Utorok, 9. Februára 2021, 16:28
Ja netvrdím, že tvoj prípad je lambda. Mimochodom keby si dal posledných 7 čísel VIN bolo by to jednoduchšie. A nie som ani špecialista na naftu. To mám odpozerané z benzínu. Výrobca dáva životnosť 160.000 km lebo lambda postupom času mení charakteristiku a je rozdiel či je pred alebo za katom ( ako sa zanáša) avšak keď tam necháš starú tak bude dávať zlé hodnoty ktoré spracuje RJ na nesprávnu korekciu. Jeden z jej príznakov, že je kaput je to, že občas v zábere trhne autom ako keby neodpálilo zmes vo válcoch. Neviem posúdiť či je to tvoj prípad. Ale viem, že na poskakujúcich číslach nič neuvidíš. Ja som to odsledoval na grafe cez čínsku sračku ELM 327 ( ale tiež nie každý chce fungovať cez OBD 1 čo mám ja ) U teba to môže byť aj vstrek, nafta, filter a pod. horšie je keď je to čerpadlo. No tvrdím , že pokiaľ máš väčší nájazd ako tých 160 tis. asi by som ju vymenil lebo takto budeš chodiť okolo problému ktorý sa ti môže len občas vyskytnúť a nebudeš vedieť kudy-kam. Pokiaľ je vyhrievaná a teda má okrem čierného a sivého aj dva biele káble je vhodné premerať či to má 12 V a ozaj topí lebo bez ohrevu sa jej skráti životnosť cca 5 násobne. Jej princíp je ten že 8 x za sec. musí byť schopná zmeniť stav od 0,45 V ( normálová hodnota ) na spodok tj. 0,1 V a hore na 0,9 V. Kontrolku to rozsvecuje iba nad 1,0 V a pri zápornom napätí -0,0 V a menej. Keď je zamrznutá tak fičí na rovnakej hodnote bez zmeny od 0,1V do 0,9V kdekoľvek teda aj 0,45V môže mať a tebe sa zdá že auto ide normálne. Alebo je lenivá a to uvidíš iba na grafe keď z jedného stavu povedzme 0,2V do druhého napr. 0,8V prechádza za viac ako 1 sec. Obvyklý cyklus je taký, že keď pohrkáš s plynom tak to musí tancovať hore dole hlavne v prechodových režimoch. A tie testy mechanikov keď pod sondou zapáli zapaľovač a že je OK lebo mení napätie , tak to je na výmenu sondu ale aj mechanika. Dal by boh aby to bolo špinavou váhou lebo potom ťa čaká hľadanie, trebárs aj dierky v nejakej regulačnej hadičke. A ozaj skontroluj i tesnenie na mierke oleja lebo aj to vie narobiť kuca pacu keď je tágo povytiahnuté alebo netesné. Veľa šťastia.