... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

mmracing.sk
 
whiskeY11
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 31.3.2023
Auto: BMW E90 325i
Kraj: Nitriansky

BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Nedeľa, 4. Júna 2023, 17:18

Zdravím, už dlhší čas mám problémy s nasledujúcou chybou:
2C7E, P114B - Oxygen sensor after cat. converter Bank 1 - System too lean.
Symptómy na aute sú také, že keď chybu vymažem a nechám ho bežať zohriate zhruba 10 minút na volnobehu, tak sa vráti, pričom niekedy vyskočí aj priamo kontrolka motora na aute.

Dlho sa tento problém snažím vyriešiť/prísť na to čo to je, pričom som vymenil už nasledujúce diely (bohužial bez zmeny..):
1. Obidve lambda sondy pred/za katom č.1 - originál Bosch
2. Všetky sviečky
3. Pretesnené sanie - nové gumičky

Vyskúšal som aj "smoke test", kde sa ukázalo, že auto nemá žiadny únik cez tesnenia, čiže falošný vzduch to asi nebude. Treba ale povedať, že vždy ráno po studenom štarte sa zakolíšu/padnú otáčky, pričom ojedinele auto aj zdoche. Na druhé naštartovanie však už beží ako keby sa nič nestalo.

Na vypise z INPY na volnobehu je vidieť, že lambda za katom č.1 meria extrémne nízke hodnoty oproti druhej - niekedy až 0.05V. Čo je ale zaujímavé, je to, že keď zapnem klímu, alebo pridám plyn nad 1500 otáčok, tak zrazu sú obidve hodnoty v poriadku - okolo 0.7V. Keď je auto ešte studené tak sú hodnoty tiež v poriadku.
Obrázok

Jediné čo ma teda napadá sú buď vadné/zanesené vstrekovače na valcoch 1-3 alebo odchádzajúce cievky (tie sú ešte pôvodné z roku 2005), prípadne diera vo vyfúku pri kate č.1 (treba povedať, že nepočujem žiadne zvuky tomuto podobné) . Auto má momentálne najazdených 173000km čiže skutočne netuším čo by to mohlo byť. Za každú radu budem vďačný.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Pondelok, 5. Júna 2023, 09:25

akym stylom bol vykonany smoke test?
 
whiskeY11
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 31.3.2023
Auto: BMW E90 325i
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Pondelok, 5. Júna 2023, 13:36

Smoke test som vykonal s pomocou návodov na YT a podomácky zostrojeného testeru - pájkovačka, zaváraninový pohár, detský olej, handra, 2 vývody a kompresor. Fungovalo to na cca 30 minút (odišla pájkovačka), ale bolo to dosť času na to aby som videl že skutočne sanie a hlava (minimálne vrch) nemá žiadnu netesnosť. Zapojil som to hadičkou priamo do nasávacej hadice za airboxom, a keď som skúsil odšrobovať veko na dolievanie oleja tak išiel z pod neho ten istý hustý dym, čiže to určite fungovalo... Takisto som menil tesnenia sania medzi hlavou, komplet separátor oleja aj s hadicami a tesnenie pod vekom čiže si nemyslím, že by to mohol byť falošný vzduch aj keď človek nikdy nevie.. Možno jedine potom na strane výfuku keď tak, tam som zatial nič nemenil a ani detailne nepozeral..

Niekto mi avšak poradil, aby som skúsil overiť, či nie je pripchatý katalyzátor. Premýšľal som nad tým a celkom by to aj dávalo zmysel, nakoľko 2 mesiace dozadu na emisnej mi šiel z výfuku pri zahriatom motore na voľnobehu jemne šedo-biely dym (nie hustý ako ked sa spaľuje voda), a vtedy mi ešte hádzalo aj chybu na lambde pred katom - System too rich. Čiže pred katom bolo príliš veľa paliva, za ním zas príliš málo.

Je teda možné, že sa pripchal katalyzátor, kvôli vadnej sonde pred ním? Po výmene sond pred/za katom mi už cca 1500km chybu System too rich nevyhodilo a ani biely dym z výfuku už odvtedy nešiel. Chyba System too lean za katom avšak ostala...
Rozhodol som sa nateraz kúpiť čistič katalyzátoru, prehnať auto po okreskách (aspoň 100km) a ak uvidím čo i len nejakú zmenu na napätí v lambda sonde tak je príčina jasná. Dám vedieť čo som zistil
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Pondelok, 5. Júna 2023, 15:42

rovnakym sposobom by som urobil smoke test vyfuku nech sa pride na netesnost, prehliadol som na zaciatku ze sa jedna len o kontrolnu lambdu
 
whiskeY11
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 31.3.2023
Auto: BMW E90 325i
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Utorok, 6. Júna 2023, 09:34

No takže po prehnatí auta cca 150km po okreskách s čističom v nádrži sa napatie ani trochu nezmenilo, možno len vyfuk sa trocha vyčistil, čiže kat pripchatý nie je.. každopádne vyskúšam spraviť smoke test na strane vyfuku. Mám podozrenie na tesnenie tesne za kontrolnou lambdou, tak uvidíme na čo prídem..
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Utorok, 6. Júna 2023, 21:03

za nou to byt nemoze kedze tam to nema ako nasnimat
 
whiskeY11
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 31.3.2023
Auto: BMW E90 325i
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Pondelok, 26. Júna 2023, 22:37

Problém je konečne vyriešený. Nemožné sa stalo možným - tesnenie výfuku cca 10cm za druhou lambdou bolo vadné = prepúštalo vzduch. Aj napriek tomu že to bolo za lambda sondou, tá to dokázala (nejakým záhadným spôsobom) nasnímať. Po výmene sú hodnoty úplne v poriadku, takže ak by niekto mal podobný problém, skúste najprv pozrieť tesnenie výfukov za katmi, predtým než vyhodíte 170€ na nové lambdy a kopec času a nervov :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: BMW E90 325i - 2C7E, P114B chyba v diagnostike (zahada)

Streda, 28. Júna 2023, 20:30

tomu sa mi priam nechce verit! ale super, ze sa vyriesilo

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubo123 a 33 neregistrovaných