... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 16:18

ALAS napísal:
To o com som pisal, je regulator prietoku paliva, ziaden senzor, ten nema nic spolocne s vypinanim motora, zhodou okolnosti to je "Flow control valve" o ktorom pises na konci, takze ho skus odpojit, a uvidis ci bude problem pretrvavat.

A ta chyba presupply pressure sensor mi pride divna, kedze podla katalogu dielov a schem ten motor nema tlakove cidlo na privode, iba teplotne cidlo.

A pre objasnenie pojmov:
regulator tlaku paliva na raily - Rail Pressure Control Valve - druck regel ventil (DRV)

regulator prietoku paliva na pumpe - Flow regulating valve - Mengen regel ventil (MRV)

snimac tlaku na raily - Rail pressure sensor - rail druck sensor

Prepáč zle som sa vyjadril.nemyslel som senozr ale celkovo regulátor prietoku paliva na pumpe - mrv keď odpojíš. Nie som dáky profík na diesel, mal som benzín 8 rokov ale bolo mi povedané že MRV zodpovedá za štartovanie a zashnutie ( vypnutie ) motora , Pri štartovaní sa otvorí auto naskočí a funguješ no a keď otočíš klúčom / stlačíš gombík tak MRV sa zavrie a tým pádom sa ti auto vypne. Preto som konštatoval že ak odpojíš konektor z MRV a zostane stále otvorené tak keď naštartuješ a budeš chcieť potom vypnúť motor tak to klasicky nepôjde a musíš nechať auto iba zdochnúť alebo pripojiť snímač. Záver - čiže môťem odpojiť tento snímač a normálne behať na aute "bez problémov " ?
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 16:27

PeqpeK napísal:
podla mna to moze kludne pouzivat ten snimac na rampe...pred startom tam ocakava 2-4bar a nie su tam, tak zapise chybu, po starte to mozno ide lebo podavacka este neni uplne dead
potom ma este napada ze by bol integrovany v tom ohreve...

Ono zaujímavé je že Ista napísala v tom kóde že chyba nie je aktuálne prítomná. Pokiaľ viem tak v nádrži by malo by't 1 až 2 čerpadlá a keď sa jedno zvyklo pokaziť tak auto zdochne lebo nie je dostatočný tlak pri menej ako polovici nádrže. Avšak na začiatku príspevku píšem že keď auto zdochlo prvý krát , potom za pár km atď tak nádrž bola takmer plná ( cca 50-55 litrov ) a teraz mám aktuálne cca 1/4 nádrže a vidíš urobil som od opravy kábla 500 km bez tankovania bez problémov. Potom to vypadlo, vymenil som snímač, urobil 20 km a zdochlo to auto. Odvtedy výmena za pôvodný, pár krát som sa previezol a zatiaľ nezdochlo no tá chyba so sensorom je tam stále. Čo sa týka predhrevu nafty tak je to ako Alas píše, je na palivovom filtry a tá chyba tam bol už keď som auto kúpil ( cca rok dozadu a skoro 20 tis km dozadu ) a doteraz to bolo ok. Avšak nevylučujem chybu ani na LPFP
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1882
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 16:28

MRV a DRV su bez napajania otvorene, ked sa otvori DRV tak nemas tlak na raily a motor zdochne.
A po vypnuti zapalovania sa aj tak vypne cerpadlo v nadrzi takze nema odkial ist nafta.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 18. Septembra 2023, 16:39

ALAS napísal:
Podla schem v ohreve neni, ohrev je na filtri pod vodicom, a teplotny snimac ma byt niekde pod sanim.
M47N2 ma mat podla schem tlakovy snimac na privode kombinovany s tepelnym snimacom, ma to byt niekde pri HPFP alebo pod sanim.

Tvoja teoria by ale davala zmysel, to by ma nenapadlo, v tom pripade by to mohol byt aj regulator prietoku, mozno sa zasekava a neotvara uplne ako by mal, alebo je zaneseny nejakym bordelom.
Alw tie podavacie cerpadla v nadrzi tiez odchadzaju, trebalo by tam realne zmerat tlak fizickym barometrom.

Neviem či myslíš tento ale na saní hore je snímač diel č. 10 " tlakové čidlo " aka Fuel injection system-pressure sensor alebo po nemecky Druckfühler
Myslíš že toto by mohol byť kameň úrazu ?

Obrázok

http://bmwfans.info/parts-catalog/E91/E ... 7792260_10


Čo sa týka teórie čo píšeš že by to mohol byť regulator prietoku tak to myslíš MRV áno ?

Neviem pripadá mi to LPFP menej pravdepodobné, skôr mi to príde na ten MRV , tento Druckfuhler alebo aj ten snímač tlaku na raily. Aj keď bol druhý origo použitý tiež môže byť zlý ...
Npadá mi ešte jedna vec, pojazdiť kým sa nedostanem do bodu že auto opäť zdochne a vyhodí chybu na rada valcov 2. vstreky 4,5,6 či Ista neukáže niečo presnejšie o tejto chybe lebo inpa napísala v poznámkach unbekannter fehler - neznáma chyba
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Štvrtok, 21. Septembra 2023, 13:05

h0rac napísal:
Ono zaujímavé je že Ista napísala v tom kóde že chyba nie je aktuálne prítomná. Pokiaľ viem tak v nádrži by malo by't 1 až 2 čerpadlá a keď sa jedno zvyklo pokaziť tak auto zdochne lebo nie je dostatočný tlak pri menej ako polovici nádrže. Avšak na začiatku príspevku píšem že keď auto zdochlo prvý krát , potom za pár km atď tak nádrž bola takmer plná ( cca 50-55 litrov ) a teraz mám aktuálne cca 1/4 nádrže a vidíš urobil som od opravy kábla 500 km bez tankovania bez problémov. Potom to vypadlo, vymenil som snímač, urobil 20 km a zdochlo to auto. Odvtedy výmena za pôvodný, pár krát som sa previezol a zatiaľ nezdochlo no tá chyba so sensorom je tam stále. Čo sa týka predhrevu nafty tak je to ako Alas píše, je na palivovom filtry a tá chyba tam bol už keď som auto kúpil ( cca rok dozadu a skoro 20 tis km dozadu ) a doteraz to bolo ok. Avšak nevylučujem chybu ani na LPFP

neviem odkial cerpas tieto informacie, ale su mylne, je tam jedno cerpadlo a ked zacne vypovedat sluzbu, je mu jedno kolko mas natankovane
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12254
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Štvrtok, 21. Septembra 2023, 19:15

Cidlo na sani je laderdruck senzor…Alebo boost pressure senzor….
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 25. Septembra 2023, 18:54

PeqpeK napísal:
neviem odkial cerpas tieto informacie, ale su mylne, je tam jedno cerpadlo a ked zacne vypovedat sluzbu, je mu jedno kolko mas natankovane

Máš pravdu pane, našťastie som nikdy nemal problém s pumpou v nádrži no čítal som niektoré príspevky kde to ľudia komentovali a tak sa mi to nejako usadilo v hlave, hlavne keď v oboch časťiach nádrže sú zariadenia no až teraz keď pozerám ETK tak je tam jedna pumpa a senzor hladiny ... Takže áno je možné že ak sa začína kaziť pumpa že to môže vypadávať.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 25. Septembra 2023, 18:55

TT-SIMIK napísal:
Cidlo na sani je laderdruck senzor…Alebo boost pressure senzor….

Ďakujem pane, už som to pozeral že je to boost pressure senzor, vybral som ho a vyčistil lebo tam boli známky zanesenia karbónom.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 25. Septembra 2023, 19:08

Takže menší update :

Na základe rady od ALASA som odpojil regulátor MRV na HPFP , urobil som asi 4 jazdy cca 130 KM dokopy a zatiaľ bez problémov. Avšak aj predtým keď som opravil kábel tak som urobil 500 km za 10 dní hádam a tiež bez výpadku. Bavil som sa s chalanom čo mi predal používaný senzor tlaku na rapme či sa s niečím podobným nestretol keďže majú aj servis. Povedal že sa stretol na tomto motore s tým že auto náhodne vypínalo za jazdy. Oni keď to kontrolovali tak vymenili aj regulátor tlaku na rampe aj regulátor na HPFP naraz a problém zmizol. Vtedy diagnostika neukazovala im nič také ako mne na diagnostike. Jeho názor je že chybu na bank 2 vstrek 4,5,6 je iba následok keď zhasne motor. Povedal že môže byť aj rampa zlá pripchatá a robiť problémy. Ďalšia myšlienka bola skontrolovať prepady lebo že ak vstrek moc tlačí do prepadu tak by mohol pridusiť motor. Neviem ako to presne funguje že by ho mohol pridusiť keď moc by púšťal do prepadu ale rozhodol som sa pozrieť ako vyzerajú prepady. Pri teste na voľnobeh a trochu pod záťažov sú najplnšie banky zo vstrekov 2 a 6. pri pridaní do otáčok tieto vstreky spolu s 5 kou pri pridaní ako keby tiekli. Mám video ktoré nahrám nižšie spolu aj s fotkou výsledného naplnenia baniek. Myslíte že by to mohlo pridusiť motor keď je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu a takto náhodne ? teraz bol motor odstáty a urobil som testy iba prvý pri volnobehu cca 3 min auto išlo a druhý tiež tak do 5 min ako uvidíte na videu. Hneď ako ho dostanem do PC tak to upnem na YT
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 25. Septembra 2023, 19:58

Video :

https://youtu.be/vMOst1x0X38

A obrázky keď ešte boli prepady pripojené :

Obrázok


a keď som to odpojil a nechal doniesť do baniek

Obrázok
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 17:46

Tak zatiaľ malý update :
Radil som sa ešte s pár ľuďmi a zhodli sme sa, že to bude buď regulátor tlaku paliva na rampe alebo regulátor na HPFP. Pretože keď to vypadlo a auto išlo na zotrvačnosť tak som za jazdy nedokázal naštartovať opätovným stlačením gombíka, iba to točilo do blba. Až keď som zastal, vytiahol klúč a znovu ho vložil tak to chytilo na brnk. Takže z toho sme usúdili že buď sa regulátor na rampe otvoril a nezatvoril tak nebol tlak aby mohol motor naskočiť alebo naopak ak sa regulátor na HPFP zavrel kvôli tomu skratu tak nešlo naštartovať. Raz sa mi stalo že sa mi uvolnila svorka na predhrevu nafty ako je palivový filter a začala mi vytekať na zem a vtedy vyhodilo check engine a motor išiel dokým mu nedošla nafta ešte a až potom zdochol čiže ak by to bola pumpa v nádrži tak by to hneď nezdochlo ( môj odhad ).Keďže ma čaká cesta cez pól SR tak som začal tým najhoršie dostupným a veľmi komplikovaným na výmenu na ceste a to je regulátor na rampe. Kúpil som úplne nový origo diel a vymenil ho. Ak sa stane že to zdochne za jazdy tak nemám vrchný kryt motora takže viem odpojiť ventil od HPFP bez akejkoľvek demontáže čo mi môže pomôcť alebo to môže byť snímač tlaku na rampe a ten viem vymeniť len s vidlicou 27mm lebo mám druhý používaný originál.
Zatiaľ moje postrehy od výmeny :
1. auto ide zatiaľ rovnako ako pred výmenou.
2. výmena ventilu a vymazanie chyby nepomohlo - iba pri naštartovanom aute ,keď je auto naštartované tak chyba nesvieti po vymazaní. Akonáhle je vypnuté tak do 1 min naskočí.
Inak odkedy mi to naposledy vypadlo či už boli staré veci na aute alebo zatiaľ aj nový ventil alebo druhý snímač tlaku tak auto za jazdy nezdochlo.
Z tohto usudzujem nasledovné a skúste povedať svoj názor.
Myslím že chyba ktorá svieti v pamäti chýb nemá až taký vplyv na vypnutie auta za chodu. Čo si teraz myslím je že pravdepodobne mohol byť zlý ventil na rampe a zblbnúť ktorý vypol auto - ak je to tak tak chyba sa už nezopakuje aj keď chyba na diag bude svietiť. Skúsim ešte pripojiť napätie na starý ventil a budem počúvať ako " ťukne " , sú videá na YT ktoré porovnávajú zlý ventil a dobrý ventil podľa toho ako ťukne pri pripojení na "šťavu"
Čo spôsobuje chybu na diag je regulátor na HPFP ktorý je pravdepodobne stále otvorený. Ak je auto naštartované tak je otvorený a diag nehlásy chybu lebo tak to má byť, no keď je auto vypnuté tak sa nezavrie kvôli "skratu " a preto diag vyhodí chybu.
Moja otázka znie , môže to mať nejaké deštruktívne účinky na motor keď je ten ventil stále otvorený aj po vypnutí motora ? Poprípade ventil na HPFP sa nejakým spôsobom podiela na fungovaní auta ? niečo ako termostat že je najprv zatvorený aby sa voda skôr zohriala na prevádzkovú teplotu a potom sa otvorí ? v tomto prípade by sa pootváral a privieral pre lepší chod motora ?
 
niemand
Príspevky: 35
Registrovaný: 2.9.2023
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 19:13

Haló celé zle,
Toto je čistá motanica v burine.
Keď sa vrátim k prvému zadaniu ohľadom Vášho problému zo dňa 21.08.23.
tak čítam vo výpise chýb ( použitá diag. Delphi ) problém s el. riadením otvárania vstrekov 4,5,6, = Bank 2 Táto istá chyba bola detekovaná aj s Vašou druhou diag.INPA. ( Bank 2 )
Keď že tam máte motor M 57 N 2 tak sa jedná o piezoelektricky ovládané vstrekovače. Tieto sú napájané vždy spoločne v trojici t.j.1,2,3, = Bank 1 a 4,5,6,= Bank 2
No a keď dôjde v prevádzke motora ( najmä ak je dobre zohriatý ) ku skratu či už v samotnom piezo elemente alebo skratu tohto elementu voči kostre tak tento skrat čo i len
na jednom vstrekovači odstaví VŽDY !!! celú danú skupinu vstrekovačov čoho následkom motor zhasne.
Ako odhaliť ktorý vstrekovač to spôsobuje ? Nič jednoduchšie. Treba do riešenia problému zaťať s orig.diag, ISTA D . Táto čarovná vecička Vás bezpečne z tej buriny dostane.
Avšak za predpokladu že ju človek má a vie s ňou aj zodpovedne pracovať.
Už som v minulosti upozorňoval na nebezpečie používania nie orig,diag, zariadení ani samotná INPA nie je vhodná na riešenie takéhoto problému.
Potrebujete el.schémy. v hodné mer.adaptéry k tomu aj el. myslenie.
Ak nemáte potrebné skúsenosti nehanbite sa osloviť machrov ktorými sa to tu len tak hemží.
Prosím bez urážky, myslím to naozaj dobre.
 
h0rac
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 3.5.2014
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 20:05

Ďakujem niemand za Vašu vložku a informácie ktoré ste priniesol. Viem z benzínu že 6 valcové motory pracujú na radu 1 a radu 2 v trojici. Na prvej strane tohto vlákna na spodku je výpis z Ista D ktora bohužiaľ mne laikovy moc nepomohla, pretože potvrdila chyby z Delphi a Ista diagnostík iba čo sa týka senzoru, chybu vstrekovačov som pred inštaláciou Ista D vymazal ( keďže som ju nemal po ruke ) a chyba vstrekovačov sa už nezopakovala. Niektorí mechanici to prisúdili práve tomu že keď auto zdochlo tak chyba v banku 2 je len dôsledok a poskytli radu z vlastných skúseností podobného problému. Pri hľadaní chyby 4B0B toho veľa popísaného nie je nikde. Chyba toho vstreku v páre 4,5,6 sa bohužiaľ deje tak sporadicky a tak náhodne že už sa nezopakovala aby som to pozrel v Ista D. Avšak ak máte nápad ktorý môžem vyskúšať v Ista D , pozrieť nejaký parameter, spustiť nejaký test ktorý mi pomôže určiť o ktorý problémový vstrek sa jedná tak pozorne počúvam :) Ak si myslíte že človek ktorý sa chce učiť a je ako tak technicky aj elektronicky zdatný to nezvládne, vidím že v profile máte Bratislavský kraj. Ak viete s určitosťou vyriešiť tento problém a zároveň aj problém 4B0B len pomocou diagnostiky Ista D poprípade mer. adaptérmi tak sa môžeme dohodnúť a prídem Vás navštíviť. Naozaj by som bol rád keby som tento problém odstránil avšak z vlastnej skúsenosti viem, že problém ktorý sa prejavuje náhodne je veľmi zložité diagnostikovať a veľa krát aj najväčší machri proste hádajú a menia sa diely aj ktoré netreba. Tie diely na ktoré sa väčšina zhodla vymeniť zvládnem aj sám tak som sa pustil touto cestou no rád sa niečomu priučím.
 
niemand
Príspevky: 35
Registrovaný: 2.9.2023
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 20:32

Dám Vám do ss.
Kontakt na mňa .
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12254
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E91 325D M57N2 chybný vstrek ?

Pondelok, 2. Októbra 2023, 22:14

niemand napísal:
Haló celé zle,
Toto je čistá motanica v burine.
Keď sa vrátim k prvému zadaniu ohľadom Vášho problému zo dňa 21.08.23.
tak čítam vo výpise chýb ( použitá diag. Delphi ) problém s el. riadením otvárania vstrekov 4,5,6, = Bank 2 Táto istá chyba bola detekovaná aj s Vašou druhou diag.INPA. ( Bank 2 )
Keď že tam máte motor M 57 N 2 tak sa jedná o piezoelektricky ovládané vstrekovače. Tieto sú napájané vždy spoločne v trojici t.j.1,2,3, = Bank 1 a 4,5,6,= Bank 2
No a keď dôjde v prevádzke motora ( najmä ak je dobre zohriatý ) ku skratu či už v samotnom piezo elemente alebo skratu tohto elementu voči kostre tak tento skrat čo i len
na jednom vstrekovači odstaví VŽDY !!! celú danú skupinu vstrekovačov čoho následkom motor zhasne.
Ako odhaliť ktorý vstrekovač to spôsobuje ? Nič jednoduchšie. Treba do riešenia problému zaťať s orig.diag, ISTA D . Táto čarovná vecička Vás bezpečne z tej buriny dostane.
Avšak za predpokladu že ju človek má a vie s ňou aj zodpovedne pracovať.
Už som v minulosti upozorňoval na nebezpečie používania nie orig,diag, zariadení ani samotná INPA nie je vhodná na riešenie takéhoto problému.
Potrebujete el.schémy. v hodné mer.adaptéry k tomu aj el. myslenie.
Ak nemáte potrebné skúsenosti nehanbite sa osloviť machrov ktorými sa to tu len tak hemží.
Prosím bez urážky, myslím to naozaj dobre.


Si vedla…. 325d ma magnety a nie pieza!!!!
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných