stále otvorený a tým pádom auto pôjde normálne bez problémov ale horšie to bude s vypínaním :) , keďže bude odpojený tak štart/stop gombíkom ho nevypnem a teda jedine nechať auto zdochnúť že zaradím rýchlosť , dám brzu + ručku a pustím spojku ? lebo zapájať šteker keď je auto v prevádzke mi je trochu proti srsti :D Ak je to inak tak mi to prosím objasni lebo nie som až taký expert.

čo sa týka ďalšieho updatu tak skúsil som odpojiť regulátor tlaku paliva na rampe ako to navrhoval dokument ktorý som spomenul vyššie. Auto sa po odpojení regulátora nepodarilo naštartovať čo by malo indikovať že snímač je v poriadku.

Dnes som rozbehal Ista D či náhodou mi to nepomôže sa posunúť v mojom pátraní . chyba 004B0B zostáva ale je pomenovaná ako : Presupply - pressure sensor. Mohol by to byť prietokový regulátor ? ten je v angličtine preložený ako " Flow control valve " , no a na rampe máme senzor ktorý som skúšal meniť ako " pressure sensor " a regulátor ako " pressure regulating valve "

Prikladám foto z ista D , žiaľ len cez mobil lebo nemám prtsc na klávesnici :D

Obrázok


Obrázok


ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Nedeľa, 17. Septembra 2023, 20:26

To o com som pisal, je regulator prietoku paliva, ziaden senzor, ten nema nic spolocne s vypinanim motora, zhodou okolnosti to je "Flow control valve" o ktorom pises na konci, takze ho skus odpojit, a uvidis ci bude problem pretrvavat.

A ta chyba presupply pressure sensor mi pride divna, kedze podla katalogu dielov a schem ten motor nema tlakove cidlo na privode, iba teplotne cidlo.

A pre objasnenie pojmov:
regulator tlaku paliva na raily - Rail Pressure Control Valve - druck regel ventil (DRV)

regulator prietoku paliva na pumpe - Flow regulating valve - Mengen regel ventil (MRV)

snimac tlaku na raily - Rail pressure sensor - rail druck sensor
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 07:08

presupply pressure senzor ma snimat tlak LPFP, co bude podla mna korenom tvojho problemu
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 08:32

jj to je jasne ale kde je umiestneny ten snimac?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 13:20

ALAS napísal:
jj to je jasne ale kde je umiestneny ten snimac?
podla mna to moze kludne pouzivat ten snimac na rampe...pred startom tam ocakava 2-4bar a nie su tam, tak zapise chybu, po starte to mozno ide lebo podavacka este neni uplne dead
potom ma este napada ze by bol integrovany v tom ohreve...
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 15:56

Podla schem v ohreve neni, ohrev je na filtri pod vodicom, a teplotny snimac ma byt niekde pod sanim.
M47N2 ma mat podla schem tlakovy snimac na privode kombinovany s tepelnym snimacom, ma to byt niekde pri HPFP alebo pod sanim.

Tvoja teoria by ale davala zmysel, to by ma nenapadlo, v tom pripade by to mohol byt aj regulator prietoku, mozno sa zasekava a neotvara uplne ako by mal, alebo je zaneseny nejakym bordelom.
Alw tie podavacie cerpadla v nadrzi tiez odchadzaju, trebalo by tam realne zmerat tlak fizickym barometrom.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných